Pizza készítése
Hála-kör
Mit jelent a hála szó? beszélgetés
Szógyűjtés
Hála felirat készítése önállóan
Hála-falu megtervezése
A hála gyakorlása
A gyerekekkel először meghallgattuk a hónap dalát, majd megbeszéltük, hogy miről szólt a dal, kinek miért tetszett. Megbeszéltük utána, hogy mit is jelent az a szó, hogy hála. Minden gyermek egyesével elmondta, hogy kinek, miért hálás. Végül a gyerekek egy-egy falevélre felírták, hogy miért hálásak, és egy hála fát készítettünk belőlük.
Szeptember beköszöntével újra indultak iskolánkon a Boldogságóra foglalkozások. Az ötödikes osztályom, melynek ettől az évtől már én vagyok az osztályfőnöke nagy rutinnal vágott bele a hála gyakorlásának foglalkozásaiba. Köszönhető ez annak, hogy a napközis kolléganővel is rendszeresen végezték ezen tevékenységeket.
Első témánk a hála gyakorlása volt, amelyről rengeteg érdekes gondolatuk született. Elkészítettük a Hála-faliújságunkat, melyre az osztály tagjai 1-1 gondolatot, szót, mondatot jegyeztek fel arról, miért érzik magukat hálásnak.
Nagyszerű időtöltés volt, mindnyájan feltöltődtünk a beszélgetés során.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A kavics gyűjtés után sok színes hála kavicsot festettek a gyerekek. nagyon élvezték a játékot a kaviccsal, amely játék során rengeteg dolgot soroltak el , hogy miért hálásak.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A kavics gyűjtés után sok színes hála kavicsot festettek a gyerekek. nagyon élvezték a játékot a kaviccsal, amely játék során rengeteg dolgot soroltak el , hogy miért hálásak.
Óvodai csoportunkba értelmileg sérült és autizmus spektrumzavarral diagnosztizált gyerekek járnak, így többségében mozgásos feladatok által igyekeztünk a boldogság óra célját megvalósítani. A szokásos énekkel köszöntöttük egymást a foglalkozás elején, majd megtanultuk az új köszöntőt is. A mesét nagyon figyelmesen és érdeklődéssel hallgatták a gyerekek, mert előző nap saját élményként is átélhették a szülinap izgalmait a csoportban megtartott szülinapi ünnepség által.
A hálaséta is jó hangulatban telt, a tárgyak kiválasztásához sok segítség kellett a gyerekeknek, azt pedig, hogy miért vagyunk hálásak többnyire én mondtam el a többségében alig néhány szót, kifejezést használó gyerekeknek. A hála hídon való átkelést nagyon élvezték, és gyönyörű hálaköveket festettek a gyerekek mindenféle színben. A boldog vagyok c. dal nagyon tetszett a gyerekeknek hiszen nagyon szeretik a zenét, így örömmel mozogtunk a dalra.
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: A hála gyakorlása
A foglalkozás célja: Az élet pozitív élményeinek megélése
A foglalkozás feladatai: Az egymásra figyelés képességének fejlesztése, erősítése. Pozitív tulajdonságok megismerése, felismerése, megnevezése
1. Motiváció: Vidám reggeli köszöntő ( Szia, heló, jó napot éneklése, mutatása, puszi dobása)
2. Játék: Szia, örülök, hogy látlak!
3. Téma feldolgozása mesével: Maci bajban van bábjáték
4. Téma feldolgozása mozgással: Hálaséta az óvodában, köszönöm forma alkotása
4. Beszélgetés séta közben, és a formák megalkotása közben
5. Hála híd építése, átkelés a hála hídon.
6. Feladat: Hálakövek festése, száradás után szivecskék festése a kőre.
7. Lezárás: Bagdi Bella- Boldog vagyok dalának meghallgatása, mozgással kísérése.
Hetedikes osztályommal arról beszéltünk, hogy miért fontos az, hogy rendszeresen álljunk meg egy picit és gondoljuk át, miért is lehetünk hálásak.
Az új tanév első hónapját a hála gyakorlásával töltöttük. Első osztályosaim első tanítási napján egy beszélgetőkörben megosztottuk egymással, ki miért hálás kicsiny életében, valamint felfedezve az iskola épületét, hálasétát tettünk, rámutattunk azokra a dolgokra, amelyekért hálásak lehetünk. Köszönöm formákat építettünk a tantermünkben található tárgyainkból. A kis építményeinknek hálát adtunk mindazért, amiért a hasznunkra vannak, segítenek minket. Meghallgattuk a Boldog vagyok című dalt és a Szeretet dalt, melyhez egy – az irányokat gyakoroltató – mozdulatsort találtunk ki. Az Örülök, hogy látlak című játékkal szeretettel köszöntöttük egymást. Játszottunk Együttműködés játékot, amiben előzetes megbeszéléssel nagyon ügyesen megfejtették a takaró átfordításának trükkjét. A szív világnapján csinos szivecskéket készítettünk az általunk szeretett személynek. A népmese napja alkalmából megismertünk egy furcsa, ám érdekes és tanulságos mesét. A történet rádöbbentett minket, hogy hiába a gazdagság, a leghálásabbak a családunknak lehetünk, annak, hogy nem vagyunk egyedül, mert vannak, akiknek a világon a legfontosabbak vagyunk.