Mese a magányos csigáról című történet feldolgozása. A kis csiga elkészítése ruhából. Kedves kis ajándék lett belőle, amit a gyerekek elajándékoztak.
Társas kapcsolatok ápolása
Arra koncentrátunk, hogy megértsük az osztályban a 24 „én” , és az 1 „mi” gondolatát.
A társak segítségét egy csapatmunkával jelenítettük meg: hogy lehet felemelni egy labdát négy gyereknek ugrálókötelekkel.Fontos volt a csapatban az összetartás és az együttműködés.Itt mutattuk be az „egy mindenkiért, mindenki egyért” elvet.
Plusz videó: https://www.youtube.com/watch?v=7Xi7gYe4wbw&feature=youtu.be
Mórahalmi Napköziotthonos Óvoda
Az első játékunk a témában a Varázs dió – avagy mit szeretsz a másikban nevet kapta. Egy gyermeket kiválasztottam, neki adtam a varázs diót (kapcsolódva az őszi témához is kicsit a dióval), és megkértem, hogy válassza ki egy társát, akinek elmondja, hogy mit szeret benne. Utána átadja ezzel a kedves gondolattal együtt a varázs diót is, s az a gyermek is választ valakit. Lehetett ugyanazt a kispajtást választani, akit már más is választott, de akkor utána olyan gyermekkel folytattuk, aki még nem volt. A gyermekek körben ültek, a két „főszereplő” pedig mindig a kör közepén állt. Miután minden kisgyermek elmondhatta egy társának, hogy mit szeret benne, visszakértem a varázs diót, és körbe mentem, magam is elmondtam minden kisgyermeknek, hogy én kiben mit szeretek.
A következő játék a bizalomra épült. Mindenki választhatott egy társat magának, és egymás kezét fogva sétálhattak a csoportszobában, de az egyik kisgyermeknek be kellett csuknia a szemét, s a másiknak kellett vezetnie, majd fordítva.
Az első játéknál kicsit bátortalanul kezdek hozzá a mondandójukhoz, akadt olyanra is példa, hogy valaki elpirult, és kissé zavarban érezte magát. A második játékot nagyon élvezték, és figyeltek egymásra, óvatosan vezették egymást, nagyon jó bizalom játék.
Balmazújvárosi Általános Iskola Bocskai Tagintézmény
számunkra egyik legfontosabb kapcsolat a barátság!
A „Kis barátom,hogy vagy?” játékot már ismertük, melyet kibővítettünk az ölelés mozzanatával a párbeszéd végén. Beszélgettünk arról kinek mit jelent a barátság. Nagy hangsúlyt fektettünk az együttes tevékenykedésre. Vegyes csoportosok vagyunk s a nagyobb gyermekekben erősítettük a kicsik iránti érzékenységüket azáltal, hogy az elkészített barátságláncban ők segítettek nekik. A felajánlott dalra egyszerű mozgást kitalálva táncoltunk közösen.
Megérintette a kis magányos Naftalin törpe magányos bolyongása a harmadik osztályosokat. Sokan ragadtak tollat és papírt, s folytatták a mesét. A történetek végére minden megoldódott!
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
Fotóalbumban szereplő képek: Barátok, Osztálytársak, Szülők+gyerekek, Szülők egymás között, Testvérek, Szerelmespár
Fésűs Éva: A kismókus fél diója című mese elmesélésével indítottuk ezt a hónapot. A gyerekekkel sokat beszélgettünk ezt követően a barátságról, arról, hogy mikor jó egy barátság, valamint arról is, hogy miért jó, ha van barátunk stb… A hónap zárása pedig az volt, hogy mindenki kapott 2 diót és azoknak a társainak adhatta, akiket a legjobb barátainak tart. Amikor átadták egymásnak akkor el is mondták, hogy miért ő a legjobb barátja. Sokféle indoklást hallottunk Pl.: mert mindig játszol velem, mert mindig segítesz nekem…Ez alapján készítettük el a mellékletben található szociometriai ábránkat.