Időutazás pozitívan

fő-kép.jpg

Az optimizmus gyakorlása nehéz feladat volt számunkra. Tanulóinkat sok kudarc érte már rövid kis életük során. További, állandó gyakorlásra szorul a téma, de előrelépést mindenképpen tudtunk tenni benne.
A bevezető órákon sok, nevetéssel járó játékot játszottunk. Meghallgattuk a hónap dalát, színeztünk (szerkesztettem egy fiús „Pozitív gyerek vagyok” színezőt is :)) A pozitív szó kezdőbetűiből további pozitív töltetű szavakat találtunk ki.Megismerkedtek a gyerekek a hangulathőmérő fogalmával és az óra végén a hőmérő higanyszála kimozdult!
A továbbiakban tanulságos meséket dogoztunk fel, így a cherokee indián meséjét a bennünk lakó farkasokról vagy a Békamesét. Ügyesen meg tudták fogalmazni a történetek lényegét!Szituációs kártyákkal gyakoroltuk a kétfajta szemléletmódot, amelyeket a szemüvegek is segítettek. Pozitív idézeteket, képeket tartalmazó ppt.-vel erősítettem az optimista szemléletüket.
Végül időgépet építettünk, amibe a mai énünk ugrott bele és a 2039-es érkezett meg.Ezt jelenítették meg rajzaikban a gyerekek.
Az őszi szünetre pozitív cetliket húztak, így váltunk el egymástól.
Pesszimista szemlélet: Sokan betegek voltak a kész munka fényképezésekor.
Optimista szemlélet: Legalább hosszabb a szünetük a családjukkal! 🙂

Képek