Mindenki számára adódnak az életben nehezebb pillanatok.Ezeket beszéltük át a gyerekekkel.Ezután mindenki elkészítette saját indulathőmérőjét.


Mindenki számára adódnak az életben nehezebb pillanatok.Ezeket beszéltük át a gyerekekkel.Ezután mindenki elkészítette saját indulathőmérőjét.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A megküzdési stratégiák témájának feldolgozása során erdei akadályfutást szerveztem a gyerekeknek. A spártai futóversenyek mintájára a futásra kijelölt 1,5 kilométeres távon kívül 7 akadályon kellett átjutniuk a futóknak. Ezek között szerepelt: homokzsák-cipelés, zsákban ugrálás, átkelés a patakon, fekvőtámasz-kihívás stb. A gyerekek nagy örömmel vettek részt a szervezett kültéri programokban. A verseny végén oklevélben részesültek azok a tanulók, akik sikeresen leküzdötték az akadályokat.

Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Ebben a témában a hajós játékot választottuk a gyerekekkel. Utaztunk a hajón, amin ha elhallgatott a zene mindenki kiszállt, majd egyre kisebbre hajtottuk a plédet, és a zene alatt újra beszálltak. A gyerekek egymás lábára állva, egymást átkarolva igyekeztek a hajón maradni, egymást megtartva megmenekülni. A foglalkozás végén az érzelmeket kifejező képekkel játszottunk, amelyből kiválaszthatták azt amelyik a leginkább jellemző éppen rájuk.

Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Nagyon szeretik a varázslatos, megoldandó feladatokat. Közös játékot terveztünk, amelyben különböző feladatokat kellett napközben megoldani. Egyik alkalommal a csoport plüseit fogságba ejtette a sárkány így azokat kellett különböző feladatok után végrehajtani. nagyom élvezték, és mindenki más-más technikával oldotta meg. Máskor kalózszigetté vált a csoport és tallérokat lehetett találni a csoportban és gyűjteni. Nagyon élvezték az érzelmi kártyákkal való játékot.

Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A hosszas tankönyvi és munkafüzeti tanulmányozás után választottunk egyet a technikák közül a rossz érzések kezeléséhez és elkerüléséhez. A boldogságbeszéd, helyes légzés, nevetés és a helyes táplálkozás mellett saját magunk is próbáltunk gyűjteni ilyen technikákat. Amit egy hatalmas zöldségestál nassolása közben beszéltünk meg.

Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Február a farsang időszaka iskolánkban. Az egészséges életmódhoz, táplálkozáshoz igyekeztünk jelmezeket választani. Így döntöttünk a gyümölcsök mellett. Volt közöttünk alma, körte, málna, citrom, dinnye, szőlő és ananász is. A gyerekek nagy örömmel választották ki jelmezüket, és viselték is azokat. Produkciójukat nagy örömmel és lelkesedéssel mutatták be a közönségnek.
Boldogságdélutánt szerveztünk a bajai EGYMI és MNÁMK, illetve minden érdeklődő számára. A közös játékról és éneklésről a bajai TV készített felvételt, amely az alábbi linken látható.

A témakör feldolgozása a farsangi időszakban rendkívül jól feldolgozhatónak bizonyult.
Van olyan gyermek, aki már azzal is megküzd, hogy farsangi jelmezbe bújjon.
De ha már megküzdés…küzdjünk meg rendesen, minden igyekezetünket beleadva, természetesen csak is a vidámság jegyében.
Egyénileg és csapatban is versengtek, megküzdöttek a gyermekek társaikkal, melyből egy nagyon jó kis móka, és kacagás kerekedett

A már szokásos relaxáció után téltemetésre készültünk, ahol a rossz szokásainkat is elűzzük a téllel együtt. Ilyenkor a kiszebábbal együtt elégetjük a rossz tulajdonságainkról, szokásainkról készített rajzot, vagy leírást. Idén a rossz idő miatt az épületben imitáltuk a tüzet, de az elkészített rajzokat, képeket mindenki ugyanúgy bedobta a jelképes tűzbe, ezzel jelezve, hogy szeretne valamin változtatni. Ezzel tudatosítottuk magunkban, hogy ha tudjuk, hogy másképp kell csinálni valamit, és akarunk ezen változtatni, akkor tudunk is érte tenni, hogy ez sikerüljön.

A projektoktatás keretén belül megvalósított Energia projektbe építettük bele a témakört. A tanulók véleménye alapján a három legfontosabbnak ítélt témakörrel foglalkoztunk az egy hetes projekt idején. Ez az egyik, az elkészült plakátok közül.