Együtt a boldogabb gyermekkorért: Fedezd fel az óvodai és iskolai Boldogságórákat!
Szülőként mindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk boldog és kiegyensúlyozott legyen. Szeretnénk, ha ki tudná hozni magából a benne rejlő legjobbat, ha magabiztosabb, sikeresebb lenne. Mi, a Boldogságóra Program megalkotói hiszünk benne, hogy a boldogság tanulható.
Egyre több szülő panaszkodik, hogy a gyermeke önbizalom hiányos, motiválatlan, ez a hatás a kutatások szerint, az iskolába lépést követően, az évek előrehaladtával egyre jobban felerősödik. A felső tagozatosok és a középiskolások pedig egyre több negatív érzelemről számolnak be: kiábrándultak, szomorúak, szoronganak és fáradtak.
A szülők és a pedagógusok közben számos nevelési nehézséggel küzdenek, pedig köztudott, hogy ha a gyerek jól van, jól is viselkedik. Ha azonban nincs jól, ha nem boldog, sokkal több a probléma a viselkedésével is.
Hogyan segíthetsz neki?
A boldogságórákon a pozitív pszichológia eredményeire építve adunk ötleteket és módszereket a boldogságra való képesség fejlesztéséhez a gyermekek számára, hogy aztán boldog és sikeres gyermekekből boldog és sikeres felnőtteké válhassanak.
Mi is az a Boldogságóra?
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra Programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan, melynek hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta.
A program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt a szülők bevonására is lehetőséget nyújt! Jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk.
Elért eredményeink
Az elmúlt évek sikerei és elismerései azt igazolják, hogy a pedagógusok és szülők egyik legfőbb szándéka, hogy boldog generációt neveljünk.
1500+
7500+
Boldogságóra Program
csoport az országban
100 000+
Nézd meg mit mondanak a programban résztvevő szülők, a gyerekek és a pedagógusok:
A boldogságórákon a gyerekek megtanulhatják:
- Hogyan küzdjenek meg a felmerülő kihívásokkal, nehézségekkel
- Hogyan hozzák ki magukból a legjobbat és a legtöbbet
- Hogyan fedezzék fel és fejlesszék az erősségeiket
- Hogyan tűzzenek ki célokat és érjék el azokat
- Hogyan találják meg a boldogságot a mindennapokban
- Hogyan építsenek pozitív kapcsolatokat
- Hogyan kezeljék a nehéz érzelmeket és a betolakodó gondolatokat
- Hogyan csendesítsék le az elméjüket
3-6
évesek
6-10
évesek
10-14
évesek
14-18
évesek
Így mindegy, hogy a gyermeked még óvodás vagy pedig kamasz, egyaránt találhattok a programban neki való feladatokat. A programban résztvevő intézményeknek a tanulásban akadályozott gyermekek részére is biztosítunk oktatási segédanyagot a témákörökhöz.
"Mi ez a program és hogyan vehetünk mi is részt benne?"
Az elmúlt 10 évben több ezer pedagógust támogattunk már abban, hogy a jóllét oktatásához eszközökkel, akkreditált képzésekkel és kidolgozott módszertannal járuljunk hozzá. Évről évre folyamatosan újabb és újabb programokat fejlesztünk. A 2024/25-ös tanévben egy komplex keretrendszerrel várjuk az intézményeket. Minden pályázó intézménynek biztosítjuk a programokhoz az óravázlatokat INGYENESEN!
Az alábbiakban megismerheted a Boldogságóra Integrált Programot. Ha szeretnéd, hogy a Te gyermeked óvodája vagy iskolája is csatlakozzon a programhoz, akkor:
1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!
2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!
Boldogságóra Integrált Program: Keretrendszer a jóllét tanítási készségeihez
1. Boldogságnövelő stratégiák – Boldogságóra Alapprogram
10 témakör tudományos megalapozottsággal
1. A hála gyakorlása
Milyen elemekből épül fel az alapprogram?
Ha Te is fontosnak tartod, hogy a gyermeked boldogságfokozó szokásokat tanuljon:
1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!
2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!
