Novemberben a társas kapcsolatok boldogságfokozó témáját az ősz végén télire elbujdosó állatok témájával hoztam összefüggésbe. E témához nagyon jó meséket választottam, Varga Katalin A kesztyű és A barna mackó kuckója , melyeket szép szemléltető képeimmel adtam elő. A gyermekek a mese kapcsán nagyon szépen el tudták, mondani, hogy milyen jó, ha vannak társaink barátaink. Rajzukon megjelenítették azokat a társaikat, akikkel szeretnek együtt játszani. A társas kapcsolatok esetleges megromlásáról és annak korrigálásáról is beszéltünk, ennek kapcsán barátságjavító gépeket építettek különböző építőjátékokból
Társas kapcsolatok ápolása
Novemberben a társas kapcsolatok boldogságfokozó témáját az ősz végén télire elbujdosó állatok témájával hoztam összefüggésbe. E témához nagyon jó meséket választottam, Varga Katalin A kesztyű és A barna mackó kuckója , melyeket szép szemléltető képeimmel adtam elő. A gyermekek a mese kapcsán nagyon szépen el tudták, mondani, hogy milyen jó, ha vannak társaink barátaink. Rajzukon megjelenítették azokat a társaikat, akikkel szeretnek együtt játszani. A társas kapcsolatok esetleges megromlásáról és annak korrigálásáról is beszéltünk, ennek kapcsán barátságjavító gépeket építettek különböző építőjátékokból
A társas kapcsolatok napi szinten ápolnunk kell!
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
Társas kapcsolatainkról szólt a novemberi Boldogságóra témája, amelynek keretében a Tükörjáték feladatot választottuk. A gyerekek párba álltak egymással szemben. Az egyik sor a karmester, a másik sor a tükörkép volt. Egymás mozdulatait követték a gyerekek, majd szerepet cseréltek, így megtapasztalhatták, hogy milyen irányítónak és irányítottnak lenni egy kapcsolatban.
Reflexió-november-A társas kapcsolatok ápolása
Az 1.órát önbizalom fejlesztő relaxációval kezdtük. Ezután következett a tükörjáték, (mely nagyon jó hangulatban telt) és a megbeszélése. Ezt követően csoportban a szerethető vagyok feladatot végezték el a gyerekek. Nagyon élvezték a feladatot, bár eleinte úgy tűnt, gondot fog okozni a témák kreatív ábrázolása, de végül nem igazolódott be a félelmem. Az óra zárásaként a szívcsere játékot játszottuk. (Körben állunk, mindenki kap a kezébe egy papírszívet. Egy valaki kezébe nem jut, ő útnak indul, és elkéri attól a szívét, akitől szeretné a következő módon: „Nekem adod a szíved?” Válasz: „Igen, de mit adsz cserébe?” Ez bármi lehet, ölelés, pacsi, egy huncut mosoly, kacsintás, bármi, ami őszintén jön. Ezután átadja a szívet, megkapja az „ajándékot” és helyet cserélnek. Aki már elcserélte a szívét a háta mögé teszi, hogy a többiek tudják, hogy ki nem került még sorra, ki közül választhatnak. Akinek nincs szív a kezében útnak indul, és elkéri valaki szívét. Így lassan körbeér a szívcsere. Az utolsó én vagyok, az utolsó gyereknél előveszem az én szívem, és így minden gyerek kap.)
A 2. órát Bagdi Bella Ellazulni jaj, de jó! című dalának meghallgatásával, lazítással kezdtük, majd a tégy egy lépést felém játékkal folytattuk. A játék végeztével meg is beszéltük, hogy ki-hogyan érezte magát a játék közben, illetve, hogy kinek melyik kérdés okozott fejtörést, vagy éppen melyiket tudta legkönnyebben megválaszolni. Ezután következett az Öreg néne őzikéje meghallgatása és feldolgozása. Az órát a gyerekek kívánságára a hónap dalának meghallgatásával zártuk.
A téma 3. óráját a Rongybabává válok, csak pihenni vágyok relaxációs gyakorlattal kezdtük. Ezután felelevenítettük az Öreg néne őzikéje című mesét, majd következett a gyógyító üzenetek feladat. A csoportok maguk választhatták ki, hogy kinek írnak üzenetet és azt is, hogy azt írásos vagy rajzos formában teszik. A feladat végén a csoportfelelősök felolvasták az üzeneteket, majd a táblán helyeztük el őket. A gyerekeknek nagyon tetszettek az üzenetek, tapssal jutalmazták társaik alkotásait. A foglalkozás utolsó feladata a Tőlem Neked! volt. A gyerekek igazán tartalmas és érzelmes üzeneteket írtak fel a kis cetlikre. Nagyon tetszett ez a feladat nekik és nekem is! Az órát A vén országút meséjével zártuk (hivatkozásban).
A gyerekek és én is nagyon szerettük ezt a témát. Olyan érzelmek kerültek napvilágra, melyekkel még engem is megleptek. Úgy érzem, hogy még közelebb kerültek egymáshoz, és ez most, a kiskamaszkor elején nagyon fontos. A hónap dalát most is nagyon megszerették, többször kérték, hogy hallgassuk meg, lazítsunk vele egy kicsit.
https://mezesmesek.blogger.hu/2014/11/26/a-ven-orszagut-meseje-masszirozos-mese?fbclid=IwAR0pivV081GH5jOitE2ESi2L12-3dpJxaWmJWu0pBdJ82ukq3t92E0NeUUQ
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jobb veled a világ
Téma bevezetése: „Rongybaba gyakorlatok” (párban)
Szabály ismertetése.
.Téma feldolgozása: Társas kapcsolatok ápolása
Az ember társas lény!
