A témához kapcsolódó mese után tartottunk egy megbocsátásnapot, felnőttek és gyerekek is keresték az alkalmat a bocsánatkérésre és megbocsátásra. Ezután a varázsszavakat gyakoroltuk. Ez volt a gyerekek kedvence. Utána elénekeltük a kis dalunkat, „Összevesztünk, hajba kaptunk”, ezzel pecsételtük meg a kibékülést.
Megbocsátás
Nyelvtörős játékkal kezdtük, amit nagyon élveztek a gyerekek. ” Te tetted e tettet, te tettek tettese, te?”
Ezután beszélgettünk, arról, hogy minden tettnek van következménye. Ha valami olyasmit tettünk, ami másnak rossz, vagy megbántottuk vele, akkor annak mi lehet következménye, folytatása. Eljutottunk oda, hogy ha a „tettes” megbánja és bocsánatot kér, akkor a másik fél, ha teheti bocsásson meg.
Ekkor kértem meg a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyen állat lenne szerintük a megbocsátás. Több nyuszi, maci és cica is született, de előfordult unikornis is. Amit elkészültek a rajzok, körbejártunk és megnéztük az állatokról készült rajzokat.
A foglalkozás végén pedig mindenki kapott egy levélpapírt és leírhatta, hogy miért jó a boldogságóra vagy mi volt a legkedvesebb emléke. Ezekből szemezgettünk egy párat.
Nyelvtörős játékkal kezdtük, amit nagyon élveztek a gyerekek. ” Te tetted e tettet, te tettek tettese, te?”
Ezután beszélgettünk, arról, hogy minden tettnek van következménye. Ha valami olyasmit tettünk, ami másnak rossz, vagy megbántottuk vele, akkor annak mi lehet következménye, folytatása. Eljutottunk oda, hogy ha a „tettes” megbánja és bocsánatot kér, akkor a másik fél, ha teheti bocsásson meg.
Ekkor kértem meg a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyen állat lenne szerintük a megbocsátás. Több nyuszi, maci és cica is született, de előfordult unikornis is. Amit elkészültek a rajzok, körbejártunk és megnéztük az állatokról készült rajzokat.
A foglalkozás végén pedig mindenki kapott egy levélpapírt és leírhatta, hogy miért jó a boldogságóra vagy mi volt a legkedvesebb emléke. Ezekből szemezgettünk egy párat.