Februári boldogságóra támája alapján arról beszélgettünk, hogy milyen örömeink és nehézségeink lehetnek az életben. Sorra vettük, hogy mivel kell megküzdenie egy szülőnek, egy felnőttnek vagy egy kisgyereknek a mindennapi élet során. Megismerkedtünk a törött vízhordó edény történetével. Összegyűjtöttük a pozitív dolgokat, ami által erősödhetünk, lelkileg feltöltődhetünk. Minden gyerek megkereste saját erősségeit és esetleges vélt gyengeségeit.
Megküzdési stratégiák
A megküzdési stratégiát a tűz témával vegyítettem. A hét folyamán voltunk tűzoltó állomáson is, valamint ismereteinket bővítettük a biztonságos tűzgyújtás szabályairól, mikor ellenségünk vagy barátunk a tűz, stb. A hét utolsó napján Tűzmanó küldött nekik levelet, miszerint látta, amint Pók néni elvitte a játékaikat (amíg reggeliztek az ebédlőben, sok játékot kipakoltam a csoportszobából, amit később a gyerekek észre is vettek, de én nem tudtam megmondani, hogy hova lettek). Tűzmanó megígéri a gyerekeknek, hogy segít visszaszerezni a játékokat, ha megoldják a feladatait, amiket elrejtett az óvodában. Így először a tűz jeleket és a térképet követve megtaláltuk a feladatokat, majd közösen megoldottuk azokat (pl.: találós kérdések, tűzzel kapcsolatos kísérlet, énekes játék). Minden teljesített feladat után kaptak egy pecsétet. A kigyűjtött pecsétes lapot visszaküldtük tűzmanónak, aki cserébe visszahozta a játékokat Pók nénitől!
A harmadik osztály februári alkotása a „Megküzdési stratégiák” címet kapta.
A februári boldogságórát elkészítette: dr. Beleznayné Váradi Anett Eszter
Az első osztály februári alkotása „A mi hőseink” címet kapta.
A februári boldogságórát elkészítette: Tamás-Szalai Szintia
Vörösmarty M. Általános Iskola
Te mit tennél? Hogyan oldanád meg?
Adj tanácsot társadnak!
A héten a stressz és düh kezelése volt a téma. Sokat beszélgettünk és különböző technikákat gyakoroltunk amivel könnyebb kezelni a bennünk lévő dühöt vagy feszültséget.
Stresszoldó mozgásos feladatokat végeztünk emellett relaxációs gyakorlatokat végeztünk.
Együtt elkészítettük a mi Boldogság hajónkat. A gyerekek lerajzolták saját magukat ahogy éppen érzi magát. Közben Bagdi Bella A világomban minden rendben van című dalát hallgattuk.
A gyerekek lerajzolták magukat amikor szomorúak vagy mérgesek és amikor boldogok. Emelet gyakoroltuk a csoporton belüli konfliktusok pozitív megoldását és a társas kapcsolatok erősitését mindezt próbáltam össze kapcsolni az aktuális témával a vízzel.
Hetedikeseimmel kiemelt fontosságú volt a megküzdési stratégiák témája, hiszen egyre nagyobbak és egyre több stressz éri őket. Emiatt minden évben kiemelten kezeljük ezt a témát és sokat hasznosítanak belőle.
Az Aranyosapáti Általános Iskola az idei tanévben is csatlakozott a magyar parasport napja alkalmából meghirdetett Lélekmozgató programhoz.
A céljuk az volt, hogy programjaikkal közelebb hozzuk egymáshoz az ép fejlődésű és a fogyatékossággal élő embereket, diákjainkat elfogadóvá, nyitottá tegyék olyan helyzetekre, amikor valamilyen testi, szellemi vagy egyéb fogyatékosságú emberrel találkoznak a hétköznapokban.A cipőm – Egy igazán elgondolkodtató történet megtekintése, dramatikus játékok végzése.
A 2.a osztály februári alkotása a „Megküzdési stratégiák” címet kapta.
A februári boldogságórát elkészítette: Búzás Béla Attiláné Erika
A mese meghallgatása után a kérdések alapján megbeszéltük a hallottakat. Végül megrajzolta mindenki a saját szamuráj páncélját, amelyre igyekeztek az erősségeiket is rárajzolni.