
Az optimizmus gyakorlása


Szabó László Alapfokú Művészeti Iskola
Különböző játékok, beszélgetések során fedezték fel a gyerekek a mindennapi életben rejlő pozitív dolgokat. A barátságot kiemelten fontosnak tartották.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A témára való ráhangolódásként pozitív szavakat, gondolatokat gyűjtöttek az OPTIMUS szó betűihez. Majd mindenki kapott egy poharat, amiről el kellett döntenie, hogy félig tele van, vagy félig üres. Ha úgy gondolta, tele van a pohara, be kellett írnia, hogy mivel van töltve. Amennyiben üresnek látta, a hiányzó részbe bele kellett íni, rajzolni, mivel szeretné megtölteni.
Majd optimista és pesszimista mondatokat kaptak. Míg szólt a hónap dala, szétválogatták. Később önállóan is fogalmaztak meg optimista mondatokat. Hogy tovább gyakorolják az optimista szemléletet, a kis csoportok 1-1 képet kaptak, amin valamilyen problémát láttak (pl.: szomorú kisgyereket, aki rossz jegyet kapott, szakadó esőt stb.) Ehhez vigasztaló gondolatokat, optimista tanácsokat fogalmaztak meg.
Elköszönésképp mindenki egy-egy jókívánsággal búcsúzott!
Fejér Megyei Integrált Szociális Intézmény
Megpróbáltuk összegyűjteni a világ rossz dolgait, melyekről képeket találtunk a magazinokban és a számunkra jó dolgokat. Sajnos a rosszról könnyebb volt találni, de mi csak a jóra összpontosítottunk. Végül megbeszéltük, hogy szerencsénkre az otthonban jókat eszünk, sokat játszunk, nevetünk, tanulunk, sétálunk, kirándulunk. Néha csomagot kapunk vagy meglátogatnak szeretteink. Mi más kellene?
Csoportunkban a boldogságóra program jelképének egy szíves mackót választottuk, ami a gyerekek számára kedves, barátságos, puha, figyelemfelhívó. Az ő invitálására szívesen körénk gyűlnek a gyerekek. A mostani alkalommal is így történt. Természettel kapcsolatos példamondatokkal (Pl.: süt a nap) vezettük be az optimizmus témakört, a példamondatot többféle hangsúllyal, hanglejtéssel és mimikával próbáltuk bemutatni. A gyerekeknek kellett érzés alapján eldönteni, hogy optimista vagy a semleges volt, az adott kifejezés. Ezt megmutatták vagy a semleges arcú vagy az optimista (vidám) arcú párnán. Ez után saját maguk fogalmaztak olyan mondatokat, ahol az optimizmus gondolatait véltük felfedezni.
Az én nyelv használata segíti a gyerekek empátiájának és érzelmi intelligenciájának (EQ) fejlődését. Lehetőség nyílik a pozitív életszemlélet felderítésére.
Azóta bátran alkalmazták a megismert optimista látásmódot.