A társas kapcsolatok és barátság témakörben a Baráti segítség c. mese bemutatásával, az arról való beszélgetésről a gyerekek elmondhatták kik fontosak az életükben, és miért. A család, a barátok szerepe, hogy számíthatnak egymásra. Legyünk hálásak, hogy vannak szeretteink, hisz ez nem mindenkinek olyan természetes.
Aztán néhány páros játékkal folytattuk a boldogságórát. A párok véletlenszerűen lettek kiválasztva. Egymás megfigyelése, egymás szemébe nézés, koncentrálni a vele szembe ülőre.
A végén a barátság jelének kiszínezése volt a feladat, közben Bagdi Bella zenék hallgatása.
Társas kapcsolatok ápolása
Az óra célja a tanulók közötti kapcsolatok erősítése és az egymás iránti figyelem, elfogadás fejlesztése volt. A foglalkozáson játékos, együttműködést igénylő feladatokat végeztünk, például páros feladatokat és egy közös csapatépítő kihívást. A tanulók megosztották egymással pozitív tulajdonságaikat, dicsérő üzeneteket írtak egymásnak, amelyeket nagy örömmel fogadtak. A tevékenységek segítettek megérteni a jó kapcsolat fontosságát és azt, hogy mindenki értékes tagja a közösségnek. A résztvevők vidáman és feltöltődve fejezték be az órát, erősítve az osztályon belüli összetartozást.
A barát-sálat használva mindenki mondott egy kedves gondolatot a mellette álló társáról. Majd elkezdtük készíteni az erősség-fát, miután beszélgettünk a gyerekek lehetséges erősségeiről.
Novemberben Helló – nappal kezdtük a Boldogságórát a 3.osztályban. Érzésekhez társítottuk a köszönési formákat. Közösen elkészítettük osztályunk Barátságfüzérét, amit családtagokkal is kibővítettünk.
A novemberi boldogságóránk a társas kapcsolatok ápolása témakörében telt.
Megtanultuk, hogy érdemes energiát és időt szánni társas kapcsolatainkra.
A közösséghez tartozás érzése, a barátságok kialakítása és fenntartása hozzájárulnak az érzelmi fejlődéshez és az önértékelés kialakulásához. Megismerkedtünk az együttműködés, az empátia, bizalom és a tisztelet fontosságával.Különféle játékos feladatokon keresztül tanultuk meg, hogyan lehet hatékonyan kommunikálni. Az ilyen foglalkozások célja, hogy a gyermekek felismerjék: a társas kapcsolatok ápolása nem csak szórakoztató, de segíti őket abban is, hogy boldogabb, kiegyensúlyozottabb emberekké váljanak.
Jobb veled a világ
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A gyerekekkel szívesen beszéltük át a jó barát ismérvét. A hívóképek mind- mind a kedvességet, összetartozást, jókedvet sugallták. A mese segítségével összeszedtük, ki mit remél barátjától, és ő maga- milyen barát. Padsoronként írtuk fel egy hatalmas lapra, mik a barátság aranyszabályai. Azóta is termünk falán van. Végezetül egy szép karácsonyfát készítettünk, rajta a díszekkel, 1-1 fontos mondattal a barátságról.
Zsuzsanna Lukácsi Pálné Besenyei
A társas kapcsolatokat nem csak osztály és iskolai szinten erősítettük ebben a hónapban, hanem külső, szociális kapcsolatokban is. Ellátogattunk a könyvesboltba és egy étterembe. Alkalmuk volt a gyerekeknek a kommunikáció és az illemtudó viselkedés gyakorlására.
„Az igazi barát az, akire a szükségben is számíthatunk.”
A november hónap témája a Társas kapcsolatok ápolása jegyében zajlott.
Ez a téma nagyon tetszett a gyerekeknek, közel állt a szívükhöz. Az iskolában, osztályukban barátságok szövődtek, társakra találtak.
Bevezetésként arról beszélgettünk, mit jelent számukra az igazi barátság? Milyen egy igaz barát?
Sok szép szavak, gondolatok hangzottak el.Pl. segítőkész, őszinte, kedves, lehet rá számítani.
Játék: Barátság Manó továbbadása
A gyerekek az általuk kiválasztott legjobb barátnőnek, barátnak adták tovább a Barátság Manót, majd mondtak egy-két pozitív tulajdonságot az általuk kiválasztott társukról, társakról. Voltak ,akik több gyereket is választottak ki.
Közös feladat:
Egy barátság kör közepére rajzolták, vagy írták be a hozzájuk legközelebb álló barátot, barátnőt. A külső körbe pedig beleírták, miért szeretik, miért őt választották ki legjobb társnak.
A közös tevékenykedés közben meghallgattuk Bagdi Bella: A szeretet összetart c. szépséges dalát.
Végezetül mindenki odament egymáshoz egy ölelésre, közös tánc is megkoronázta a foglakozást.
Edit néni és a Némethesek kis csapata
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Barátságot ápolunk szeretettel, jó tettel, kedvességgel, jó szóval. Szituációs játékok bemutatásával érzékeltük a jó baráti viszony fogalmát. Barátság karkötőt rajzoltunk, amely nem szakad el soha. Közmondást is tanultunk: A barátság aranyfonál, ami könnyen elszakad. Össze lehet ugyan kötni, de a csomó megmarad.
November a társas kapcsolatok hónapja volt. Ennek keretében arról beszélgettünk, milyen kapcsolataink vannak, mely közösségek tagjai vagyunk.
Az ember társas lény. Ezt nagyon jól tudja az 1.n osztály is! 🙂 Miután megbeszéltük, hogy kik állnak hozzánk legközelebb, kik azok akik boldoggá teszik mindennapjainkat, hogy milyen fontosak az életünkben a barátaink, a szeretteink, a gyerekek elmondták, hogy kinek mi az erőssége. Melyik gyereket miért szeretjük. Kinek milyen fontos szerepe van a most alakuló kis közösségünknek.
Közösségünk bemutatására szituációs játékokat játszottunk és osztályfüzért készítettünk. Mindeközben megértettük, hogy a társas kapcsolataink boldogságot, erőt, támaszt akkor nyújtanak, ha azokat ápoljuk, azokkal folyamatosan törődünk.