Osztályunk csoportokban dolgozott. Minden csoport más gondolatot dolgozott fel. Az egyik csoport feladat az volt, hogy lerajzolják, összegyűjtsék milyen közös céljaik vannak. A másik csoportok feladata az volt, hogy alkossanak egy szimbolikus járművet, mely valamilyen közös cél felé viszi a csoport tagjait! A harmadik csoport feladata az volt, hogy képzeljék el, hogy az iskolás állatok számára mi lehet a cél és mi okozhat nekik boldogságot.
Célok kitűzése és elérése
A januári boldogságóra különlegesnek számított. A hónap témája: célok kitűzése és elérése. Ennek kapcsán a helyi könyvtárba terveztem most a boldogságóránkat. Azt szerettem volna, hogy a könyvtárban beszélgessünk célokról, célok kitűzéséről, elérésük lehetséges alternatíváiról. Lapozgassunk olyan témájú könyveket, melyek célok kitűzésére inspirál majd bennünket. Például ajándéktárgyak készítése, családi ünnepekre készülődés, kirándulás stb.
Már az, hogy „célba vettük” a városi könyvtárt mindenkit nagy örömmel, boldogsággal töltött el. Izgatottan öltöztek, húzták a cipőket, kabátokat, sapkákat. Mivel többségük intézményi keretek között él a mindennapokban, így különösen „nagydolognak” számít, ha bárhová is eljuthatnak, nemhogy a bólyi könyvtárba, ahol mindig nagy szeretettel fogadnak bennünket. A tanulók tudják már, hogy itt érdekesebbnél érdekesebb kiadványokat lapozgathatnak a kedvük szerint.
Elindultunk. Már az odavezető út is próbára tett bennünket, mert akkora volt a köd, hogy az orrunkig se láttunk. Mikor lassú sétával megérkeztünk a könyvtár bejáratához, az ajtóban hálát adtunk, hogy rendben célba tudtunk érni, nem történ semmi baj az úton.
Az óra első felében célirányosan kiválogatott könyveket nézegettünk, melyeket a képességeikhez és érdeklődésükhöz közel állónak véltem. Úgy tűnt, hogy a sok szép, színes könyvek nézegetése, a bennük lévő tartalomról kialakított beszélgetéseink felkeltették a tanulók érdeklődését hisz egyre vidámabbnak érezték magukat. Az utolsó harmadban Bagdi Bella e hónapi dalát hallgattuk meg és a benne lévő cselekedtető részeket mozgássorokkal kísértük. A zene és a mozgás annyira jó hatással volt ránk, hogy kérésükre párszor meg is ismételtem a dal lejátszását.
Az órát végül a „Hálás vagyok” című számmal zártam. Ezt minden alkalommal kérik, igénylik. Nagyon szeretik.
Búcsúzáskor a könyvtáros hölgy megjegyezte, hogy nagyon jó volt látnia a közös tevékenykedést és a sok mosolygó arcocskát. 🙂
Úgy vélem az órám ismét elérte a célját, mindenki nagyon jól érezte magát. 🙂
Katica csoport
Óvodás kortól megterveztük a gyerekekkel, hogy mit fognak csinálni, milyen iskolát kell elvégezniük. Megbeszéltük, hogy ki milyen foglalkozást fog választani, ha nagy lesz. Akik ugyanolyat azok egymás mellé kerültek a tablóképen.
Miért azt a hivatást választották? Mit kell tenniük, hogy elérhessék azt a célt. Kellemes hangulatú beszélgetés kerekedett.
Meghallgattuk a „Van nekem egy álmom” című dalt, ami tovább inspirálta őket.
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
A gyerekeknek megbeszéltük milyen célokat tűzhetünk ki magunk elé, amit meg tudunk valósítani. Mi szükséges a céljaink eléréséhez?Olyan célokat tűzzünk ki amit mi tudunk megvalósítani, nem kell hozzá más segítsége. Azután elmeséltem a boldogvár meséjét, majd lerajzolta mindenki azt a részt ami a legjobban tetszett neki.
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
A gyerekeknek megbeszéltük milyen célokat tűzhetünk ki magunk elé, amit meg tudunk valósítani. Mi szükséges a céljaink eléréséhez?Olyan célokat tűzzünk ki amit mi tudunk megvalósítani, nem kell hozzá más segítsége. Azután elmeséltem a boldogvár meséjét, majd lerajzolta mindenki azt a részt ami a legjobban tetszett neki.
A januári hónap: A célok kitűzése és elérése.
A foglalkozás megkezdéséhez, Bagdy Emőke „által kidolgozott relaxációs gyakorlatot, a „Malomkörzést” választottam. Ez segített a feszültségeket ellazítani a gyerekekben, s egyben megteremtette bennük a versenyszellemet is, ami szükséges a célok elérésében. Aztán játékos mozdulatokkal énekeltük el az aktuális dalt, a „Van nekem egy álmom”-címűt. A dal után elmeséltem „Boldogvár meséjét”, ami remek vitaindítónak bizonyult, hogy nem szabad feladni, mert csak kitartással érjük el a céljainkat. Utána mindenki mesélhetett vágyairól, céljairól, hogy mit szeretne elérni, megtanulni. Volt aki célul tűzte ki, hogy nyáron szeretne két keréken megtanulni biciklizni, vagy megtanulja a szivárvány színeit. A versenyjátékok is remek alkalmat adtak arra, hogy kitartással, küzdéssel, a legjobbak lehetünk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra januári foglalkozásán A célok kitűzése és elérése témakörében a Mókuskák 1. osztály az alábbi feladatokat végezte el.
Az óránkat relaxációs gyakorlatokkal indítottuk („Összehangoló” 1-6.; „Malomkörzés”). Ezt követően értékeltük az előző 4 hónapot, majd az új év apropójaként célokat fogalmaztunk meg, melyeket a tanév végéig szeretnénk megvalósítani. Azt is megbeszéltük, hogy mi mindent kell tenniük érte, és hogy minden kitűzött cél előre visz. Játékos feladatokkal folytattuk: Útkereső, Három kívánság. Az öreg halász és a nagyravágyó felesége c. mesében pedig megfigyelhették, hogy tartósan boldoggá nem egy kívánság teljesülése tesz, hanem kellő kitartással, szorgalommal érjük el céljainkat. Ez az út fejleszti a személyiségüket. Majd olyan meséket gyűjtöttünk, melyekben a hős elindul célja megvalósítása felé és kalandokkal, akadályokkal szembenézve eléri azt. Elkészítettük az osztályunk közös céljait ábrázoló tablóját rajzokkal, szöveggel illusztrálva. A feladatvégzés közben szólt a Van nekem egy álmom c. dal is. Az alkalmunkat meditációs gyakorlattal zártuk.
Milyen céljaid vannak? Milyen járművet terveznél, hogy elérd a céljaid?-tettem fel a kérdést a gyerekeknek.
Kiderült, hogy egy űrhajó lenne, ami segítené őket céljaink elérésében és határ a csillagos ég!
Célok megfogalmazása egyénenként változó:
Szeretnék kitűnő tanuló lenni.
Szeretnék rendőr lenni.
Szeretnék egy másik lakásban élni.
Szeretnék jó gyerek lenni.