Sütő Kriszta karácsonyfája

Ramassetter V. Testnevelési Általános Iskola
Decemberi angyalkáink jócselekedet kihívást kaptak, amit szorgalmasan véghezvittek, és rövid beszámolóban megosztották mindenkivel élményeiket.
Úri Szent Imre Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
November végén mindenki behozott az iskolába egy saját nevével felcímkézett befőttesüveget. Az adventi hetekben minden nap végén sorra vettük, hogy aznap ki milyen jó cselekedetet hajtott végre. Ha valaki figyelt a társára, észrevette, ha segítségre szorult, bármiben támogatta, segítette, akkor egy kanál lisztet kapott az üvegébe. Az ablakba tett üvegekben figyeltük, kinek hogyan gyűlik a lisztje. Karácsony előtti héten lemértük külön-külön mindenkiét, majd összeöntöttük egy nagy tálba. A 2 kg 30 dkg mennyiségű lisztből (ami igen szép mennyiség, tekintve, hogy teáskanállal mértük) begyúrtuk a mézeskalács tésztát, és a gyerekek formázták, díszítették a kalácsokat. Egy pékségben dolgozó anyuka segédkezett a kisütésben.
Ezekkel díszítettük fel az osztálykarácsonyfát. Egy szép nagy tállal be is csomagoltunk belőlük, amit elvittünk az Idősek Otthonába. Nemcsak az édességgel, hanem egy betlehemes játék bemutatásával is megpróbáltuk szebbé varázsolni az idős emberek karácsonyát.
A maradék kalácsokat a gyerekek fogyasztották el az osztálykarácsony alkalmával. Akkor jegyezte meg az egyik kislány, hogy nem is tudta, hogy ilyen finom íze van a jóságnak.
Batthyány Lajos Ált. Isk. Géza Fejedelem Tagiskolája
Minden gyerek szívében különleges helyet foglalnak el a csodák, a nem mindennapi képességek. A 3. osztályosok nagy lelkesedéssel fogadták, hogy most ők hívhatnak életre szuperhősöket, akik majd jobbá tehetik a világot. Rengeteg ötletük volt, hogy mik is legyenek azok a képességek, amik a legfontosabbak, a legtöbb embernek segítenek. Saját kis hőseiket természetesen le is rajzolták.
Az idei karácsonyfánk kicsit más volt, gömbök helyett az adventi időszak jócselekedetei kerültek díszként a fára.
Bihardiószegi Általános Iskola
Lelkesen gyűjtötték a negyedikesek a rászorulóknak szánt holmikat: tartós élelmiszert, játékokat, ruhákat, édességet. Egy néni az unokáinak, gyerekeinek vitt, illetve egy családot személyesen látogattunk meg. Élmény volt adni 🙂
Úri Szent Imre Általános Iskola és AMI
1. A negyedik téma felvezetése
Kitalálják az advent szót.
– az abc első betűje a
– vele alkothat kétjegyű betűt a z és háromjegyű betűt a zs d
– az ű és a w között van az abc-ben v
– rövid magánhangzó, cicavonal van benne, nincs rajta semmilyen ékezet e
– hasonlít a m betűre, az y-nal kétjegyű betűt alkot n
– vele kezdődnek ezek a szavak: _ ehén, _ oll t
Beszélgetés: Mit jelent ez a szó? (Várakozás.) Mire várakozunk ilyenkor karácsony előtt? Te mit vársz a legjobban?
Közmondás jelentésének megbeszélése: „Jó tett helyébe jót várj!” Mit jelent ez?
Tettél-e már jót valakivel? Miért jó, ha jót teszünk valakivel? Mit érzel utána? Mit érez a másik?
2. Jó cselekedeteink leírása
Kis papírra 4 különböző jó cselekedet leírása mindenkinek, amit mostanában tett.
Megbeszélés.
3. Titkos kód feltörése páros munkában
Különböző jeleket kell behelyettesíteni betűkké.
Megfejtés: Jót tenni öröm. (Miért?)
4. Meseláda kinyitása, Jó cselekedet mese felolvasása hátul körben
Kérdések: Miben segítettek egymásnak a gyerekek? Ti miben tudnátok segíteni egymásnak? Milyennek ismertétek meg a tanár urat? És a gyerekeket? Miért voltak jók ezek a jó cselekedetek?
5. Mondatkezdések -és befejezések párosítása párban
Pl. Légy olyan ember, aki úgy ad valamit, hogy nem vár cserébe semmit!
6. Angyalka színezése, kivágása, karácsonyfadísz készítése
Eszközök: rajzlapon angyalka, filctoll, olló, ezüst szalag
Közben zenehallgatás: Bagdi Bella: Jobb Veled a Világ!