Megbocsátás
Megbocsátás
Használd mindenre,
Hogy legyen jobb ahol élsz
A négy varázsigét…
Ezek a
SAJNÁLOM, a BOCSÁSS MEG, a KÖSZÖNÖM és a SZERETLEK.
A gyerekek otthon rajzoltak közösen egy képregényt. Volt, aki a helyszínt, volt, aki a szereplőket rajzolta meg és együtt mesélték el, hogy mikor és kinek bocsátottak meg 🙂 <3
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A digitális oktatás során plusz munkaként kellett a feladatot elkészíteniük a gyerekeknek, de szívesen tették, mert megmozgatta fantáziájukat és felkeltette érdeklődésüket. A képregényben megjelentek elképzelt félelmeik és saját valós félelmeik is. A rajzolás talán oldotta is ezeket a megélt feszültségeket.
Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A gyerekek kártyákat készítettek a ‘varázsszavakkal’ kapcsolatban, illetve a könyv feladata szerint mondatokat fejeztek be ezekkel a szavakkal.
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
Az áprilisi tematika kapcsán a Megbocsájtás és a Föld napja volt a gyerekek feladata.Szülői segítséggel próbáltunk Boldogságórás gyakorlatokat küldeni / kivitelezni.
Könnyebb feladatokat kaptak a gyerekek.Beszélgetniük kellett otthon a szülőkkel a megbocsájtásról és meghallgatták a Hoponopono dalt.
Továbbá természetfotókat készítettek a szülők segítségével (minden gyerek egyet), melyből egy közös fotómontázs készült.Meghallgatták az „Énekelj a Földért” című dalt is.Mindenki otthon együtt ünnepelte a Föld napját.
Az áprilisi Boldogságóra nehézségekbe ütközött a téma nehézsége valamint a jelenlegi helyzet miatt.Három feladatot tudtunk elvégezni a szülők segítségével.
Sebre tapasz tabló : a gyerekek előre megszerkesztett feladatlapot kaptak melyen összetört és bekötözött szivek találhatók.A feladat az volt, hogy színezzék ki, majd minden egyes szivecskéhez társítsanak egy-egy személyt, aki megbántotta őket vagy akit ők bántottak meg.Erről kellett otthon a szülőkkel beszélniük és a négy varázsszót (Sajnálom – Kérlek bocsáss meg – Köszönöm – Szeretlek) is felelevenítették.Meghallgatták Youtubon a Hoponopono dalt.
Megbocsátás (átkarolás) : a segédanyagban kapott minta segítségével oldották meg a feladatot.
Föld napja : az online feladatbank gyakorlataiból ezt választottuk, mivel ez tünt kivitelezhetőbbnek, mivel sérült gyerekek csak segítséggel tudnak bármit is elkészíteni.Igy szülők bevonásával természetfotókat készítettek.Olyan növényt, virágot (…) fotózhattak, ami a közvetlen környezetükben is megtalálható.A begyűjtött fotókból a pedagógus fotómontázst készített.
Nehezen, de jobb volt velünk a világ áprilisben is !
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Április hónapban a megbocsátás témakörét online tudtuk feldolgozni a gyerekekkel. Készítettem nekik diasort, feladatlapot, készítettek rajzokat és írásokat is. Úgy gondolom a nehézségek ellenére sikerült ebben a hónapban is alaposan átvenni ezt a nagyon nehéz, de érdekes témát. Gyönyörű, különleges rajzok születtek. A rajzolás közben kértem tőlük, hogy hallgassák Bagdi Bella- hooponopono című dalát, mely segít a ráhangolódásban és az elmélyülésben. A gyerekek azt írták miközben hallgatták a dalt megnyugodtak. A gyerekek rajzaiból készítettem egy fotókollázst, amit nagy örömmel fogadtak. A hónap feladataként pedig a „Megbocsátok” című feladatot választottuk, amelyben minden tanuló leírta, hogy ő hogyan szokott megbocsátani. Ezekben az írásokban leginkább a család, barátság, szerelem témaköre jelenik meg.
Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor általános Iskola és AMI
Több mint egy hónapja vagyunk „karanténban”. Igyekszünk nagyon optimistán, szeretettel megélni a minden napjainkat. De az összezártság okoz konfliktusokat, feszültségeket a kapcsolatokban. Sokan vagyunk otthon, mást akarunk csinálni, és hosszasan sorolhatnám a feszültségek forrását. A gyerekek olyan képeket készítettek, amiben lerajzolták, leírták, hogy ők hogyan bácsátanak meg, hogyan éreznek amikor megbántják őket ezekben a napokban.