“Barátságmadarak”

“Barátságmadarak”

November hónapban a „társas kapcsolatok” feldolgozása ,nekünk a delfin csoportosoknak jutott.
Heti témánk a madárvédelemről szólt ,mely során beszélgettünk a madarak téli életéről, gondozá-
sáról. Sokféle dologgal színesítettük a téma feldolgozását:madarak színezése,önálló kivágása,
madáretető és madarak közös felragasztása, madáretetés stb. Beszélgetőkör során arról is szó
esett,hogy milyen fontos az állatok életében is egy jó csapat. Minket ,embereket is jó érzéssel tölt
el ,ha egy jó közösségben lehetünk. Közös programokban vehetünk részt,ahol akár barátságok is
születhetnek,valamelyik életre szóló is lehet. Egymás segítése,megértése nagyon fontos,ezért
segítsünk a másiknak, figyeljünk egymásra,vegyük észre,ha szomorú stb.
A gyerekekben erősítettük a közösségi érzést a közös madáretetéssel. Figyelemmel kísérjük
folyamatosan a madáretetőt,pótoljuk eleségüket.
„Barátságlevél” körbeadásával mindenki mellette ülő társának egyik jó tulajdonságát emelte
ki,rosszat nem lehetett mondani. Sokféle válasz született meg a gyerekek fejében pl.”szépen tudsz
rajzolni, jó veled játszani,szeretek veled táncolni,szép a hajad,kedves vagy” stb. Mindenki
elmondhatta ,hogy a csoportban ki,ill. kik a barátai és miért pont ő vagy ők. Miután a madarakról
volt szó,ezért barátságmadarakat készítettünk. Ezeket önállóan vágták ki a gyerekek.
Végül egy tablóra kerültek fel,ahol a gyerekekről készült fotó alapján lehet látni,hogy kinek hány
barátja van,és kik azok. Beszéltünk arról is,hogy a barátok között előfordul időnként
összeveszés,de az nem tart sokáig,mert hiányzik a másik társasága és kibékülés a vége.
Bartos Erika:Bogyó és Babóca -Barátság című meséje egyik kedvence a csoportnak,talán azért
is,mert maguk a mesefigurák és persze a történetek is szívhez szólóak és kedvesek. Kifejthették a
gyerekek a mese végén,hogy miről szólt a történet ,mi volt a mese tanulsága, kinek adnak
igazat .Akinek kedve volt hozzá,színezhetett Bogyó és Babóca figurát is.
A „halraj mozgásban” című játékot nagyon élvezték. Én voltam,aki vezette a kishalacskákat,ők
pedig követtek. Különböző alakzatokban vonultunk,tátogva,mint az igazi halak. Utána
megbeszéltük,hogy miért is jó együtt csapatostul,rajban vonulni a halaknak a vízben.
A barátságjavító „varázsgép” megépítése igazi kihívás volt a gyerekek számára. Elengedhették a
fantáziájukat,és kitalálták,hogy fakockákból építik meg. Elmagyarázták,hogy egy színes gomb
indítja el a gépet. Fent a tetején kilövi a csoportba a varázsport,mindenkinek jut belőle. Ez minden
veszekedést, megromlott barátságot megszüntet,helyrehoz. Amikor valaki összeveszett a
társával ,azt mondák a többiek,hogy „elromlott a varászgép”,meg kell javítani vagy építeni kell egy
másikat.
A téma lezárásaként meghallgattuk a hónap dalát,a„Ha boldog vagy…” kezdetűt. A gyerekek
örömmel és nagy lelkesedéssel követték azt,ami elhangzott a dalban.
A végén még egyszer kérték a zene lejátszását,de akkor már egymással táncoltak. Mindenki nagyon
jól érezte magát.

Képek