(a megállapítás értelmezése)
Szerintetek ez mit jelent?
Miért van szükségünk egymásra?
-szóban nagyon szépen kifejtették ,hogy miért fontos ,hogy legyen társunk,barátunk…
Kik azok az emberek, akik körül vesznek bennünket?
Megbeszéltük,hogy miért fokozza a boldoságérzetünket a társas kapcsolatok ápolása.
A téma előkészítése
A mese hallatán nem éppen azt fogod hallani, ami a mintaszerű barátság ,de a tanulságot próbáljuk levonni belőle!
mese meghallgatása ,megnézése : A róka és farkas a lakodalomban
4. A téma feldolgozása
A mese meghallgatása után észrevételek meghallgatása, tanulság levonása
/https://www.youtube.com/watch?v=Lh9HkRefQHo/
Feladat :mindenki rajzolja le a barátját az osztályból és vágja ki és ragasszuk össze!!
Az óra lezárása
Sziámi játék
Válasszatottak párt maguknak ,akivel régen dolgoztak együtt.A párok egy szabadon választott testfelületükön „összenőnek”,mint a sziámi ikrek.Így kellett kitalálniuk,hogy mit csinálnak közösen,hogy szét ne szakadjanak!
Meditáció :Bagdi Bella : Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek…
6.Értékelés
Téma tovább gondolása
Legyen minden hónapban egy ölelésnapunk!
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jobb veled a világ
Téma bevezetése: „Rongybaba gyakorlatok” (párban)
Szabály ismertetése.
.Téma feldolgozása: Társas kapcsolatok ápolása
Az ember társas lény!
(a megállapítás értelmezése)
Szerintetek ez mit jelent?
Miért van szükségünk egymásra?
-szóban nagyon szépen kifejtették ,hogy miért fontos ,hogy legyen társunk,barátunk…
Kik azok az emberek, akik körül vesznek bennünket?
Megbeszéltük,hogy miért fokozza a boldoságérzetünket a társas kapcsolatok ápolása.
A téma előkészítése
A mese hallatán nem éppen azt fogod hallani, ami a mintaszerű barátság ,de a tanulságot próbáljuk levonni belőle!
mese meghallgatása ,megnézése : A róka és farkas a lakodalomban
4. A téma feldolgozása
A mese meghallgatása után észrevételek meghallgatása, tanulság levonása
/https://www.youtube.com/watch?v=Lh9HkRefQHo/
Feladat :mindenki rajzolja le a barátját az osztályból és vágja ki és ragasszuk össze!!
Az óra lezárása
Sziámi játék
Válasszatottak párt maguknak ,akivel régen dolgoztak együtt.A párok egy szabadon választott testfelületükön „összenőnek”,mint a sziámi ikrek.Így kellett kitalálniuk,hogy mit csinálnak közösen,hogy szét ne szakadjanak!
Meditáció :Bagdi Bella : Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek…
6.Értékelés
Téma tovább gondolása
Legyen minden hónapban egy ölelésnapunk!
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jobb veled a világ
Téma bevezetése: „Rongybaba gyakorlatok” (párban)
Szabály ismertetése.
.Téma feldolgozása: Társas kapcsolatok ápolása
Az ember társas lény!
(a megállapítás értelmezése)
Szerintetek ez mit jelent?
Miért van szükségünk egymásra?
-szóban nagyon szépen kifejtették ,hogy miért fontos ,hogy legyen társunk,barátunk…
Kik azok az emberek, akik körül vesznek bennünket?
Megbeszéltük,hogy miért fokozza a boldoságérzetünket a társas kapcsolatok ápolása.
A téma előkészítése
A mese hallatán nem éppen azt fogod hallani, ami a mintaszerű barátság ,de a tanulságot próbáljuk levonni belőle!
mese meghallgatása ,megnézése : A róka és farkas a lakodalomban
4. A téma feldolgozása
A mese meghallgatása után észrevételek meghallgatása, tanulság levonása
/https://www.youtube.com/watch?v=Lh9HkRefQHo/
Feladat :mindenki rajzolja le a barátját az osztályból és vágja ki és ragasszuk össze!!
Az óra lezárása
Sziámi játék
Válasszatottak párt maguknak ,akivel régen dolgoztak együtt.A párok egy szabadon választott testfelületükön „összenőnek”,mint a sziámi ikrek.Így kellett kitalálniuk,hogy mit csinálnak közösen,hogy szét ne szakadjanak!
Meditáció :Bagdi Bella : Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek…
6.Értékelés
Téma tovább gondolása
Legyen minden hónapban egy ölelésnapunk!
Az órát relaxációval kezdtük majd „ölelő körrel” folytattuk, ezután megbeszéltük a társas kapcsolatok fontosságát.
A gyerekek kitöltötték a szeretnyelv-tesztet majd elkészítették az eredményüknek megfelelő matricát.
Gyakoroltuk a páros meghallgatást is. A párok 1-1 percben beszélhettek, társuk értő figyelemmel hallgatta a másik fél mondanivalóját. Nem vághatott közbe, csak az 1 perc lejárta reagálhatott minősítés nélkül. A résztvevők nagyon élvezték ezt a feladatot. Zárásként megbeszéltük, hogy ki mit visz magával az órából.
Ebben a hónapban iskolánk felsősei járták körbe a „szeretetnyelvek” témáját. Tesztet végeztek, és jelvényeket készítettek. Örömmel, meglepetéssel gazdagodtak önmaguk és társaik szeretnyelvének megismerése során. Kreativitásukat az elkészült munkák bizonyítják. Mindezt osztályfőnökük vezette, mint leendő Boldogságkörös pedagógus.