Pedagógusok, intézményvezetők saját élményei a boldogságórákról
Az intézmény összes osztályában tartanak boldogságórákat, pedagógusaik nem egyszer elnyerték már a hónap pedagógusa címet is. Ehhez a lelkes munkához pedig elengedhetetlen a vezető támogatása. Erről és az iskolában eddig eredményekről beszél az igazgatónő a videóban a 2018-as Boldog Óvoda és Iskola Címátadó ünnepségen.
Budáné Tóth Gabriella
Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola és Óvoda igazgatója
A tanítónő iskolájában 2015 óta tartanak boldogságórákat, Gabriella előadásában a csoportjával átélt boldogságórás élményeiből ad ízelítőt és gyakorlati oldalról mutatja be a Boldogságóra program lényegét a 2018-as Boldog Óvoda és Iskola Címátadó ünnepségen.
Barta Gabriella
Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola tanítója
„A tanév végén az igazgatónő bejött egy boldogságórára és azt tapasztalta, milyen látványos változás történt az osztályban.”
Tabajdi Éva
a debreceni Árpád Vezér Ált. Iskola iskolapszichológusa
„Eredményeink például: a tanulmányi eredmény növekedett, a bukások száma csökkent 15 főről 2-re a boldogságóráknak köszönhetően”
Strasszerné Farkas Márta
Székesfehérvári Kossuth Lajos Ált. Iskola intézményvezetője
„Kiválóan feldolgozott az elméleti háttere a könyveknek, és nagyon változatos és színes feladatokat tartalmaz, amiket a gyerekek nagyon szeretnek megoldani. És amellett, hogy önállóan dolgozhatnak csoportokban is, a kreatív oldalukat is felhasználva tudnak feladatokat megoldani.”
Fábiánné Morvai Dóra
tanár, Veszprém
„A boldogságórák által a gyermekeknek lehetőségük nyílik a figyelemre, az odafigyelésre, a megértésre, az érzelmeknek a kifejtésére, megbeszélésére, a boldogság összetevőinek a megtapasztalására és ez azért lenne jó, ha minél hamarabb akár már óvodás korban, is megtörténne, mert minél hamarabb szerzik meg ezeket a tapasztalatokat, annál hamarabb, tudják ezt a saját életükre, a mindennapjaikra rávetíteni.”
Hényelné Pásztor Zita
óvodavezető, Csécse
„A mi iskolánkban most már minden csoportban működik boldogságóra, nagyon jó közösség megtartó, illetve összetartó ereje van. Nagyon jó lenne, ha a szülők is tudnák otthon folytatni a gyerekekkel, amit az iskolában elkezdtünk. Nagyon hatásos lenne a szülőknél a család összetartására is akár, illetve megtudnák, azt is tapasztalni, hogy mennyivel könnyebb a családban is boldogulni, illetve problémákat megoldani ugyanúgy, mint ahogy az iskolában is a program hatására.”
Horváth Gáborné Mák Erzsi
tanítónő, Keréktelek
„Én magam sokadik éve tartok boldogságórákat. Nagyon szeretem a hozzá kapcsolódó tankönyveket és munkafüzeteket, hiszen rengeteg ötletet és jó feladatot adnak. Nagyon tudom ajánlani a szülőknek is megvásárlásra a könyvet, hiszen otthon is lehet folytatni a program gyakorlását, és amit az iskolában elsajátítunk azt otthon is meg lehet valósítani.”
Harsányi Beáta
tanítónő, Cegléd
Kedves Boldogságóra csapat! Most van csak igazán nagy szükség rátok, ránk. Köszönöm, hogy eddig is ennyi támogatást és ötletet kaptam a munkámhoz, a hétköznapokhoz, az élethez. Bevallom, én ebben a nehéz időszakban nem online feladatokkal bombáztam a gyerekeket és rajtuk keresztül a szülőket. Persze adtam tanulni valót is, de inkább a közös élményeket, a foglalkozásokon elsajátított technikákat próbáltam előtérbe helyezni. Megérte! Ennyi pozitív visszajelzést rég kaptam már. Az üzenetekből azt éreztem, erre van most igazán igény. Hiszem, hogy a gyerekek által sok felnőtt is átértékeli majd a dolgokat és rájön arra, mi az igazi érték. Minden rendben, rendben minden…. Vigyázzatok magatokra és szeretteitekre!
