Szeretet
Boldogító jó cselekedetek
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Aktuálisan választott boldogító cselekedeteink gyakorlásához csak némi kézügyesség, együtt töltött idő, fonalak és horgolótűk kellettek. Figyelmünket arra a közösségre fókuszáltuk, ahova tartozunk. Karácsonyi motívumok keltek életre a régi megunt kardigánból és mellényből lebontott fonalakból. Aki nem tudott horgolni, megtanítottuk. Együtt élveztük, ahogy a fonalakból figurák keltek életre, és közben meghallgattuk egymás történeteit. Az elkészült munkák a karácsonyi ajándékokat díszítették. Ott tegyünk jót, ahol éppen vagyunk.
Sánta Erzsébet Általános Iskola
A hónap témáját a jó cselekedeteket dolgoztuk fel. Fő kérdés: Miért boldogít?
A decemberi órát ismét együtt tartotta a két osztály, mert szerettük volna összekapcsolni a közeledő osztálykarácsonyt és a Nyilas Misi pakk gyűjtését a hónap témájával. Sokat beszélgettünk az ajándékozás fogalmáról, hogy mi mindennek lehet örülni a tárgyakon kívül. Sokan elmondták, hogy miért fontos számukra az, hogy ne csak kapjanak, hanem adjanak is. Elkészültek az almafák is, egyelőre mindenki csak néhány gyümölcsöt rajzolt, de megállapodtunk, hogy az utolsó tanítási napig folyamatosan teremni fog a boldogság fája.
A decemberi órát ismét együtt tartotta a két osztály, mert szerettük volna összekapcsolni a közeledő osztálykarácsonyt, és a Nyilas Misi pakk gyűjtését a hónap témájával. Sokat beszélgettünk az ajándékozás fogalmáról, hogy mi mindennek lehet örülni a tárgyakon kívül. Sokan elmondták, hogy miért fontos számukra az, hogy ne csak kapjanak, hanem adjanak is. Elkészültek az almafák is, egyelőre mindenki csak néhány gyümölcsöt rajzolt, de megállapodtunk, hogy az utolsó tanítási napig folyamatosan teremni fog a boldogság fája.
Vácszentlászlói Szent László Általános Iskola
Az óránk központi témája a másokhoz való pozitív viszonyulás, a segítő magatartás, és a jócselekedetek voltak. Mivel adventi időszak van, könnyen átérezték az említett dolgok fontosságát. Mindenki elmesélte, hogy miért más számára ez az időszak, és hogyan változik meg ilyenkor a viselkedése a többi ember felé. Mindenki összegyűjtött néhány jó cselekedetet az elmúlt egy hétből, és régi történetek is elhangzottak. Mindenki húzott egy nevet az osztályból, akivel egy héten át különösen kedves lesz, és utána készítettek egy-egy ide illő rajzot.
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Minden tanuló megrajzolta a kedvenc gyümölcsét, kiszínezték, körbevágták, és bírták a jó cselekedeteiket.
Miskolci Nyitnikék Óvoda Szivárvány Tagóvoda
A decemberi foglalkozás a jó cselekedetek témakörében telt. A boldogság-óra elején körbeálltunk, és kétszer elmondtuk a „boldogság mondókát”. Ezután felolvastam a csoportnak a „Szívem kertje” című mesét a kézikönyvből. A gyerekek figyelmesen hallgatták, néhányan még a szemüket is becsukták, hogy elképzeljék a mesét. Majd megbeszéltük miről szólt a mese, milyenek a jó cselekedetek, milyen jó cselekedeteket szoktak csinálni az oviban, vagy éppen otthon. Hogyan lehet jót tenni másokkal, miért jó ez számunkra. Ezután a karácsonyra hangolódva a gyerekek választhattak egy-egy színezőt, amit kiszíneztek, és hazavihettek.
Szurdokpüspöki Általános Iskola
Mikulás alkalmából apró ajándékkal leptük meg testvérosztályunk kis tanulóit.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola Csonkahegyhát, 1. osztálya