Boldogság diákszemmel a Kőrösiben
- Írta: Pécsi Norbert,
- Megtekintve: 634
Boldogság diákszemmel a Kőrösiben
Iskolánk a 2023/2024-es tanévben ismét elnyerte a Boldog Iskola címet. Az oklevelet 2023. október 25-én nagyszabású ünnepség keretein belül, a budapesti Erkel Színházban vehettük át Kecskésné Csige Margit boldogságórás pedagógus társammal.
Iskolánk két éve csatlakozott a Boldogságóra Programhoz. A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra Programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épül, élménypedagógiai módszertana immáron 10. éve fejti ki jótékony hatását az oktatási intézményekben. A program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik. Hasznos kiegészítője az iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk.
Életünk alapvető célja a boldogságra való törekvés, és a jó hír az, hogy a boldogságra való képességünk tanulható, fejleszthető. Gimnáziumunkban minden hónapban feldolgozunk egy boldogságfokozó technikát az osztályok számára meghirdetett projektmunkák keretében. Diákjaink és az őket segítő osztályfőnökök, kollégák, lelkesen és kreatívan vesznek részt a felkínált feladatokban. Az elmúlt évben számos elismerésben részesített bennünket a Jobb Veled a Világ Alapítvány szakmai csapata, ami megerősített minket abban, hogy jó úton járunk. Az előző tanévben a „Legboldogabb osztály” címet a 10.a osztály nyerte el. Íme egy kis válogatás diákjaink élménybeszámolóiból.
„A tavalyi tanévben sok kreatív dolgot csinálhattunk a boldogságórás pályázatoknak köszönhetően. Sokszor egy jó kis fellendülést adott a sok tanulás mellett. Általában a legjobb része az volt, hogy a barátaimmal együtt készíthettem, és ezáltal is több időt tölthettünk együtt. A témák mindig nagyon jók voltak, sokszor tudtam velük azonosulni, és ez a munkában is meglátszott. Nagyon örültem, amikor megkaptuk a „Legboldogabb osztály” címet, szerintem az egész osztályunknak nagyon jól esett ez a kitüntetés.”
Csuka Dorottya 10.a
„A tavalyi tanévben a mi osztályunk lett az iskola legboldogabb osztálya. Ebben a munkában rendkívül segítőkész, kedves, illetve motiváló volt Lovász-Balogh Edit tanárnő. Heteinknek nagy részét befolyásolták ezek a projektek, mivel rengeteget mosolyogtunk, nevettünk együtt. Ami a legfontosabb volt: a minőségi időtöltés egymással. Sok munkánk volt egy-egy témával, de a belefektetett idő kifizetődő lett: az iskolánk szép eredményeket ért el, amire nagyon büszkék voltunk. Személy szerint engem feltöltött ez a közös út, de ezzel nem vagyok egyedül.”
Gombos Gabriella 10.a
„Véleményem szerint a Boldogságóra Program nagyon jó és izgalmas. Nagyon sok jó, kreatív dolgot lehet elkészíteni. Javítja a csapatmunkát. Tetszik, hogy vannak olyan munkák, amikkel nemcsak magunkat, hanem másokat is boldoggá tudunk tenni.”
Kovács Jázmin 10.a
„Számomra nagyon élvezetes volt a közös munka, és remélem többször is fogunk ilyet csinálni. A rajzos munkáknál ki tudtam mutatni a kreativitásomat, ami sok boldogsággal töltött fel.”
Nagy Enikő 10.a
Máró Flóra és Romhalmi Zalán közös munkájukkal a megbocsátás témakörében nyerték el az alapítvány elismerését.
„Hasznosnak tartom a programot, hiszen különböző pozitív dolgok fontosságával szembesít bennünket, amire valószínűleg nem fordítanánk figyelmet. Ezáltal motivációhoz, energiához, reményhez, illetve boldogsághoz juthatunk. Számomra az egyik legfontosabb téma az apró örömök jelentősége, hiszen megtanítja értékelni az apró pozitívumokat az életben. Összességében érdemes figyelmet fordítanunk a Boldogságóra Programra, mivel javíthatja a lelki egészségünket.”
Máró Flóra 9.a
„Felvillanyozó érzés volt a programban részt venni, örömmel készítettem a projektet. Megtanítja a mindennapi apró örömök értékelését és sok, fontos, tanulságos mondanivalót tud átadni, mindezt úgy, hogy BOLDOGSÁGOT csempész a hétköznapokba.”
Romhalmi Zalán 9.a
Hálával tartozunk iskolánk intézményvezetőjének, Dér Balázsné Dobi Inci igazgató asszonynak, aki kezdetektől támogatta a Boldogságórák ötletét. Mai világunkban elengedhetetlenül fontos az is, hogy gyermekünket olyan intézményben tudhatjuk, mely pártfogója a Boldogságnak.
Lovász-Balogh Edit, Kőrösi Csoma Sándor Református Gimnázium, Hajdúnánás