A gyerekek közösen elnevezték a hajójukat, majd örömmel vettek részt a játékban. Többször is eljátszottuk a zenés feladatot, mert annyira örömmel vettek részt benne a gyerekek. Szerencsére mindenki „megmenekült” ! 🙂
Megküzdési stratégiák
Konyári Óvoda Katica csoport
A ráhangoló mese után megbeszéltük a gyerekekkel, hogy hogyan érjük el céljainkat. Mik a céljaink? Miért fontosak a célok az életben? Hátrányos helyzetű óvodaként a megküzdések jelen vannak a mindennapjainkban, de pozitív szemlélettel általában elérjük céljainkat. Február végi céljaink között szerepel a téltemetés, a farsangi bál megrendezése. Ki kellett találni a gyerekeknek, hogy melyik jelmez alatt ki bújt el? Ez nagyon jól sikerült, élményekkel teli és vidámságtól volt hangos a Katica csoport.
Megküzdési stratégiák
Katica csoportban és Micimackó csoportban.
Rimóci Szent István Általános Iskola
Az osztály kétféleképpen oldotta meg a hónap feladatát. A bátrabbak leírták problémájukat és azt, hogyan sikerült megoldani azt. A többiek papírra vetették gyengeségeiket és erősségeiket.
A foglalkozás elején beszélgettünk arról, hogyan változott meg a királylány a sárkánnyal töltött idő alatt a Boldogságóra kézikönyvben lévő mesében. Elkészítettük a munkafüzet 43. oldalán található feladatokat. Az óra végén meghallgattuk a hónap dalát, majd kört alakítva táncoltunk.
Nap, mint nap kerülünk olyan helyzetekbe, ami nehézséget okoz. Lehet ez egy feladat, amivel nem boldogulunk, izgulunk felelés előtt, félünk a fogorvostól, összeveszünk az osztálytársainkkal vagy szembesülünk az emberi hanyagsággal, mely a környezetünk szennyezéséhez vezet. Nem minden problémát tudunk megoldani egyedül, még ha képesek is lennénk rá, jól jön a támogatás a segítség. Összetartó, egymást segítő, bátorító kicsi, de erős közösség vagyunk!
Konyári Óvoda Maci csoport
Kicsik és nagyon nap mint nap szembesülünk megoldásra váró helyzetekkel. És bár nem mindig van a kezünkben az irányítás, kellő leleményességgel, önbizalommal, egymást segítve szép eredményeket érhetünk el. Kedvenc mesehőseink is erre tanítanak bennünket: bármilyen nehézségből van kiút és a legnagyobb akadályok is legyőzhetőek.
Beszámoló 6.
Megküzdési stratégiák c. téma megtartásáról a Mendei Mesevár Óvoda és Bölcsőde Törpike csoportjában
A farsangi időszak minden óvoda életében izgalmakkal és sok-sok feladattal teli időszak.
Így van ez csoportunk életében is.
Farsangi díszek kerülnek az ablakokba, a csoportokba. Izgalommal készülnek a jelmezek, szervezzük a farsangi bálunkat, farsangi műsorral készülünk a szülőknek, nyílt napokat, játékos, vidám délelőttöket tartunk a csoportokban.
A programok megvalósítása közben is természetesen időt szakítottunk a boldogság óránk megtartására, amely már a gyerekek igényévé vált. Nagyon szívesen, és nagy aktivitással vesznek a részt a különböző témák feldolgozásában.
A témákhoz tartozó dalokat örömmel éneklik a csoport tagjai, és a mindennapi játék tevékenységek során is többször felcsendülnek a gyerekek számára kedvesebb dalrészletek.
Tevékenységünket közös énekléssel, mozgással és a relaxációs feladatokkal indítottuk. A zenehallgatás közben Mit érzek most! – címmel különböző érzelmeket figyeltünk meg a képeken, a zenehallgatás végén megneveztük ezeket, beszélgettünk róluk.
Ezután egy nagyon ötletes játékkal motiváltam a gyerekeket a hajótörés játékkal.
A játéknak nagyon nagy sikere volt, játszottunk már hasonló játékot a jegesmedvék a jégtáblán c. játékot, ezért nagyon könnyen ment a szabály elsajátítása, és többszöri ismétlést kértek a gyerekek.
A jó hangulat megteremtése után, elhelyezkedtünk a mese sarokban és Aranykulcs meséjét hallgathatták meg a gyerekek, amelyet síkbábokkal először én báboztam el, majd felosztottuk a szerepeket és a gyerekek is bábozhattak.
Végig figyelemmel kísérték a mesében történteket, nagyon lelkesen vettek részt a közös bábozásban. A mese után beszélgettünk arról, hogy mindenki életében lehetnek problémák, konfliktusok, ezek az élethez tartozó dolgok, de meg kell találni a megoldásokat, ha lehetséges, meg kell küzdeni sokszor a megoldásokért.
Mint mindig, most figyelemmel voltam a csoport tagjainak egyéni képességeire, teherbírására, együttműködési képességére.
Erre alapoztam az eszközök és a tevékenységek differenciált biztosítását, valamint a segítségnyújtás módját és az önállóság optimális biztosítását.
A motiválás során olyan együttes élményre kívántam alapozni, amely alkalmat ad a hangulati elemek bemutatására, és a gyermekek képzeletének mozgósítására.
A visszavezetést a játékba a Boszis játékkal valósítottuk meg. Az akadályok leküzdése mindenki számára nagyon érdekes és izgalmas volt, nagyon élvezték a gyerekek ezt a játékot.
Az előre megrajzolt ember alakon helyesen jelölték meg a gyerekek azt, hogy mitől lesz jó a kedvük. A megküzdés jelének kiszínezésére is volt még energiánk.
A tevékenységet zene hallgatással fejeztük be, a már ismert dalra, örömmel táncoltak, mozogtak a gyerekek.
A közös éneklés csoportunk jó közösségét csak tovább erősítette.
Pozitív eredménynek tartom, hogy a meséléssel olyan hangulatot sikerült teremtenünk, amely ráhangolta a gyerekeket a mese hangulatára, tanulságos mondanivalójára.
Az alkalmazott módszerekkel a gyerekek fantáziájának, önkifejező készségének, szereplési vágyának fejlesztését céloztam meg.
A sok közös játékkal, a csoport összetartozását, a meglévő barátságok erősítését szerettem volna tovább mélyíteni.
A mesével, az új fogalom sokoldalú megközelítésével a problémák, konfliktusok megoldására való törekvés, a velük való szembenézés, és megoldások keresése volt a célom.