A héten a stressz és düh kezelése volt a téma. Sokat beszélgettünk és különböző technikákat gyakoroltunk amivel könnyebb kezelni a bennünk lévő dühöt vagy feszültséget.
Stresszoldó mozgásos feladatokat végeztünk emellett relaxációs gyakorlatokat végeztünk.
Együtt elkészítettük a mi Boldogság hajónkat. A gyerekek lerajzolták saját magukat ahogy éppen érzi magát. Közben Bagdi Bella A világomban minden rendben van című dalát hallgattuk.
A gyerekek lerajzolták magukat amikor szomorúak vagy mérgesek és amikor boldogok. Emelet gyakoroltuk a csoporton belüli konfliktusok pozitív megoldását és a társas kapcsolatok erősitését mindezt próbáltam össze kapcsolni az aktuális témával a vízzel.
Megküzdési stratégiák
Hetedikeseimmel kiemelt fontosságú volt a megküzdési stratégiák témája, hiszen egyre nagyobbak és egyre több stressz éri őket. Emiatt minden évben kiemelten kezeljük ezt a témát és sokat hasznosítanak belőle.
Az Aranyosapáti Általános Iskola az idei tanévben is csatlakozott a magyar parasport napja alkalmából meghirdetett Lélekmozgató programhoz.
A céljuk az volt, hogy programjaikkal közelebb hozzuk egymáshoz az ép fejlődésű és a fogyatékossággal élő embereket, diákjainkat elfogadóvá, nyitottá tegyék olyan helyzetekre, amikor valamilyen testi, szellemi vagy egyéb fogyatékosságú emberrel találkoznak a hétköznapokban.A cipőm – Egy igazán elgondolkodtató történet megtekintése, dramatikus játékok végzése.
A 2.a osztály februári alkotása a „Megküzdési stratégiák” címet kapta.
A februári boldogságórát elkészítette: Búzás Béla Attiláné Erika
A mese meghallgatása után a kérdések alapján megbeszéltük a hallottakat. Végül megrajzolta mindenki a saját szamuráj páncélját, amelyre igyekeztek az erősségeiket is rárajzolni.
A megküzdés gyakorlása nemcsak egy hónapnyi feladat, hanem egész éves. A distressz helyzet felnőttként is nehezen kezelhető, éppen ezért nagyon fontos hogy a gyerekekkel folyamatosan beszélgessek róla. A gyakorlatok nagyon sokat segítettek abban, hogy a gyerekek hogyan is alakítsanak ki maguknak megküzdési stratégiákat!
Gondoljatok egy agy álmotokra, amelyet szeretnétek megvalósítani, de valami mindig megakadályoz abban, hogy elkezdjétek a megvalósítást.
Lesz 4 hang, aki körbevesz, figyeld meg mit érzel, ha ezek a hangok megszólalnak.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Nemcsak az emberek, a mese szerint az állatok is megküzdenek a problémákkal, nemcsak az emberek, és mindenki más módon próbál megoldást keresni.
A megküzdési stratégiákból a segítségnyújtásra helyeztük a hangsúlyt, gyakorlatokat csináltunk, amiket párban sokkal könnyebb. A munkafüzetekbe kidolgoztuk a csodálatos segítőink képét. Sokat beszélgettünk arról, milyen nehéz helyzetekbe kerültek a gyerekek és kerestük a megoldásokat, hogyan lehetett volna őket megoldani, ill. hogyan oldották meg az akkori problémát ők. Eljátszottuk a ‘vak kígyó’ játékot, melyben csakis az első gyermek szeme volt nyitva, a többieké behunyva és hagyták magukat vezetni az első által. Nagyon élvezetes játék lett ez a gyerekek számára! Meghallgatták az ‘Öröm forrása’ című mesét és mindenki lerajzolta, ő hogyan képzeli el ezt a forrást és a kislány álmát.
A növendékeimmel beszélgettünk a megküzdési stratégiákról, és mivel legtöbbjüknek van otthon cicája, érdekes párhuzamot találtunk a macskák viselkedése és az éneklés között. Arra jutottunk, hogy a macskák dorombolása nagyon hasonló ahhoz, amit az éneklés adhat nekünk: mindkettő segít a stressz csökkentésében és a megnyugvásban.
A cicák dorombolása nemcsak a gazdik számára kellemes, hanem maguknak az állatoknak is megnyugtató hatású, sőt, még a regenerációjukat is segíti. Ehhez hasonlóan, amikor éneklünk, a légzésünk mélyebbé és egyenletesebbé válik, ami ellazítja az idegrendszert és csökkenti a feszültséget. A közös felismerésünk az volt, hogy az éneklés egyfajta „belső dorombolásként” működhet számunkra – természetes módja annak, hogy megküzdjünk a stresszel és visszataláljunk a belső egyensúlyunkhoz.