2. Megküzdés a nehézségekkel: Boldogságóra Önbizalom Program
10 egymásra épülő témakör
1. Motiváló jövőkép
2. Pozitív énkép
3. Egészséges önbecsülés
4. Kiteljesítő erősségek
5. Feltétel nélküli önszeretet
6. Önmagunkkal való együttérzés
7. Fejlődési szemléletmód
8. Pozitív kapcsolatok
9. Inspiráló magabiztosság
10. Életre szóló önbizalom
A Boldogságóra Önbizalom Program rendszeres foglalkozásokon keresztül vezeti végig a gyerekeket a sikeres és boldog felnőtté válás útján és megtanítja őket arra, hogy szembe tudjanak nézni kihívásaikkal, többre értékeljék magukat és ezáltal hatékonyabbak legyenek. A foglalkozások célja az önismeret fejlesztése és hogy az önbizalom szokássá váljon a gyerekek életében. A gyerekek önbizalma tapasztalatok során fejlődik, ezért különösen fontos, hogy ne csak elméletben, hanem közösségben végzett feladatokkal is fejlesszék a gyerekek a képességeiket, hiszen a magabiztosabb gyerekek együttműködőbbek, jobban megtalálják a helyüket a közösségben, képesek magabiztosan kezelni konfliktusaikat, jobban megismerik képességeiket és ezáltal a tanulásban is jobb eredményeket érnek el, valamint több sikerélményük lesz, ami segít nekik jobban helytállni az életben.
Ha szeretnéd, hogy a gyermeked önbizalom növelő szokásokat tanuljon:
1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!
2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!
3. Önismeret és kiteljesedés: Boldogságóra Erősség Program
A program során az alábbi erősségek megismerésére és fejlesztésére koncentrálunk különböző játékok, gyakorlatok, foglalkozástervek egyéni és csoportos projektmunkák és feladatok segítségével.
Milyen témakörökkel foglalkozik a program?
Könnyen megvalósítható gyakorlatok az alábbi területeken:
Karaktererősség alapú nyelvezet és gondolkodásmód kialakítása
Mások erősségeinek a felismerése és az azokról való gondolkodás
Saját erősségek azonosítása és az erről való gondolkodás fejlesztése
Az erősségek alkalmazása és gyakorlása
Közösség (csoport, osztály, intézmény) erősségeinek azonosítása, fejlesztése
Kutatások bebizonyították, hogy ha az erősségeinkre fókuszálunk sokkal messzebb juthatunk, mintha mindig csak a hibáinkat igyekszünk javítgatni. A Boldogságóra Erősség Program során a gyermeked megismerheti és fejlesztheti az erősségeit, valamint képes lesz másokban is felismerni azokat. Az eredmény: kiegyensúlyozottabb iskolai élet és közösség, pozitív fejlődés és kimagasló eredmények.
Ha szeretnéd, hogy a gyermeked megismerje az erősségeit és képes legyen fejleszteni azokat:
1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!
2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!
4. Figyelem és érzelemszabályozás: Boldogságóra Mindfulness Program
Mindfulness meditációkat teszünk elérhetővé hanganyag formájában minden korosztály számára.
“Hogyan vehet részt az én gyermekem is a Mindfulness Programban?”
1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!
2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!
A Boldogságóra Integrált Program a boldog élethez szükséges pszichés alapokat tárja fel, hozzájárul a résztvevő gyerekek személyiségfejlődéséhez és átadja számukra a jóllét megteremtéséhez és a kihívások legyőzéséhez szükséges eszközöket.
A programokban való részvétel „rejtett előnyei”
- gyors ütemben, látványosan javulhat az osztályközösség,
- pozitív változások következhetnek be az érzelem- és viselkedésszabályozás területén,
- csökkenhet az agresszió és a szorongás,
- folyamatosan javulhatnak a tanulmányi eredmények,
- a gyerekek együttműködőbbé válhatnak,
- a foglalkozások hangulata és a tanítás eredményessége is javulhat.
Kevesebb szorongás
Kevesebb depresszió
Jobb viselkedés
Jobb jegyek
Több siker az életben
Jobb fizikai egészség
A Boldogságóra Integrált Program szakmai vezetői:
Bagdi Bella
a Boldogságóra Integrált Program alapítója és vezetője, pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT), tudatos önegyüttérzés tanár (MSC),
Prof. Dr. Bagdy Emőke
a Boldogságóra Integrált Program fővédnöke, klinikai szakpszichológus és pszichoteraputa, professor emeritus
Prof. Dr. Oláh Attila
a Boldogságóra Inetgrált Program tudományos szaktanácsadója,
az ELTE Pozitív Pszichológia Laboratórium vezetője
Hallgasd meg a pedagógusok és a gyerekek, fiatalok élménybeszámolóját!
Pedagógus beszámolók:
Bakonyi Borbála
Nagy Tünde Ilona
Karikó-Tóthné Puskás Gabriella
Sopos-Tűr Klára
Földiné Barna Andrea