A gyerekek nagyon színesen megfogalmazták, hogy miért is lehetnek hálásak.
Majd elkészült a Hála -ablak.
A hála gyakorlása
Osztályunkba nehéz sorsú, ingerszegény környezetből érkező gyerekek járnak. Mindennek tudnak örülni, mindenért hálásak. Egy szerető testvér, egy saját otthon, egy teljes család jelenti számukra a boldogságot.
Nagyon jól sikerült a szeptemberi Boldogságóra a 4. osztályban, beszélgettünk a hála jelentéséről ki mit gondol erről, kinek miért lehetünk hálásak,megtanultuk a Boldogságfokozó dalt, közösen készítettünk Hála fát, melyet a tanterem falára tettünk ki. Elmeséltem a gyerekeknek a hálás mókus történetét aki az óra vége előtt összegyűjtötte a gyerekek leírt gondolatait a háláról egy szív alakú levélkére. Záró gondolatként megkértem a gyerekeket, hogy találjanak ki egy „jócselekedetet”, melyet véghez visznek és következő alkalommal megbeszélünk, hogyan sikerült:)
Elmondásuk alapján jól érezték magukat az órán és szívesen részt vettek mindenben:)
Hálásak lehetünk, hogy közös munkával, jó szórakozás mellett, zöldségekből és gyümölcsökből alkotni tudtunk.
Az ügyes kezeknek hála sok kreatív ötlet született.
Egry József Általános Iskola és AMI
Már 4. éve tartunk boldogságórákat. A gyerekek már sok ismeretet szereztek a hála témakörében. Az idén is elkészült a havi témát tükröző faliújságunk. Az ablakból jól látszik, miért éreznek hálát a gyerekek. Ezek között szerepel a természet, az állatok, a barátok, a haza szeretete és érdekességként a szerelem is helyet kapott. Itt látszik, hogy milyen gyorsan repül az idő, lassan kiskamaszok lettek.
1. Relaxáció :
1.Kinyílás, napimádás:
Terpeszben állunk,
előre ejtett vállal, lengő karokkal, előrehajtott fejjel. Ebből a helyzetből indítjuk a
mozgást, belégzéssel kitárjuk két karunkat
és fölemeljük fél magastartásba, fejünket is fölemeljük, mintha a Napot köszöntenénk.
Kilégzéssel kísérve engedjük vissza karjainkat, törzsünket és fejünket a kiinduló tartásba. Lassan, 4-5-ször végezzük a gyakorlatot.
2. Irkafirka
A gyermekek üres fehér lapot kapnak. A padon elhelyezik maguk előtt. Bármilyen íróeszközt, vagy rajzeszközt a kézébe vesz, majd a szemüket behunyva elkezdenek össze- vissza firkálni. A tanár azt mondja: Rajzoljatok irkafirkát kedvetek szerint …irkafirka…összevissza…szabad jobbra, szabad balra…szabad nekem össze-vissza… A gyerekek hangosan ismételgetve a szöveget firkálnak a papírra. FOM
íróeszközök, rajzeszköz, fehér lap, szemkötő 2×2 perc
2.Ráhangolódás
Beszéletőkör:
Folytasd a megkezdett mondatot:
Szeretem azokat, akik… Egyéni beszélgetés, megbeszéléls 1 perc
3. A téma feldolgozása
1. Meséld el a nyáron milyen jó dolgok történtek veled
2. A hála fogalma:
beszélgetés: kinek, mit jelent a hála?
3. Hogyan tudjuk kifejezni hálánkat? – rajzold le
4. Hála kifejezése osztályon belül: válassz ki egy társadat, akinek hálás vagy valamiért és készíts neki egy hálavirágot, majd add át neki a nap folyamán valamikor
Eszközök:füzet, ceruza, színes ceruza, színes lap, ceruza, színes ceruza, ragasztó, olló 23 perc
4. játék Pizzasütés:
álljunk körbe és az elötünk állónak jó alaposan masszírozzuk meg a hátát, miközben a tanár különböző utasításokat ad. 2 perc
5.Hála-fa készítése
Elkezdjük a gyöngysor készítését a mai alkalommal, a hónap további részén pedig ,majd lehet bővíteni azokat Gyurma, fonal, rajztábla 10 perc
6. Meditáció Az alsós tanári kézikönyv alapján végezzük e a megfelelő gyakorlatokat 5 perc
Vaskút-Bátmonostor Német Nemzetiségi óvoda
A vaskúti Süni csoportos óvodások elmondták kinek miért hálásak az életben. Az udvaron gyűjtött őszi gesztenyékkel ajándékozták meg egymást hálájuk jeléül.
A mi csoportunk első alkalommal vesz részt ebben a programban.
Mivel a szeptember nekünk az őszi időjárás változásairól, szüreti programokról szólt, így mi sem volt természetesebb annál, hogy a gyerekek színes egyéniségét, színes hálafa formájában jelenítsük meg. Csoportunk tagjai mind egy szálig roppant empatikus személyiségek, így nem volt meglepő, hogy a Hálafa meséje rögtön bogarat ültetett a fejükbe. Napról napra, ahogy egyre többet beszélgettünk arról, hogy mi is az a hála, ők is egyre ügyesebben fogalmazták meg, hogy aznap mégis minek örültek a legjobban.
Nagymágocsi Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde
A gyerekekkel körbe ültünk le a szőnyegre, ahol egy majd kettő babzsákot adogattunk körbe. Nehéz volt számukra folyamatosan követni a babzsákok útját illetve odafigyelni a másikra. Ezt követően ‘hála sütiket’ készítettünk, amit csoporttársaiknak valamint hozzátartozóiknak adhattak. A legjobban a ‘Boldog vagyok…’ című dal meghallgatása valamint mozgással kísérése tetszett nekik, melyet a hónapban többször megismételtünk.
Bárdos L. Ált.Isk. Kazinczy F. Tagintézmény
Szeptemberben a hála témáját a Hála Vilagnapja zárta.