
Megküzdési stratégiák


Kolozsvár Utcai Általános Iskola
A szivárványon a saját megküzdési stratégiáink láthatók. Az óra végére az összefogás és a szeretet lett a legfontosabb segítség a siker eléréséhez.
NYMZSÁI Kertvárosi Tagintézénye
Az osztály imádja a meséket és sok mesét ismer. A téma feldolgozása során több mese, történet is született, hegymászóról, táncosról, úszóról, stb. Mivel az osztály 2/3 része fiú, maradtunk ennél a félig mese, félig igaz történetnél.
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk arról, hogy hogyan, milyen módszerekkel tudunk a nehéz helyzetekkel megbirkózni és miként tudjuk egymást segíteni az ilyen szituációkban. A csoport egyes tanulói számára az indulatok kezelése nehéz feladat. Sok olyan módszert próbáltunk ki, ami ilyen helyzetekben segíthet. Elolvastuk és eljátszottuk a témához kapcsolódó mesét. Akadálypályát építettünk, ahol a gyerekek sikeresen teljesítették a feladatokat. Akadályok, nehézségek mindig lesznek előttünk, a lényeg, hogy igyekezzünk tenni valamit a megoldás érdekében. „Az akadályok valójában lehetőségek, hogy teszteljük önmagunkat, új dolgokat próbáljunk ki és végül diadalmaskodjunk.” (Ryan Holiday)
Rendesné Vezér Andrea
osztályfőnök
Erzsébethelyi Általános Iskola
Nagy örömmel töltött el, hogy a gyerekek közül többen édesanyjukat, ill. szüleiket nevezték meg példaképnek, hősnek. Ez azt jelenti, hogy megbecsülik, értékelik azt, amit értük tesznek. És ez így van jól! 🙂
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
A február a különféle küzdelmekről szólt a 3.z dalos törpjeinek: Megküzdöttünk az időjárás elemeivel, a betegségekkel, épp csak túljutottunk a félévi hajrán, máris meg kellett küzdenünk a versenyek izgalmaival(sport-, tanulmányi -és hangverseny).
Ebben a felfokozott farsangi hangulatban mindenféle érzelmi viharokon is úrrá kellett lennünk (barátok közti összeveszés, családi problémák, szorongás).
Ahogyan azt a képeken látható ”megküzdés-hegyeink” is érzékeltetik, a boldogságprogram segítségével minden akadályt sikeresen legyőztünk!