Hála ablakok.
A hála gyakorlása
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A hatodik osztályban beszélgettünk a háláról, a hála érzéséről, a mindennapok és a hála kapcsolatáról. Ezt követően hála könyvet és hála ablakot készítettek a tanulók, ki melyiket érezte megfelelőnek ahhoz, hogy s hálával kapcsolatos érzéseit megfogalmazza. Érdekes munkák születtek. Voltak, akik saját gondolataikat vetették papírra. Voltak, akik ehhez kapcsolódó idézetekkel tarkították munkájukat és motívumokkal. Mindeközben hallgattuk a hála dalát, hadd inspirálódjanak a gyerekek 🙂 imádtuk minden pillanatát!
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A hatodik osztályban beszélgettünk a háláról, a hála érzéséről, a mindennapok és a hála kapcsolatáról. Ezt követően hála könyvet és hála ablakot készítettek a tanulók, ki melyiket érezte megfelelőnek ahhoz, hogy s hálával kapcsolatos érzéseit megfogalmazza. Érdekes munkák születtek. Voltak, akik saját gondolataikat vetették papírra. Voltak, akik ehhez kapcsolódó idézetekkel tarkították munkájukat és motívumokkal. Mindeközben hallgattuk a hála dalát, hadd inspirálódjanak a gyerekek 🙂 imádtuk minden pillanatát!
Beszélgetés a boldogságról a gyerekekkel.
-Mitől vagyunk boldogok?
Válaszok:
,,-Van lovam,én azért vagyok boldog!
-Van valami szépség a szívemben,azért vagyok boldog!
-Mert szőke a hajam!
-Amikor boldog vagyok szökdösik a gyomrom örömében!
-Boldog vagyok amikor festek!,,
Egy szép őszi napon az osztályfőnök tanító néni kinézett az ablakon és nagy boldogsággal töltötte el, amikor megpillantotta mosolygós osztályát, a hetedikeseket. Hálás, hogy ő lehet az osztályfőnökük. A diákok nagy örömmel kopogtak be az ablakon, látva az osztályfőnököt. Hálásak vagyunk, hogy vagyunk egymásnak.
SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Az órákat mindig légzőgyakorlattal és relaxációval kezdjük.
1. osztályos tanítványaimmal először tisztáztuk a hála fogalmát. Sokan nem is hallottak még ezelőtt erről.
A boldogságórával is most ismerkednek,ezért arról beszélgettünk mikor érezték, érzik magukat boldognak.
Összehasonlítottuk, hogy mi a különbség az öröm és a boldogság között.
Felolvastam a Csodakantár című mesét. Beszélgettünk a szereplők cselekedeteiről, tulajdonságairól. Diákjaim rajzokat készítettek, hogy miért lehetnek hálásak Jancsinak.
Élménypedagógiai játékokkal és a meditációs gyakorlattal fejezzük be mindig az órákat.
A 3. órán már példákat tudtak mondani, miért lehetnek vagy szoktak hálásak lenni.
A hála tabló készítésénél a mindennapi életükből vették a példákat.
A rajzokhoz odaírtam, ki miért hálás.
Pl: Hálás vagyok, mert ebbe az iskolába járhatok, szép házban lakom, békében élhetek, szeret a cicám, szeret az anyukám, a tanító nénim, szép a természet, hogy van nyári vakáció. Stb.
Lőrinci Napsugár Óvoda és Bölcsőde
Szeptember közepén megtartottuk az év első Szülőértekezletét, ahol beszélgettünk a Szülőkkel erről a programról. Megkérdeztük a Szülőket, hogy ezen napon kinek, és miért hálásak, majd ezután felolvastam a a Boldogságóra könyvből, hogy hogyan áll kapcsolatban a hála elménk, és testünk egészségével. Milyen előnyünk származik abból, ha képesek vagyunk hálásan gondolkodni. Ezután tartottam meg a gyerekekkel az első Boldogságórát az oviban
„A haragom kifújom, mint a …” , majd a „Domborítok, mint a cica…” relaxációs gyakorlatokkal kezdtük. Azután elmeséltem Bezzeg A: A hálafa történetét. Ezután a gyermekek elmondták, hogy ők kinek, vagy miért hálásak. Majd „a kezek” c. drámajátékkal folytattuk. (csukott szemmel, a teremben járkálva kell megkeresni a számukra legszimpatikusabb kezet). A párok együtt mozgatták, simogatták, magasra tartották, majd a saját szívükre tették a kezüket, közben elmondtuk Nap, nap fényes nap c. mondókát. Ezután lerajzolták, és kiszínezték a saját kezüket, majd a számukra legkedvesebb csoporttársuknak ajándékozták. Amíg rajzoltak, Bagdi B.: Repülj velem CD -t hallgattuk, s közben énekelgettük a kedvenc dalokat.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
A Hála gyakorlása
A tanév első témája a hála gyakorlása volt. A gyerekek izgatottan várták már, hogy boldog Dórával játszhassanak. Megbeszéltük mit jelent hálásnak lenni valakinek, majd ő maguk egy szép mondatban fogalmazták meg, hogy kinek hálásak és miért. Meglepő mondatok születtek.
A foglalkozást Bagdi Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük. Elbáboztam nekik a Hálafa történetét. Nagyon tetszett nekik a mese. Boldog vagyok című dalt mozgással kísértük.
Ez tavaly is a kedvenc daluk volt.
Add tovább a hálalevelet című játék , nagy sikert aratott. Majd közösen hálafát készítettünk.
Saját tenyerüket átrajzolták. A tenyerük közepében belerajzolták annak a gyermeknek a jelét, akinek hálásak valamiért. Hálavirágot is készítettünk, amit kiszíneztek és hazavittek a szüleiknek köszönetnyilvánítás jeléül.
Mivel az új óvodánkat a napokban adták át, ezért ajándékként az intézményvezetőnek egy hála levelet készítettünk, amire a gyerekek rárajzolták a saját óvodás jeleiket.
Varázslatként pedig közösen belamináltuk. Jó volt látni, ahogy a gyerekek jól érzik magukat, megértik a témát és annak hatását.