Társas kapcsolatok ápolása
Az ötlettár több feladatát is megoldottuk a hónapban.
A legkedveltebb tevékenység a barátságvirág készítése volt. A szirmokat, leveleket előre kivágtam, illetve egy nagyobb ügyes kezű kislány segített. Mindenki saját maga választotta ki a barátját, így saját maguk rajzolták be a jeleket is. A kisebbeknek segítettünk.
Elmeséltem Bezzeg Andrea meséjét, majd beszélgettünk arról, hogy milyenek a jó barátok. A gyerekek sorolták: szeretik egymást, együtt játszanak, odaadják egymásnak a játékot, nem bántják egymást, segítenek egymásnak, stb. Szembekötősdi játékkal kipróbáltuk, milyen a sötétség.
A munkafüzet néhány feladatát lefénymásoltam. Színezés előtt és közben beszélgettünk, milyenek a jó barátok.
A „Boldogság faliújságon” a szülők is megfigyelik a gyerekek munkáit. Minden gyerek munkáját kitesszük, majd cseréljük az újabbakkal. (Fényképezéskor néhányat hagyunk rajta mindegyik elvégzett feladatból, ami jelképezi a feladatok megoldását.)
A hónap végén nagyon lecsökkent a gyermeklétszám, betegség miatt csak néhány gyermek járt óvodába. Beszélgettünk arról, milyen kár, hogy nincsenek itt, és reméljük, hamar felgyógyulnak. Fontunk nekik barátságkarkötőt, ha visszajönnek, odaadjuk. Rajzoltuk, másoltuk, színeztük, kivágtuk a barátság jelét.
A hónap elején a foglalkozást szokás szerint a Világomban minden rendben van… kezdetű dallal vezettem be. Táncoltunk, majd a szőnyegen gyülekeztünk. Mivel Márton napja volt, kapcsolódott a relaxációs gyakorlat a heti tématervhez: „Totyog a liba, nagy a galiba”. Beszélgettünk, milyen fontosak a kapcsolatok, majd a gyerekeknek mondtam, hogy gondoljanak valakire, aki fontos nekik. Elmondták kire gondoltak. Legtöbben az anyukájukat említették (csokit vesz, játékot vesz, finomat süt, stb.). Utána megtanulták a Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek… című dalt, amelyet nagyon élveztek. Kis barátom hogy vagy? játékot is szívesen játszották. Majd egy „barátság láncot” alakítottunk, és kértem a gyerekeket, hogy papírból is készítsünk ilyen barátságláncot, amit meg is csináltunk.
2019-11-30.
Társas kapcsolatok ápolása
A nehéz szociális körülmények között élő gyermekeinkhez közel álló téma volt. A boldogsághoz hozzá tartozik a barátság a szeretet a gyerek szülő kapcsolat, testvéri viszony. Több gyakorlati játék illetve az aktuális zene többszöri meghallgatása után elkészítettük a csoport közös barátság virágját , majd egy előre kivágott szív formába bele rajzolhatták a számukra fontos embereket (barát, testvér, szülő, nagyszülő, óvónéni).
Az ember társas lény, megfelelő fejlődése érdekében szüksége van a közösségre, szociális kapcsolatokra, barátokra. Csoportunkban is igyekszek ezen kapcsolatok ápolására. Alakítottunk „Barátságkört” és elkészültek csoportunk „Barátságvirágai”is.
A hónap témája a társas kapcsolatok ápolás. Meghallgattuk az ehhez tartozó dalt, beszélgettünk a barátságról, miért van szükségünk barátokra és barátság nyakláncot készítettünk.
Az elkészült nyakláncot minden gyerek a hozzá közel álló kis pajtásának ajándékozta.
A hónap témája a társas kapcsolatok ápolás. Meghallgattuk az ehhez tartozó dalt, beszélgettünk a barátságról, miért van szükségünk barátokra és barátság nyakláncot készítettünk.
Az elkészült nyakláncot minden gyerek a hozzá közel álló kis pajtásának ajándékozta.
A mi iskolánkban a mindennapokban is nagy hangsúlyt fektetünk a társas kapcsolatok jelentőségének. Mi pedagógusok a tanítási-tanulási folyamatban arra figyelünk, hogy egy összetartó osztályközösséget alkossuk. Fontos feladatnak tartjuk a gyerekek társas kapcsolatainak építését.
Videót készítettünk, mely jó barátokról szól, ám valami megrontja közöttük a
kapcsolatot. A végén helyreáll a béke a gyerekek között 🙂
A feladat neve: Barátság veszélyben
Nagyon élvezték a gyerekeke a forgatást! 🙂
A társas kapcsolatok hónapjában is heti rendszerességgel tartottunk boldogságórákat az 5 E és 6 C osztályokban. Elkészítettük a barátság-ötöst, sokat beszélgettünk az igaz barátságról. Számba vettük, hogy mennyi közösségnek vagyunk is a tagja, többek között a határon túli magyarokénak, egyháznak, településnek stb.
A hónap utolsó óráján a diákok nagy lelkesedéssel vetették bele magukat a rajzolásba, ragasztásba. Így készült el a két fotóalbum-oldal.
A pókhálójáték során tudatosodott az összetartozás és a szeretet érzése. Valamint az is, hogy a segítségnyújtás nagyon fontos boldogságforrás.