Idén a boldogságórákat nagyon gyakorlatiasan terveztem feldolgozni. Év elején Boldog Dóra érkezett a gyerekekhez és a segítségüket kérte. Boldogságországot elfoglalták a sötét, gonosz felhők és csak úgy tűnnek majd el, ha a gyerekek segítenek ebben. Egy nagy táblára felrajzoltam Boldogságország térképét és fekete felhőket ragasztottam rá. Minden alkalommal, a témák szerint, a gyerekek elmondták érzéseiket, tapasztalataikat, ötleteiket, aminek révén a felhők leestek 1-1 területről, megtisztítva azt a gonosz felhőktől. Minden alkalommal igyekeztem az óvodai életünkből is felhozni példákat, megoldási javaslatokat kerestünk 1-1 kialakult konfliktus megoldására. A gyerekek most is nagyon lelkesen vettek részt a tevékenységekben. Minden alkalommal hallgattunk dalokat is Bellától, a gyerekek örömmel táncoltak rá.
Az év során márciusig így dolgoztuk fel a témákat.
A hála gyakorlása
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
Nagy izgalommal fogtunk neki az első Boldogságóránkhoz szeptemberben. Minden foglalkozást két napra (órára) bontottam, mindkét órát a hónap dala meghallgatásával kezdtük.
Az első órán felolvastam nekik az adott mesét, majd feldolgoztuk, megbeszéltük.
A következő órán röviden ismét átbeszéltük a mesét, majd érzelmeket kellett a gyerekeknek eljátszani. (szomorú, vidám, örömteli, hálás stb). Ezután körben ülve megbeszéltük, hogy ki miért lehet hálás, majd megöleltük a társunkat, és elmondtuk, hogy neki miért vagyunk hálásak.
A helyén ülve mindenki kapott egy szívet, és belerajzolhatta az előbb említett dolgokat.
Az óra lezárásaként újra dalt hallgattunk (Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem).
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
Nagy izgalommal fogtunk neki az első Boldogságóránkhoz szeptemberben. Minden foglalkozást két napra (órára) bontottam, mindkét órát a hónap dala meghallgatásával kezdtük.
Az első órán felolvastam nekik az adott mesét, majd feldolgoztuk, megbeszéltük.
A következő órán röviden ismét átbeszéltük a mesét, majd érzelmeket kellett a gyerekeknek eljátszani. (szomorú, vidám, örömteli, hálás stb). Ezután körben ülve megbeszéltük, hogy ki miért lehet hálás, majd megöleltük a társunkat, és elmondtuk, hogy neki miért vagyunk hálásak.
A helyén ülve mindenki kapott egy szívet, és belerajzolhatta az előbb említett dolgokat.
Az óra lezárásaként újra dalt hallgattunk (Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem).
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
Nagy izgalommal fogtunk neki az első Boldogságóránkhoz szeptemberben. Minden foglalkozást két napra (órára) bontottam, mindkét órát a hónap dala meghallgatásával kezdtük.
Az első órán felolvastam nekik az adott mesét, majd feldolgoztuk, megbeszéltük.
A következő órán röviden ismét átbeszéltük a mesét, majd érzelmeket kellett a gyerekeknek eljátszani. (szomorú, vidám, örömteli, hálás stb). Ezután körben ülve megbeszéltük, hogy ki miért lehet hálás, majd megöleltük a társunkat, és elmondtuk, hogy neki miért vagyunk hálásak.
A helyén ülve mindenki kapott egy szívet, és belerajzolhatta az előbb említett dolgokat.
Az óra lezárásaként újra dalt hallgattunk (Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem).
A kis 2-3. osztályosaim, vidám, szeretetéhes gyerekek, akik mindenre nyitottak. Több vers született, és van, aki azt a játékos feladatot is megoldotta, aminek a kezdő betűjével kellett írni egy-egy szót. A verseik, az ő ,maguk pici szívükkel születtek, amelyek nagyon meghatottak engem is. Öröm volt a Boldogság órák 10 hónapjában, ezen a területen is velük együtt dolgozni! Köszönjük!
SARMASAGI 1 SZAMU SZAKKEPZO LICEUM
a gyerekek feladata az volt,hogy keszitsenek egy halacsokrot kozosen,majd mindenki mondja el miert halas a kis viragot fogva
Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola
Szeptember hónapban megbeszéltük, hogy az idén közösen írunk egy hála verset. Mindenki leírt 10 szót, amiért hálás, s ezek közül kiválasztottuk azokat, amelyek a legtöbbször fordultak elő. Ebből született kis versünk.
Nagyon élveztük a közös munkát, s érdekes volt látni, hallani, mi mindenért hálásak „gyermekeim”.
Az első hónap a hála témakörét dolgozza fel: közös éneklés (Hála-dal), mese (A csodakantár), hálakert készítése (hálavirágok „ültetése).
A Hála-dal eléneklése és a relaxáció után a rejtvény megfejtése következett. A mottó: Hálás vagyok mindenért, amim van. A csodakantár című mese után beszélgetés következett, majd öleléssel zártuk az órát.