Az ötödik osztályosokkal olyan megküzdési stratégiákat gyűjtöttünk, amik segítenek, illetve hátráltatnak minket lámpaláz esetén. Mindenki megoszthatta saját tapasztalatait és ötleteket adtunk egymásnak milyen módszerekkel enyhítünk a lámpalázunkon, például versmondáskor.
Megküzdési stratégiák
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Valakiknek minden nap küzdelem…
Érzékenyítő napot tartott iskolánk. Fogyatékkal élőket hívtunk meg, kipróbálhattuk a fogyatékkal élők segédeszközeit, valamint azt, milyen úgy élni, tevékenykedni, hogy nem vagyunk teljes egészek?
Kedvenc játékaik megmentésére hajón indultak a gyerekek. Egyensúlyoztak kötélen, cápák támadták meg a hajót, viharos tengeren keltek át, hajótörést szenvedtek, a tengerből végül is kimentették a játékaikat és varázsoltunk egy repülőszőnyeget, amire szerencsére minden gyermek és játék ráfért. Boldogan és elégedetten játszottunk délelőtt kedvenceinkkel. A játék végén megállapítottuk, hogy a kitartás, a bátorság, néha egy kis nevetés, furfang segített a küzdelemben.
Február hónapban a Megküzdési stratégiák témát dolgoztuk fel. Beszélgettünk a gyerekekkel kinek mi a legnagyobb félelme, és hogy hogyan lehet azt legyőzni, megküzdeni vele. A gyerekek egymás számára is nagyon jó tanácsokat adtak.
Elmeséltem neki az Aranykulcs című mesét, melyet a gyerekek meseillusztráció formájában jelenítettek meg.
A nyílt napot a szülők számára a megküzdési stratégiák téma köré építettem fel. Reggel az újrahasznosítás jegyében műanyag palack aljából nyuszit készítettünk. Majd az óvoda pszichológusával elbáboztuk egy megküzdési stratégiákkal foglalkozó mesét, melyet a végén meg is beszéltünk a gyerekekkel. Megbeszéltük a szereplők viselkedését, érzelmeit, ehhez kapcsolódóan elmondták, hogy mostanában milyen nehézségekkel kellett megküzdeniük. Utána pedig a mesében hallott relaxációs gyakorlatot csináltuk meg a gyerekekkel. A foglalkozás végén pedig a Cápatámadás játékot játszottuk, ahol a gyerekek egy csapatként segítették egymást, hogy senki ne essen a vízbe.
Csoportom tagjai tanulásban akadályozott tanulók, illetve köztük egy értelmileg akadályozott tanuló, többen pedig autizmussal élő gyerekek. A februári téma, a megküzdések, a megküzdési stratégiák igen elvont fogalmak, amiket nehezen tudnak értelmezni ezek a gyerekek, hiszen nem nagyon tudnak elvonatkoztatni.
A foglalkozás vázát egy beszélgető kör adta, ahol megpróbáltuk értelmezni, hogy mi is az a megküzdés valójában. A tudatos erőfeszítésről beszélgettünk, és arról, hogy melyik hagy bennünk mélyebb nyomot: az, amikor valamit minimális erőfeszítéssel, szinte már rutinnal végzünk, vagy az, amikor tudatosan fektetünk energiát abba, amit el szeretnénk érni. Azt gondolom, hogy diákjaim egyre közelebb kerülnek a téma értelmezéséhez.
A héten Igyártó Zita Az erdő ajándéka című meséből indítottuk a boldogságóra témánkat: a megkűzdési stratégiákat. Megbeszéltük, hogy a nyulaknak hogyan sikerült megtalálnia a tojásokat, festékeket, és hogyan lehetett megoldani a lehetetlennek tűnő feladatot. A gyerekekkel tojáskeresést játszottunk, ahol különbözőképpen kellett megtalálniuk az elveszett tojásokat. Nagyon élvezték a játékot a gyerekek, közben ügyesedett a térbeli tájékozódásuk is.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Megküzdés
Boldogságóránk témája a Megküzdés volt. Ezen a Boldogságórán a megküzdéssel, kihívásokkal, problémákkal való szembenézéssel foglalkoztunk. A relaxációs gyakorlatokon és a táncon kívül beszélgettünk a megküzdésről. Elbáboztam az Aranykulcs történetét. A gyermekek figyelmesen végig hallgatták és beszélgetést kezdeményeztem a meséről. Játékos feladatokat is csináltunk a téma feldolgozásával kapcsolatban.
Feladatok:
• Hajó foglaló játék
• Csapatverseny különböző feladatok teljesítésével
• Jön a cápa játék
• Rajzokat készítettünk, amiben lerajzolták, hogy ki az a személy, akihez bátran fordulnak, ha vigasztalásra vágynak
A gyermekek ezt a Boldogságórát is nagyon élvezték, és jól együtt tudtak dolgozni.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Márciusi témánk a megküzdési stratégiák. A téma feldolgozását relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd az Erdei tisztás mesével folytattuk. Foglalkozás lezárásaként, Nyuszi Pannát, Róka Rudit, Mókus Marcit és Sün Somát, színezték ki a gyerekek és segítettek megtalálni nekik az otthonaikat.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Márciusi témánk a megküzdési stratégiák. A téma feldolgozását relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd az Erdei tisztás mesével folytattuk. Foglalkozás lezárásaként, Nyuszi Pannát, Róka Rudit, Mókus Marcit és Sün Somát, színezték ki a gyerekek és segítettek megtalálni nekik az otthonaikat.
A 2.b osztály februári alkotása „A szamuráj szerencséje” címet kapta.
A februári boldogságórát elkészítette: Brezsnyákné Baksi Ildikó