Problémák, lelki sérülések megbeszélése, megoldások keresése.
Megküzdési stratégiák
Pécsi Illyés Gyula Általános Iskola
A kihívások erőfeszítéseket jelentenek számunkra.
Sajátosságunkból adódóan nekünk egyéni megküzdési módunk van, melyet a következő versben foglaltunk össze:
Egy Boldog Bárczis gyerek, jól akkor fest, ha ép lélek és ép a test.
Nincs a kis lurkóknak semmi baja, ha van elég mozgás és tápláló a kaja.
A zsíros kenyér, meg a lila hagyma jó hatással van a fejlődő agyra.
Ha pár szem datolya a ráadás, sokkal jobban megy a számolás.
Szaladjatok sokat, nevessetek, és gyönyörködjetek a Napban, és ne feledjétek a szabályt:
” Fussál gyorsan, egyél lassan”. Krónikásunk: B.Ambrus
Az óra első részében megbeszéltük a korosztályukat érintő nehézségeket. Majd fényképeket kerestünk az internetről a legtöbbjüket érintő problémához. Végül beszélgettünk a módszerekről, mellyel megpróbálják leküzdeni a stresszes helyzeteket.
Somogyi Rezső Általános Iskola Kisvárda
Erősségeink
Mindenkinek vannak nehezebb napjai,pillanatai az életben.Ezek megoldásához kerestünk közösen stratégiákat
Somogyi Rezső Általános Iskola Kisvárda
Erősségeink
Mindenkinek vannak nehezebb napjai,pillanatai az életben.Ezek megoldásához kerestünk közösen stratégiákat
Az FNO Intézményegységben 2020. 02. 11-én került sor immár a hatodik Boldogság órára, melynek témája a : Megküzdési stratégiák volt. Valamennyiünk életében fontos a személyi egyensúly állapotának fenntartása. Vannak azonban olyan élethelyzetek, amelyek feszültséggel teli hangulatot eredményeznek gyereknél, felnőttnél egyaránt. E helyzetek elemzésével, megküzdési módszereivel foglalkoztunk játékos formában a tanulók képességeihez mérten. A különböző szituációkban kik-ki a maga módján mutatta meg érzelmeit, hangulatváltozásait , gondolatait. Tele van a lelkünk csodákkal- fejezték ki a gesztusnyelv jelrendszerével lelkesen a gyerekek. Nagy örömmel vettek részt a labirintusjátékban és a „Vak kígyó”-ban is, de a „Hajótörés” volt számukra a legnagyobb kihívás és élmény. A gyerekek eljátszották, hogy tengeren vannak, és hajótörést szenvedtek! Csak egy tutajuk maradt. Ezen helyezkedett el a csoport. Szabadulásuknak egy módja lehetséges: mindenkinek a tutajon kell maradnia! Vigyázniuk kellett egymásra, nehogy belepottyanjon valaki a tengerbe, mert akkor a hatalmas bálna és a veszélyes cápa megtámadja őket. Zenére indult a játék. Amikor elhallgatott a zene, kisebbre hajtogattuk a „tutajt”. Ez így ment mindaddig, míg szorosan össze nem „bújtak” a tutajon. Sikerült a zene végéig együtt maradniuk, megmenekültek, boldogok voltak! De nem csak ebben a játékban, hanem végig a foglalkozás folyamán megküzdöttek – mind egyénileg, mind csoportosan- a felmerülő problémákkal.
Végig motiváltak, lelkesekés kitartóak voltak.
A kisfilm megnézése után arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy az akadályokat, melyekkel találkoznak az életük folyamán hogyan tudnak megküzdeni. Érdemes e küzdeni az álmaikért, vagy a könnyebb utat választják?
A mai napon a gyerekekkel a megküzdés proaktív változatát gyakoroltuk .
A proaktív megküzdés az általános erőforrások kialakításának képességét, vágyát, hajlandóságát jelenti; melyek megkönnyítik a kihívást jelentő, stresszt okozó helyzetekben való boldogulást. Proaktív megküzdés során a gyermek a megküzdés tárgyát inkább kihívásoknak tekinti, semmint kockázatnak, fenyegetésnek, kárnak, vagy veszteségnek.A gyerekek gyakran mesélnek a Tv-ben látott élményeikről. Nagyon tetszett nekik az exatlon műsor amiben két csapat küzd meg egymással. Mi is kis exatlont játszottunk. Sok akadály és ügygyeségi feladat megoldása során szembesültek, hogy nagy szükség van a kitartásra, alkalmazkodásra a rugalmas együtt tevékenykedésre és a kudarc tűrésre.A gyerekek teljesen felszabadultan, hangosan ujjongva szurkoltak csoporttársaiknak . Bátran küzdöttek meg a feladatokkal.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
Megküzdési stratégiák- szuperhősök
A témakör feldolgozását számunkra a farsangi időszak nagyban megkönnyítette. Tudjuk, hogy a gyermekek esetében egy álarc, egy fejdísz, akár egy jelzés, máris el tudja őket varázsolni, s teljes valójukkal képesek az elképzelt személy bőrébe bújni és tulajdonságaikat magukénak tudni.
A foglalkozás során egy problémahelyzetet találtunk ki, majd a gyerekekre bíztuk, hogy „Szuperhős” bőrébe bújva oldják meg a problémát, küzdjenek meg a helyzettel.
Így történt, hogy a képzeletbeli égig érő házak tetejéről, a „Macskanő” két ugrással lehozta a kiscicát (plüsst a létra tetejéről), vagy a „Pókember” a várfalon felmászva megmentette a sérült madárfiókát. „Elza”, szintén kedvelt mesehős, a jégbe fagyott pillangót olvasztotta fel. (jégkockákat a kezünk melegével olvasztottuk)
A megküzdési stratégiák kigondolása, és megvalósítása során bebizonyosodott, hogy milyen jó dolog közösen gondolkodni, segíteni egymást, és a megnyugtató végkifejlet jó hatással van a fokozott stresszhelyzet feloldására. Gyermekeinkben tudatosítottuk azt az érzést, hogy ugyan vannak és lesznek is nehézségek, de ezek összefogással, segítséggel, akarattal legyőzhetők.