Ajánlott játékok közül az alábbiakat játszottuk el:
– barátomnak tekintelek mert
– megismersz?
– szomorú Szilárd és Boldog Blanka
– közös tánc
– hogy vagy?
Társas kapcsolatok ápolása
Konyári Óvoda és Bölcsőde
Pillangó csoport
A karácsonyi készülődés jegyében elkészítettük a gyerekekkel közösen a csoport adventi koszorúját. Meghitt ünnepi hangulatot teremtő gyertyafénynél meghallgattuk a hónap témájának a dalát. Mindeközben beszélgettünk a szeretetről, egymáshoz fűződő érzelmeikről, elősegítve ezzel az egymáshoz való pozitív érzelmi viszonyulás kialakulását.
Konyári Óvoda és Bölcsőde
Maci csoport
A Maci csoportban a társas kapcsolatok ápolására a napirendi tevékenységek minden területén nagy hangsúlyt fektetünk. Napjaink nagy részét együtt töltjük. Fontos, hogy jól érezzük magunkat egymás társaságában. A sok-sok együtt játszás, a közösen átélt élmények, a problémák együttes leküzdése a közösség erősödését segíti. Karácsonyra készülődve, az adventi időszak eseményei tovább mélyítik csoportunk összetartozását.
Maci csoport
A társas kapcsolatok ápolására, alakítására nagy szükség van a csoportunkban. Vegyes csoport lévén a kisebbek kapcsolatai folyamatosan változnak, alakulnak hiszen rájuk még az egymás mellett játszás a legjellemzőbb. A nagyobbak a kialakult kapcsolataikba néha nehezen engednek be új gyermeket. Minden nap időt szenteltünk beszélgető kör keretein belül, hogy elmondjuk mi volt a legjobb a délelőttbe, mindig a pozitív élményeket kiemelve. Megépítettük a varázsgépet is ami segített rendbe hozni a dolgokat ha szükség volt rá. Sarkadi Sándor: Édes ősz című versét még a hónap elején elkezdtük tanulni, majd a hónap végén tartottunk egy őszbúcsúztató napot ahol összegyűjtöttük az eddigi tevékenységeket, meghallgattuk Gryllus Vilmos: Őszi falevél dalát, majd készítettünk közösen egy préselt levél képet.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Jómadarak, 7. osztály
Játékkal hangolódtunk a témára: Sindelar – auditív terápia alapján 3 szót mondtam nekik (család, barát, társ), melyeket meg kellett jegyezniük, majd a felsorolt szavak közül, ha meghallották valamelyiket, akkor tapsolniuk kellett.
Ezután különböző szavakat rejtettem el, melyeket meg kellett keresniük és az egy csoportba tartozóknak meg kellett találniuk egymást. Így kialakult három csoport: család, barát, iskolatárs.
Majd a megfelelő színes lapra felragasztották a szavakat. Csoportonként mondatokat alkottak a kapott szavakkal, ami sok személyes dolgot előhozott bennük. Zenehallgatás, szókereső, „Pozitív gyerek vagyok” személyiségfejlesztő kártya”! Élvezetes, pörgős óra volt!
Ezen a foglalkozáson kevesen voltunk, többen még betegek.
Az elején pár relaxációs gyakorlatot végeztünk.
Majd a meséről beszélgettünk, hogy milyen jól is a baráti kapcsolatok az állatoknak, gyerekeknek, embereknek.
A szeretet alapja minden kapcsolatnak.
Saját magam készítettem barátság karkötőt, amit nagy örömmel ajándékoztak egymásnak.
Elkészült a barátságlánc, ami a képen is látható.
Majd a munkafüzet feladatait oldottuk meg. Kértem őket, hogy fejezzék be otthon a megkezdett feladatokat.
Remélem, hogy a következő alkalommal már teljes létszámmal leszünk.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Angyalok, 8. osztály
Óra elején körbeülve a szőnyegen a „Kis barátom, hogy vagy?” című játékkal hangolódtunk a témára. Majd felolvasták a Kicsi esőcsepp című mesét. Ezután beszélgettünk a meséről. Nagyon sok személyes élményt meséltek el a gyerekek a témával kapcsolatban.
Majd közösen egy csomagolópapírra rajzot készítettek a meséhez. Közben a hónap dalát hallgattuk. Rejtvényfejtés és színezés is belefért az órába.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Óra elején a „Kis barátom, hogy vagy? című játékkal hangolódtunk a témára. Majd pozitív üzenetként a következő mondatot fejezte be minden tanuló: A mai napban az a szép…
Ezt követően a Sindelar – auditív terápia alapján 3 szót mondtam (család, barát, társ), melyeket meg kellett jegyezniük, majd a felsorolt szavak közül, ha meghallották a megjegyzendőt, akkor tapsolniuk kellett.
A „Pozitív gyerek vagyok” személyiségfejlesztő kártyával” is játszottunk: mindenki húzott egy kártyát, felolvasta, majd annak a társának adta át, akire szerinte leginkább igaz a húzott pozitív tulajdonság.
Ezután mindenki húzott egy szót és megkeresték egymást az egy csoportba tartozók (család, barát, iskolatárs). Ezeket csoportonként színes lapra felragasztották. Majd beszélgettünk a témáról.
Óra végén meghallgattuk a hónap dalát.