A hónapban is sok mozgásalapú relaxációs gyakorlatot végeztünk a gyerekekkel. Az „Irkafirka” és a „Puha meleg, felengedek, meleg vagyok elolvadok” volt a kedvencük. Ehhez „saját élményt” is szereztünk, hiszen nagy hó esett, amiből a csoportszobában olvasztottunk és megfigyeltük az olvadás folyamatát, feltételeit. A madárkáknak madáretetőt készítettünk és eleséget gyűjtöttünk, majd kivittük az udvarunkon a fára. Utána a csoportszobából jól láthattuk, hogyan csipegetik a cinkék. Szőnyegen vadasparkot építettek a gyerekek, és abban is minden állatkát megetettek. Sokat beszélgettünk arról, hogy hogyan is védelmezhetjük télen az állatokat. A jó cselekedetek hónapja, és a közelgő ünnepre készülve, ajándékot készítettünk a községünk Biztoskezdet gyermekház lurkóinak.
Boldogító jó cselekedetek
Jótetteink2- Osztályom tanulói nehéz körülmények között élő, halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek. Tudja ezt mindenki az iskolában, ezért ahol tudnak segítenek: egy kis cipő, egy törülköző, karácsonyi képeslapok. A takarítók párnát varrnak, a konyhai dolgozók összegyűjtik a maradék gyümölcsöt, a szociális segítő beszerzi az úszásoktatáshoz szükséges dolgokat. Az egész évben nyújtott kiemelt figyelem meghatott minket, ezért az iskola dolgozóinak egy kis műsorral köszöntük meg a fáradozásukat. Együtt ült az iskolaigazgató, az iskolatitkár, a gyógypedagógus, a konyhai dolgozó és a takarító. A szövegek, a dalok a hála hangján szólaltak meg.
Idézet a műsorból: …néha rosszak vagyunk és mindenkit kiborítunk. … de a szívünk jó, és tele van szeretettel!
A könnyes ölelkezés után egy kis beszélgetés, spontán táncolás zárta a programot.
Jótetteink1- Osztályomba halmozottan hátrányos helyzetű tanulók járnak. Naponta küzdenek meg a szegénységgel. Életük része a nélkülözés, a lemondás, mégis szívesen segítenek a rászorulókon.
A Szent Ágota ÁLLAMI GONDOSKODÁSBAN ÉLŐ ÉS VESZÉLYEZTETETT FIATALOK TÁMOGATÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY felhívására azonnal gyűjtésbe kezdtek a családok, és önzetlenül küldték ajándékaikat. Büszkék vagyunk arra, hogy osztályunkból mindenki adományozott. Volt aki megunt játékokat hozott, volt aki a saját Mikulás csomagjából vette le a csokikat. Az alapítvány munkatársait is meglepte, hogy milyen sok doboz telt meg. Már úton vannak a csomagok és jó érzéssel tölt el minket, hogy valamennyi ajándék időben a fenyőfa alá kerül.
Az elméleti háttér megbeszélése után, mézeskalácsot sütöttünk a tankonyhákon. Az elkészült finom falatokat ajándékba készítettük a szülőknek.
Csoportunk egy adventi műsort adott elő a legkisebbeknek, majd megvendégelték őket egy kis finomsággal. Előtte az elméleti részt is megbeszéltük, hogy mennyire fontos az ember életében az önzetlenség és a jó cselekedetek hatása mennyire fontos személyiségünkre és a körülöttünk élő emberekre.
Itt a tél, itt az advent!
Elérkezett a mézeskalács sütés ideje! Már nagyon várták a gyerekek, hogy végre süssünk, lehessen kóstolgatni, a végén pedig egyszerűn megenni ezeket az omlós, mézes figurákat. Az idei első sütésünk úgy alakult, hogy díszítés nélkül fogytak el a sütik….nagyon finom lett! Már itt kapcsolódtunk kicsit a feladathoz, hiszen a felsőrajki óvodás társainkat szerettük volna meglepni valami kis kedvességgel. Mivel a mézeskalács hamar elfogy, gondoltuk, valami olyat is adunk, amire ránézve eszükbe fogunk jutni. Hát így született meg a Karácsonyi szeretet üvegünk! A benne lévő négy kis mécses jelképezi az adventet, a falán a festés pedig télre jellemző dolgokat, hangsúlyozva a mindent gyógyító szeretetet.
Békés, boldog karácsonyi ünnepeket kívánunk! 🌳❤😍👩🏻🤝👩🏻👩🏻🤝👩🏻👩🏻🤝👩🏻
Nem csak karácsony előtt tudunk apró dolgokkal is örömet okozni, de ilyenkor még jobban figyelünk rá, hogy másokkal törődjünk.
A jó cselekedetek boldogságóráját most is relaxációval kezdtük(Dagasztottunk).
Meghallgattuk és vidáman táncoltunk a hónap dalára.
A szívem kertje mese által megismertük Amália történetét, s beszélgettünk a „jó tettekről”.
A jó cselekedetek gyakorlása közben a téli madáretetés fontosságáról is beszélgettünk, s még arról is, hogy miért jó cselekedet az, ha etetjük a madarainkat. „A madármama és kicsinyei” játékkal s vidámsággal színesítettük a foglalkozásunkat.
Beszélgettünk arról is hogy mitől leszünk jószívűek,s a „Mi jót tettem?” játék során mindenkinek sikerült egy jótettet elmondani, aminek eredményeképpen örömtáncot rophattunk,nagyon-nagyon jó hangulatban.
Elkészítettük a közös karácsonyfánkat is a tenyérnyomatunkkal, s szeretettel gondoltunk a beteg kis társainkra.
A „fogjunk össze ” játékban két csapatban építettük meg a boldogságvárat és a kertet.
A macis feladatban pedig mindenki örömmel segített a kismacinak, hogy legyen neki is lufija.
Újból jó hangulatú, vidámságban gazdag boldogságfoglalkozásunk volt.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek a fenyőfát a jó cselekedetek almáival díszítették ki.
Az órát közös beszélgetéssel kezdtük.Arra kértem a gyerekeket,hogy emlékezzenek vissza,kinek segítettek utoljára valamiben.Kinek szereztek örömet?Milyen érzés volt segíteni?A segítségnyújtáson kívül különböző szavakat is megfogalmaztak a gyerekek,mint az együttérzés,vigasztalás,meghallgatás,megnyugtatás,örömszerzés,türelem stb.
Ezután elkezdődött a jócselekedetek felírása színes körökre.A karácsonyi hangulatra való tekintettel egy fenyő díszeit alkották ezek ,így ” jócselekedet díszek” kerültek fel a fenyőre.