Novemberben figyelmünket a bennünket körülvevő emberekre irányítottuk. Összegyűjtöttük a jó barát ismérveit, mesén keresztül, közmondások értelmezése által megosztottuk egymással elképzeléseinket a barátságról. Beszélgettünk a családunkról, annak tagjainak értékes tulajdonságairól. Közösségünk bemutatására szituációs játékokat játszottunk és osztályfüzért készítettünk. Mindeközben megértettük, hogy a társas kapcsolataink boldogságot, erőt, támaszt akkor nyújtanak, ha azokat ápoljuk, azokkal folyamatosan törődünk.
Társas kapcsolatok ápolása
Nap, nap fényes nap, társas kapcsolatok sokfélesége, tudatos kapcsolat-ápolás; segítség probléma esetén; család és egyéb közösség, LELKI BÉKE, A BOLDOGSÁG alapja;a dal éneklése-elsajátítása, ” kisbarátom hogy vagy?”-játék; barátságlánc KÉSZÍTÉSE; mese és feldolgozása; a barátság jele- színezés.
Barátság füzért készítettek a gyerekek színes papírból. Pozitív tulajdonságokat gyűjtöttünk,amik egy jó barátságot jellemeznek, ráírtuk a füzérre.
A társas kapcsolatok a mai informatikai világban egyre kevesebb szerepet kapnak. Inkább a telefonnal töltik az idejüket, vagy a padban ülve, egymás mellet is azt nyomkodják. Úgy érzik akkor is egymás társaságát élvezik, amikor a padon ülve chatelnek. Nem tartják kirívó esetnek. Ugyanakkor szeretnek egymással beszélgetni, nagyokat nevetni. Nem okoz nehézséget nekik csatornát váltani, egymás társaságát keresni, „jót mulatni”. Csapatban is szeretnek együtt lenni, egymást segíteni, így sikeresen szerepeltek több iskolaiprogramon is.
A barátság jelei a mindennapi kapcsolatainkban életünkön végig kísérnek. A jó barátok semmivel nem helyettesíthetőek. Az óvodában tapasztalhatják meg először a gyerekek, hogyan kell egymáshoz alkalmazkodni, egymást elfogadni, szeretni és megérteni, segíteni vagy éppen védeni.
A barátságról kis dalokat énekeltünk, és hangszeren próbáltuk kísérni a gyerekekkel közösen. Végül a boldogságvárhoz vezető harmadik lépcsőfokra felragasztottuk a barátság jelét. Mindenki táncolhatott a legjobb barátjával a Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalra.
Iskolatáska-mentes nap
2024. november 22-én a Diákönkormányzat és a Boldogságórás csapatunk szervezésében iskolánkban táskamentes napot tartottunk.
Lényege: a diákok, illetve a tanárok NEM a táskában hozták felszerelésüket, de az aznapi felszerelést mindenkinek kötelessége volt magával hozni!
Az ötletnek csak a képzelet szabhatott határt. Kreatívabbnál kreatívabb elképzelésekkel vártuk a tanulókat és felnőtteket.
A legötletesebb, legkreatívabb és legviccesebb megoldásokat iskolánk Diákönkormányzata díjazni is fogja.
Jelige: Így tegyél mosolygóssá egy sötét, esős napot! 🙂
Iskolatáska-mentes nap
2024. november 22-én a Diákönkormányzat és a Boldogságórás csapatunk szervezésében iskolánkban táskamentes napot tartottunk.
Lényege: a diákok, illetve a tanárok NEM a táskában hozták felszerelésüket, de az aznapi felszerelést mindenkinek kötelessége volt magával hozni!
Az ötletnek csak a képzelet szabhatott határt. Kreatívabbnál kreatívabb elképzelésekkel vártuk a tanulókat és felnőtteket.
A legötletesebb, legkreatívabb és legviccesebb megoldásokat iskolánk Diákönkormányzata díjazni is fogja.
Jelige: Így tegyél mosolygóssá egy sötét, esős napot! 🙂
Iskolatáska-mentes nap
2024. november 22-én a Diákönkormányzat és a Boldogságórás csapatunk szervezésében iskolánkban táskamentes napot tartottunk.
Lényege: a diákok, illetve a tanárok NEM a táskában hozták felszerelésüket, de az aznapi felszerelést mindenkinek kötelessége volt magával hozni!
Az ötletnek csak a képzelet szabhatott határt. Kreatívabbnál kreatívabb elképzelésekkel vártuk a tanulókat és felnőtteket.
A legötletesebb, legkreatívabb és legviccesebb megoldásokat iskolánk Diákönkormányzata díjazni is fogja.
Jelige: Így tegyél mosolygóssá egy sötét, esős napot! 🙂
Iskolánk igazgató helyettesének ötlete alapján idén már másodszorra tartottuk meg a Bólyi Általános Iskola és AMI-ban a Köszönés világnapját.
A gyerekeket egy öleléssel, integetéssel egy nagy plüssmaci várta, aki néha még az ajtó elé a kiszaladva a szülőknek is vidám, mosolygós reggelt ajándékozott.
Iskolánk csengőjét is a „Szia, szevasz, jó napot! Emelhetünk kalapot” című dalra állítottuk.
Az osztályfőnöki órákon és a boldogságórán is a köszönés illemszabályaival foglalkoztunk, köszöngetős játékot játszottunk. Az egy hetes program keretén belül, sokat nevettünk együtt, s talán bátrabban köszönnek majd a gyerekeink az iskolán kívül is.
Iskolánk célja az volt, hogy felhívja a figyelmet az üdvözlés, köszönés fontosságára, hasznosságára, légkör, hangulat átalakító szerepére
A Bólyi Általános Iskola és AMI 5a osztályával a karácsonyra hangolva november utolsó hetében barátság fát készítettünk. A fán a felsős évfolyamok diákjainak tenyerén a barátság fontossága, egy jó barát tulajdonságai olvashatók. A gyűjtőmunkában mindenki szívesen részt vett. A fának levelei is különbözők, mindegyik más és más, mégis egyebe fonódva egy egészet alkotnak, úgy, mint a mi felsőseink.