Áprilisban már teljességgel zajlik a digitális oktatás . Már mindenki hozzászokott az újfajta tanuláshoz. A gyerekek is megismerték, hogy lehet a digitális eszközöket a tanulásban alkalmazni. A szülők rájöttek nem is egyszerű pedagógusnak lenni. A pedagógusoknak hiányzik az iskola és a gyerekek. Egész furcsa felállás lett ebből a karanténhelyzetből. Azt kicsit se mondom,hogy élvezem ezt a fajta oktatást ,de megpróbálom a legtöbbet kihozni belőle. Arra biztosan jó,hogy az eddig háttérbe szorított és csak „ha nagyon muszáj” alkalmazott digitális módszerem élvonalba került. A szükség nagy úr szokás mondani és ez nagyon igaz ebben a helyzetben. De úgy gondolom jól vizsgáznak a pedagógus kollégáim és a gyerekek is,hiszem az oktatás folyik. A boldogságórák is élvezetesek . Április a megbocsátás hónapja. Milyen nehéz is? Legalábbis nekem az… nehéz a fájdalmat,sérelmet megélni,elengedni és nem cipelni tovább.Videóüzenetben erről beszélgettünk a témával kapcsolatban.
Feladatként adtam, hogy készítsenek képregényt kitalált történet alapján a megbocsátásról. Nagyon érdekes,vicces és megható feladatokat kaptam vissza. Ezekből válogattam néhányat.
Köszönöm a rengeteg segítséget nektek kedves boldogságprogram csapata,nélkületek sokkal nehezebb lenne….
Megbocsátás
A Boldogságóra online formában videochat-tal került lebonyolításra április 20-án.
Az órát a hónap dalának meghallgatásával kezdtük ráhangolódásként.
Beszélgettünk a megbocsátás elméleti hátteréről: miért fontos a megbocsátás ,mi a különbség a megbocsátás, elfogadás, beletörődés között. A diákok megoszthatták saját tapasztalataikat, élményeiket egymással.
Az óra második felében tisztáztuk az anekdotának a fogalmát, jellemzőit.
A diákok házi feladatként saját anekdota írását kapták a megbocsátás témakörében. Akinek nem igazán volt ötlete, az interneten keresett anekdotát a témakörben.
A boldogságóra online, videochat formájában április 20-án volt megtartva.
Mint minden órán a hónap dalával indítottunk ráhangolódásként.
Majd a megbocsátásról, fontosságáról beszéltünk. Minden tanuló elmondhatta, mit jelent számára a megbocsátás.
Megbeszéltük a megbocsátás elméleti hátterét, mi számít megbocsátásnak és mi nem. A tanulók megosztották saját élményeiket, tapasztalataikat a témában.
az óra második felében az anekdotával foglalkoztunk: fogalma, különbség a mese és az anekdota között.
Házi feladatként saját anekdotát kellet írni a megbocsátás témájában, vagy keresni !
Gennaro Verolino Általános Iskola Szakiskola és Kollégium
Áprilisban a megbocsátás fontosságával foglalkoztunk. Megkértem a fiatalokat, hogy olvassák el és beszéljék meg a Megbocsátás jele című történetet. Szívesen olvasták, tetszett nekik. Visszajelzésüket kiegészítették saját megbocsátás élményeikkel.
Báthory István Általános Iskola
A Föld napjához kapcsolódóan rajzpályázatot hirdettünk iskolánk tanulóinak, a felhívásra szebbnél szebb alkotások érkeztek és érkeznek, idén sajnos az elkészült munkák nem az iskola aulájában, hanem a virtuális térben tekinthetők meg.
Báthory István Általános Iskola
Április 11., a Költészet Napja alkalmából igyekeztünk folytatni a már több éve kialakult iskolai hagyományunkat. Közös verselésre hívtuk a gyerekeket, szülőket és pedagógusokat. Idén mindez sajnos csak online valósulhatott meg, de rekordszámú részvevővel!
Báthory István Általános Iskola
Digitális Föld Napja 🌍✅
A mai napon az első digitális Föld napját ünnepeltük! Köszönjük a sok képet, amit megosztottatok velünk! Jó volt látni Benneteket! Vigyázzatok a Földre! Hisz tudjátok: „Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?”☺️
Báthory István Általános Iskola
A Föld napja alkalmából a Báthory Iskola tanárai, diákjai és pedagógusai zöldben öltözve ünnepeltek, sajnos az idei évben csak az internet segítségével, de sikeresen alkalmazkodtunk a körülményekhez!
Április hónapban a megbocsátás volt a boldogságóra témája. Továbbra is, a helyzetre való tekintettel online próbáltuk ezt a feladatot megoldani. Sokat beszélgettünk erről a témáról viber csoportunkban. Kifejezéseket, idézeteket gyűjtöttünk.
Majd egy nagyon kreatív osztálytársunk: Emese ezeket alkotta belőle. A képek magukért beszélnek.