Február 4. – Nemzetközi Pulóver Nap
„Tekerd le a fűtést és öltözz rétegesen!”
Társas kapcsolatok ápolása
A gyerekek ma aláírást gyűjtöttek egymástól az alapján, hogy mennyire ismerik egymást. Szerintük mi az az állítás, ami a másikra igaz. Nagyon érdekes volt látni a csoport munkáját, hogy ki kitől tudott és kihez nem jutott el aláírást gyűjteni.
A gyerekek ma aláírást gyűjtöttek egymástól az alapján, hogy mennyire ismerik egymást. Szerintük mi az az állítás, ami a másikra igaz. Nagyon érdekes volt látni a csoport munkáját, hogy ki kitől tudott és kihez nem jutott el aláírást gyűjteni.
A gyerekek ma aláírást gyűjtöttek egymástól az alapján, hogy mennyire ismerik egymást. Szerintük mi az az állítás, ami a másikra igaz. Nagyon érdekes volt látni a csoport munkáját, hogy ki kitől tudott és kihez nem jutott el aláírást gyűjteni.
Nagyon jó kis játékokat találhattunk a segédanyagokban. Ezek közül többet ki is próbáltunk.
Beszélgettünk, hogy mivel lehet egy kapcsolatot ápolni, fenntartani. Igyekeztünk a legtöbb időt kihasználni a kinti-benti játékra.
Boldogságóra- Érzelem szabályozás és figyelem kontroll
I. Hógömb
Beszélgettünk arról, milyen szép és csendes a hógömb, ha leülnek benne a hópihék.
De ha megrázzuk, hópelyhek kavarognak benne
Nehéz nyugodtnak maradnunk, ha hóvihar tombol bennünk
Elménk lecsillapításának módszereiről beszélgettünk.
A Boldogságóra program novemberi foglalkozása a társas kapcsolatok ápolására fókuszált. A gyerekek egy vidám dallal hangolódtak rá a témára, majd egy tanulságos mese segítségével megértették, hogy a barátságokat gondozni kell, akárcsak egy virágot. Az ötletgyűjtés során közösen megfogalmazták, milyen tulajdonságok tesznek valakit jó baráttá, végül pedig egy barátság láncot készítettek, amely az összetartozást jelképezte. A foglalkozás segített a gyerekeknek felismerni, hogy a figyelmesség és törődés erősebbé teszi a kapcsolataikat, ezáltal boldogabbá is válnak.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Havi Boldogságóránk bevezetéseként arról beszélgettünk, hogy mit jelent a gyerekek számára a barátság, ki az, akit a barátjuknak tekintenek. Ezután Barát-sál játékot játszottunk, mely nagy sikert aratott a gyerekek körében, hiszen mindenki kapott egy kedves gondolatot magáról a többi gyerektől. Megbeszéltük hogy hogyan működhet a Barát-sál, mikor lehet rá szükségünk.
Barátságfüzért is színeztünk, amelyet a végén összetűztünk, s beszéltünk arról, hogy milyen szépen látszik a füzéren is, hogy milyen is a mi kis közösségünk, s mi az ami összeköt bennünket.
A zárókörben megbeszéltük a foglalkozás tapasztalatait, s meghallgattuk Bagdi Bella: Ha boldog vagy című dalát is.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Süni irigy lesz című mese elbábozása után beszélgettünk a mese szereplőinek viselkedéséről, valamint arról, hogy milyen kell legyen egy jóbarát.Ezt követően a gyerekek egy kosárból mosolygó és szomorú arcokat húztak ki, amelyek alapján tetszőlegesen párokat alkottak. A feladat az volt, hogy a szomorú arcot húzó gyermek meg kellett nevezzen egy olyan esetet, amikor bánatosnak érezte magát, s a társa, aki a mosolygó arcot húzta olyan dolgot kellett mondjon neki, amitől megvigasztalódott és újra jókedvű lett.