Zsinkay Barbara
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Kedves Boldogságóra Csapata! Nagyon örültem, hogy kis 2. osztályosaimmal elnyertük a „Hónap csoportja” címet! Nagy boldogság ez, amire ezekben a hetekben különösen szüksége van mindenkinek! Minden hónapban 2 boldogságórát tartok az osztályomban, mert a gyerekek annyira megszerették, hogy egy óra sohasem elég a téma feldolgozására, nagyon belejöttek a boldogságfokozó technikák alkalmazásába. Boldogságórákon kívül is gyakran alkalmazzuk az ott megtanult relaxációs gyakorlatokat, énekeljük a dalokat, és osztálytermünk díszei az elkészült boldogságórás rajzok, tablók. Ezentúl még nagyobb lelkesedéssel készülök az órákra, és a gyerekek is biztosan új lendületet kapnak ettől az örömhírtől! Köszönjük, köszönöm!
Meklerné Balogh Erika és a Kiskalózok csapata
Fazekas József Általános Iskola, Sümegcsehi
Köszönjük az elismerést. Nagy örömünkre szolgál , hogy részesei lehetünk ezeknek a foglalkozásoknak. A gyerekek megnyílnak, erősebb közösséggé kovácsolódnak, izgatottan várják a soron következő órákat. Látható és érezhető az életöröm, ami ennek a programnak köszönhető. Jobb Veletek a Világ!
Tótok Ilona
Základná škola s VJM, Biel, Szlovákia
Nagy öröm és boldogság számomra, hogy a szülők milyen aktív résztvevői ennek a programnak. Lelkesen küldték vissza nekem a kért rajzokat, hogy elkészülhessen csoportunk e havi plakátja, két szülő kis videót is küldött. Nagyon sokat jelent számomra, hogy a „programmal dolgozhatok”, elkötelezett vagyok iránta.
Pappné Vántus Mária
Békéscsabai Tündérkert Óvoda Csibe csoport
Kedves Boldogságóra program csapata! Köszönjük szépen az „Online feladatbankot”! Ez a bank tömve van gazdagsággal! Köszönjük, hogy a megváltozott, nehéz időkben is itt vagytok, és gondolatban – szívben együtt lehetünk. Ez nagyon nagy szó a mai világban! Szeretettel:
Bálizs Jutka
Dečji vrtić „Snežana-Hófehérke” Óvoda Zenta, Szerbia
Kedves Boldogságóra Csapata! Ebben a nehéz krízishelyzetben, TI valóban nem hagytok magunkra Bennünket, amiért nagyon hálásak vagyunk. Az összeállított „Online feladatbank” profi ÉS NAGYON HASZNOS. Küldöm is kolléganőim részére!
Kaposiné Kundermann Lívia
Ajka Városi Óvoda
Kedves Boldogságóra Szervezők! Azt mondják semmi sem véletlen. Lehet hogy ez mégis csak az, de pontosan abban az élethelyzetben talált meg a „A hónap csoportja” okleveletek, amikor nagy szükségem volt valamiféle léleksimogatásra. Bevallom, a feladataitok igencsak nagy fejtörést okoznak minden hónapban, míg megtalálom a stratégiát, hogy a sérült gyerekeim is megértsék. Míg a feladatok megoldásának kitalálásán járt az eszem, közben értettem meg magam is, hogy a pozitív pszichológia hatása nem csak az amit ezzel a módszerrel a gyerekbe tehetünk, hanem ami ránk visszahat. A hálás én vagyok a gyerekeim nevében is!
Vásárhelyiné Vígh Edit
Egri Szalaparti EGYMI
Kedves Boldogságóra Program, tényleg Jobb veled a világ! Elismerésem és nagyrabecsülésem fejezem ki a programban részt vevő minden embernek, s köszönetemet azzal szeretném alátámasztani, hogy elküldöm az osztályom számára készített boldogságóra forgatókönyvét. Nagyon élvezték a gyerekek, és sok örömöt adott nekem is, a körülményekre való tekintettel talán még jobban átéreztük, mint akkor, mikor a tanteremben együtt dolgoztunk. Köszönöm az ötleteket, köszönöm a dalaidat, Bella! Szeretettel és hálával:
Blatniczki Cecília, tanítónő
Popp Aurél Művészeti Líceum, Szatmárnémeti , Románia