A kedvelt relaxációs gyakorlatok után a gyerekek rajzot készítettek. Megalkották a megküzdés szivárványát, beleírták azokat a dolgokat amelyek segítenek a nehézségek leküzdésében.
Az óra befejező részében meghallgattuk a hónap dalát.

Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A kedvelt relaxációs gyakorlatok után a gyerekek rajzot készítettek. Megalkották a megküzdés szivárványát, beleírták azokat a dolgokat amelyek segítenek a nehézségek leküzdésében.
Az óra befejező részében meghallgattuk a hónap dalát.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Helyszín: M. 19., 116-os tanulószoba
Téma: Megküzdési módok
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert
kollégiumi nevelőtanár
Cél:
– A megküzdés fogalmi hátterének tisztázása.
– Lássák meg, hogy minden embert ér negatív, rossz történés az élete során, a fontos, hogy miként nézünk szembe ezekkel a nehéz, fájdalmas szituációkkal.
– Ismerjék fel, hogy a legtöbb boldogságfokozó stratégia ezekben a helyzetekben segítséget nyújt!
Pusztaszabolcsi Városi Óvoda és Bölcsőde Zsiráf óvoda székhely
Egymás segítése, együttműködés, szeretet, tisztelet egymás iránt. Megküzdési stratégia: Jeges medvék vagyunk, (mackó hét) és a felmelegedés miatt olvadnak a jégtáblák. A jegesmedvéknek életben kell maradniuk, mindenkinek jusson hely a jégtáblán.
Miskolci Nyitnikék Óvoda Szivárvány Tagóvoda
A foglalkozás elején elmondtuk közösen a „boldogságmondókát”, majd mindenki elvett egy ‘boldog-szomorú’ fejecskés hurkapálcikát. Ezzel mindenki megmutatta, milyen hangulatban érkezett ma az oviba, és ezt meg is beszéltük.
Ezután a csoport csinált közösen néhány „villámlazításos” gyakorlatot, majd 5 csoportot alakítottunk ki, vegyesen kicsikkel és nagyokkal. Minden csoporttag kapott 2-2 építőkocka elemet. A csoportnak közösen kellett felépíteni egy magas tornyot úgy, hogy mindenki a saját elemét tette hozzá a toronyhoz. Közösen küzdöttek a magas torony sikeréért.
Ezután a kicsik színezőt kaptak, míg a nagyoknak a színezőért még meg kellett küzdeniük. Várt rájuk a tornateremben egy 3 körös akadálypálya. A sikeres teljesítés után ők is választhattak, és színezhettek.
Mindenki nagyon ügyes volt, és teljesítette az akadálypályát 🙂 .
A foglalkozás végére mindenki megküzdött saját kis feladatával.
Pécsi Testvérvárosok Terei Ált.Isk.
Beszélgettünk arról, hogyan viselkedünk az olyan helyzetekben, amikor valamilyen problémával, nehézséggel szembesülünk vagy nagy fájdalom, kudarc ér minket. Kikre számíthatunk ilyenkor, és kiknek nyújtunk mi segítséget, tettük fel a kérdést, kerestük a választ. Elkészítettük a megküzdés szivárványát, amibe beleírtuk, ki és mi segíthet nekünk a helyzetek leküzdésében, megoldásában.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
A gyerekkorban elsajátított technikák beépülnek a bontakozó személyiségbe. A tanórákon alaposan átbeszéltük, milyen konstruktív módon tudjuk kezelni a problémás helyzeteket.
Pestszentlőrinci Kerekerdő Óvoda
Február, a farsangi időszak az óvoda életében. Minden tevékenységünket e téma köré szervezzük. Könnyű volt a népmesék kapcsán a megküzdési stratégiák téma feldolgozása, hiszen a főszereplő királyfinak végig drukkoltak a gyerekek, hogy leküzdje az elé gördülő feladatokat, hogy elnyerje méltó jutalmát, a királylány kezét, és a fele királyságot. A valóságban néhány gyermeknek bátorságot kellett gyűjteni, hogy az ijesztő busókat ábrázoló képeket félelem nélkül tudja megnézni, és beszélgetni róluk. A farsangi bálig komoly dilemma, hogy ki milyen jelmezbe öltözzön. Ez is egyfajta megküzdés, hiszen az ötletelés, tervezés folyamata is komoly próbatétel mind a gyerekeknek, mind a szülőknek – milyen jelmez legyen, a gyermek vágya, vagy a szülő elképzelése szerinti, vásárolt vagy házi készítésű legyen, stb. Nagy próbatétel a kiscsoportosok számára a farsangi bál is, ilyenkor az egész óvoda összes gyermeke a tornaterembe vonul, hogy megnézzék az óvónénik által előadott mesejátékot, majd közös táncház vár rájuk. A kicsik többsége megijed a tömeges táncolástól, de hamar átlendülnek, hiszen az élő zene és a farsangi hangulat jó stratégia ennek leküzdésére is.
Mindennapi megküzdés a nagycsoportosoknak a délutáni pihenő. Ezért közösen találtuk ki, hogy a csoportszobába berepülő Álommanó szétszórja az álomport, amit mindenki saját maga kap el, mellyel bekenhetik saját szemüket. Mindenki annyit, amennyire szüksége van.
Február végén megérkezett csoportunkba „Sanyi”, a vándor süni. Aki betartotta a szabályokat, figyelt a felnőttekre, segített társainak, aznap hazaviheti „Sanyit”, azaz megküzdött azért, hogy nála lehessen egy éjszakára a csoport plüss sünije.
Földes Községi Napközi Otthonos Óvoda
A mindennapok új kihívások elé, új küzdelmek elé állít minket. Mindig van miért küzdeni, van miért tenni. Ahogy növögetünk, egyre jobban ráeszmélünk, hogy együtt sokkal könnyebben vesszük az akadályokat. Egyre jobban összetartozunk, segítjük, támogatjuk egymást. Az egyszemélyes játékunkat felváltotta a kisebb csoportokban való tevékenykedés. Öröm látni, hogy nyílnak ki a gyerekek a társaik felé. A Megküzdési stratégia téma kapcsán meghallgattuk Bagdi Bella Ellazulni jaj, de jó című dalát, boldogságórákat mindig a hónap dalával kezdjük. Ezt követte a kihívásokkal telt akadálypálya, melyet egyedül és társainkkal együtt, közösen is megéltünk..