Virágos kert készítése gyurmából, közös munka.
Társas kapcsolatok ápolása
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Fontosnak tartom a barátságok, társas kapcsolatok megerősítését. Megtanultuk, hogyan lehetünk figyelmes, segítőkész társak. Közösen játszottunk, csapatmunkát igénylő feladatokat végeztünk. Nagyon élvezték, és azóta is szívesen segítenek egymásnak. Amikor már tudtak olvasni, óra elején, apró feladatokat kaptak, amit elolvasás után végre is hajtottak. Pl.: Mondj, valami kedveset a barátodnak…
Játék: „Kedves szavak labdája” – egymásnak dicséretet dobva adtuk körbe a labdát.
Szeretetemberkék 4. osztály
A negyedik osztály egy igen összetartó közösség, ahol számíthatnak egymásra a többiek. Persze kiskamasz korban alakulnak a kapcsolatok. Lazulhat a kötelék, másban látják a megbízható barátot-barátnőt. De egymás tisztelete akkor sem változhat, a jó ott van mindenkiben. Ők ebben a gyakorlatban sok dolgot tudtak mondani egymásról, ami jó érzést keltett abban, aki kapta, s abban is, aki adta.
Varázslatos diákok 5. osztály
A telefon, az okoseszközök, mint kapcsolódási forma. Az a téma, amiről nem lehet eleget beszélni. A képeket megfigyelve rengeteg dologról beszélgettünk. Jó? Nem jó? Mire? Mikor? Hogyan? Mennyi ideig? Egészséges? Jót tesz? Illemszabályok itt is? Korlátoz? Szabályoz? Beszorítja teret? Kitágítja a lehetőségeket? Kevesebbet? Hogyan?
Még szünetben is érveltek, vitatkoztak, nézetet cseréltek. Remek óra volt.
Élménymanók 1. osztály
Minden életkorban rendkívül fontos, hogy a közösség, amiben élünk be-és elfogadó legyen. Az első osztályosok novemberre megismerték egymást, és a barát-sál feladattal ki tudták fejezni egymás számára egy szép gondolattal, hogy milyen értékes számára a másik ember, látja benne a jót.
Újságokból kivágott képekből húztak a tanulók, melyeken különböző kapcsolatok jelentek meg. A kapott képeket kellett jellemezniük, hogy milyen kapcsolatok lehetnek, mit érezhetnek az adott képen szereplők.
Borsod Abaúj Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gönci Tagintézménye
Az óra célja: Tiszteletadás, egymás iránti kölcsönös bizalom, segítő támogatás erősítése
I. Az órai légkör megalapozása : Bagdi Bella: Jobb veled a világ (közös éneklés)
II. Csoportos feladat: bábozás
Szabadon választott mese, történet feldolgozása
A csoportoknak volt leetőségük megbeszélni a szerpeket, a történetet, majd megnéztük egymás előadását.
Ebben a hónapban a barátsággal foglalkoztunk. Meghallgattuk a Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek dalt. A gyermekek kagylókat adhattak a barátjuknak és elmondhatták, hogy miért ilyen jó barátok. Ezeket a kagylókat hazavihették emlékbe. Építettük a csoport kapcsolatot a pókháló játékkal. A kezdő mondatuk “Azért szeretlek téged mert…”.
” Ha barátaid vannak, az olyan, mint a varázslat (…). Amikor megosztasz valami jót egy baráttal, az olyan, mintha te magad is nyernél vele. Amikor pedig valami baj ér, már attól is jobbra fordul minden, ha elmeséled egy barátodnak, még akkor is, ha a barátod esetleg nem tudja megoldani a gondodat. ”
„Barátságfát” készítettünk : milyen a jó barát? Majd emojival jelezték, ki hogyan érezte magát az eköré épített Boldog órán.
Társas kapcsolatainkat játékos délután keretein belül ápoltuk.
A délutánunk vidám játékokkal, oldott hangulatban telt. A közös program sokat segített abban, hogy a későbbi feladatok megoldása megértéssel, csapatmukában történjen.