Maci csoport
A témához javasolt feldolgozási ötleteket meg tudtuk valósítani. A kecske ment a kiskertbe népi gyermekjátékot rendszeresen játszuk a csoportban. A gyerekek nagyon kedvelik, tréfás és mozgásos egyszerre. A testrészekkel nagyon sokat játszunk. Csoportunkban sok az apró konfliktus mostanában. Próbáltuk a témát kiemelni, hogy azért, hogy rendbe menjenek a dolgok a csoportba, a barátunkkal, tenni is kell, nem elég elvárni. Ha el szeretnénk érni valamit azért mi is tehetünk dolgokat. Ha azt szeretnénk, hogy valaki játszon velünk, barátunk legyen kölcsönösen alkalmazkodni kell. Beszélgetőkörben mindenki elmondhatta, hogy mi szeretne lenni, ha nagy lesz, ötleteket gyűjtöttünk, hogy mit kellene tenni, hogy megvalósuljon. Barátság karkötőket készítettünk.
Megküzdési stratégiák
Maci csoport
A témához javasolt feldolgozási ötleteket meg tudtuk valósítani. A kecske ment a kiskertbe népi gyermekjátékot rendszeresen játszuk a csoportban. A gyerekek nagyon kedvelik, tréfás és mozgásos egyszerre. A testrészekkel nagyon sokat játszunk. Csoportunkban sok az apró konfliktus mostanában. Próbáltuk a témát kiemelni, hogy azért, hogy rendbe menjenek a dolgok a csoportba, a barátunkkal, tenni is kell, nem elég elvárni. Ha el szeretnénk érni valamit azért mi is tehetünk dolgokat. Ha azt szeretnénk, hogy valaki játszon velünk, barátunk legyen kölcsönösen alkalmazkodni kell. Beszélgetőkörben mindenki elmondhatta, hogy mi szeretne lenni, ha nagy lesz, ötleteket gyűjtöttünk, hogy mit kellene tenni, hogy megvalósuljon. Barátság karkötőket készítettünk.
A megküzdési stratégiák hónapjában megpróbáltuk megérteni, mit jelentenek ezek a szavak, hogyan tudjuk elérni céljainkat. A tanulókban jobbnál jobb gondolat, ötlet fogalmazódott meg egy-egy játék kapcsán. A hónapban kitekintettük a tanulásban akadályozottak feladataira is. Nem csak a dalt hallgattuk meg szokásosan, hanem különböző meséken, bejátszásokon, videókon keresztül próbáltuk megérteni kinek, mit jelent a küzdelem, hogyan háríthatjuk el az akadályokat. Kinek mi a fontos, hogyan tervezzük meg és érjük el a kitűzött céljainkat, hogyan küzdjük le az elénk háruló akadályokat. A feladatok jó hangulatban teltek, rajzoltunk, színeztünk, vágtunk, játszottunk, megpróbáltuk kifejezni szándékainkat, bővítettük szókincsünket. Élvezettel telt ez a hónap is.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Az 5. osztályos tanulók 4 csoportban dramatizációs játékkal jelenítették meg a karanténba került csoporthoz kapcsolódó érzéseket. A feszültség oldására Vivaldi: A négy évszak című műve hallgatása közben képeket festettek.
Február a mesék hónapja. Picit hangsúlyosabban foglalkoztunk a mesékkel.
Hogyan tudunk a gyerekeknek segíteni a mesék által abban, hogy megtanulják kezelni, szabályozni indulataikat?
A mesék élni segítenek. Sok útravaló, megküzdési stratégia, mód van minden egyes mesében.
A mesék játékosan tudnak megoldási mintákat, nyugtató technikákat adni a kisgyerekeknek.
Erre fűztem fel a Gőgös Gúnár Gedeon című könyvből Cirmos cica történetét, aki egy piros gombolyaggal játszik. Az orsó cérna ide-oda gurul a mesében, így letekeredik a lakás bútoraira, a kertbe és a vidék dimbes-dombos tájaira.
Ahogy olvastuk a mesét tágult a látómezőnk, megbeszéltük saját életük hullámvölgyeit és hullámhegyeit.
Itt a farsang!
Vajon miért bújnak álarc mögé, miért öltöznek különféle jelmezekbe a farsangolók?
Mert a farsang arról is szól, hogy átváltozunk, egy kicsit mások lehetünk, mint egyébként.
Beszélgettünk arról: kinek a bőrébe bújnának szívesen? Milyen állattá, meseszereplővé, szuperhőssé változnának leginkább? Kire számíthatnak nehéz helyzetben? Ők kinek segítenek?
Amikor a gyerekek jelmezbe bújtak, álarcot húztak, olyan dolgokat is megtettek, amiket máskor nem mertek. Hangosabban, felszabadultabban táncoltak, énekeltek, versenyeztek. Tanultunk nyelvtörőket, játszottunk szerepjátékokat (vidám arc- szomorú arc). Mindenki elfeledkezett a szomorú dolgokról, vidáman, örömmel farsangolt.
Nyolcadikosokként igen gyakran esik szó arról, melyik gyerek miben jó. Ennek megfelelően foglalkoztunk a pályaválasztás kérdésével már hetek óta. Feladatként kapták most, hogy rajzban fejezzék ki miben a legjobbak. Többé-kevésbé sikeres munkák születtek.
Nyolcadikosokként igen gyakran esik szó arról, melyik gyerek miben jó. Ennek megfelelően foglalkoztunk a pályaválasztás kérdésével már hetek óta. Feladatként kapták most, hogy rajzban fejezzék ki miben a legjobbak. Többé-kevésbé sikeres munkák születtek.
Nyolcadikosokként igen gyakran esik szó arról, melyik gyerek miben jó. Ennek megfelelően foglalkoztunk a pályaválasztás kérdésével már hetek óta. Feladatként kapták most, hogy rajzban fejezzék ki miben a legjobbak. Többé-kevésbé sikeres munkák születtek.
Nyolcadikosokként igen gyakran esik szó arról, melyik gyerek miben jó. Ennek megfelelően foglalkoztunk a pályaválasztás kérdésével már hetek óta. Feladatként kapták most, hogy rajzban fejezzék ki miben a legjobbak. Többé-kevésbé sikeres munkák születtek.