
Megküzdési stratégiák


Keszthelyi Életfa Óvoda Gagarin Utcai Tagóvodája
Foglalkozást kezdő éneklés: Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó… (a dalt elmutogattuk, ahogy a szöveg megkívánta).
A csoport Nagy Plüssmacijának elbújtatása, piros boríték kihelyezése egy jól látható helyre.
A boríték tartalmának felolvasása amiben az áll, hogy ahhoz hogy az elveszett Nagy plüssmacit megtaláljuk, feladatokat kell megoldani.
• közös éneklés
• közös versmondás
• összetett mozgásgyakorlatok
• kézműves tevékenykedés
Négy állomáson kell teljesíteni a feladatokat, az állomások közötti útvonalat tappancsokkal jelöltem.
Az utolsó állomáson előkerül a Nagy Plüssmaci.
„Boldog Dóra” társaságában elmesélem az Aranykulcs mesét.
A foglalkozás végén újra meghallgattuk a Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó… című dalt.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
„ Akkor fejlődünk sokat, amikor nehéz idők járnak ránk.” (A. Matthews)
Mint minden óra elején, e hónapban is zenés relaxációs gyakorlattal kezdtünk. A gondokkal való megküzdés elengedhetetlen feltétele a tiszta fej, és hogy az ember képes legyen megfelelően ellazulni. A foglalkozás folyamán elsajátítottunk számos stresszoldó technikát (sóhajtás, helyben futás, éneklés stb.). Megbeszéltük, hogy az ember mindennapjait úgy szegélyezik nehézségek, akadályok, mint örömök. Megfelelő kezelésük pedig olykor életmentő lehet. Erre szolgált jó példaként : „A szamár története”, melyet közösen beszéltünk meg. A gyerekek csoportmunkában gyűjtöttek össze több irodalmi szereplőt, kik nehézségek árán ugyan, de képesek voltak elérni céljaikat. Az órát közös játékkal, halk, nyugtató zene kíséretében zártuk.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
Lerajzoltuk hőseinket, majd készítettünk a rajzokból egy tablót.
Beszédes József Általános Iskola
A tavalyi év feladata volt Megküzdés-hegységet rajzolni, viszont akkor még jobbnak láttam feltérképezni azt, hogy milyen problémákkal küzdenek a gyerekek és mi segíti őket abban, hogy leküzdjék ezeket a problémákat. Az idei tanévben viszont már belevágtam velük a feladatba és az osztályközösségben előforduló nehézségekről beszélgettünk, illetve arról, hogyan lehet megoldani a felmerülő problémákat együtt, egymást segítve. A megfogalmazott gondolatokból készült el a Megküzdés-hegység, amelyek fölé mindenki odaírta, melyik nehézség megoldásában vett részt valamilyen módon.
Igyekszünk megfelelő példát mutatni a gyerekeknek egy-egy probléma, kudarc esetén hogyan kell azt kezelni, lereagálni. Emellett szituációs játékokkal próbáltunk rávilágítani a próbálkozások fontosságára, illetve a segítségkérés lehetőségére és fontosságára. A mesék nagy segítséget nyújtottak, hiszen a mesehősök nagy bátorsággal és elszántsággal indulnak útnak, majd a kudarcok során, az újrapróbálkozások folyamatában mindig megkapják a megfelelő segítséget a sikerük érdekében. Közös meseszövés által igyekeztünk mi is ezt a gyerekekkel közösen átélni, kudarcok, és nehézségek elé állni a mesében, majd azokat feloldani. / Debreceni Egyetem Óvodája – Katica csoport /
Miskolci Szabó Lőrinc Általános Iskola
Beszélünk a különböző megküzdési stratégiákról.
Stresszlevezetési és feszültségoldó módszereket is átbeszélünk.
Közben azon is gondolkodunk együtt, hogy milyen pozitív tulajdonságaink vannak ,amik segítenek minket a társas kapcsolatokban, és a kapcsolatokban jelentkező problémák rendezésében.
A Lassú robot játékkal folytatjuk, melynek során az osztálynak meg kell küzdenie a helyzettel, a játékvezetővel.
A mese nagyon tetszett a gyerekeknek. Ketten igazi tehetségek és szívesen vállalkoztak a királylány és a sárkány aprólékos színezésére. Az illusztráció magáért beszél.