Szeptember- A hála
Az foglalkozást énekléssel, majd a hála szó értelmezésével kezdtük. A gyerekek mindegyike tudott példát mondani, főleg a szüleivel, osztálytársaival kapcsolatban.
A csodakantár című mese feldolgozásával számos történetet idéztek fel még a témával kapcsolatban.
Egyéni munkában hálafát készítettünk a szüleinknek, majd színeztünk.
A zárókörben miden gyerek egy az napi esethez kötve mesélt arról, hogy miért volt, vagy lehetett hálás valakinek, illetve neki miért volt hálás valaki.( megtalálta a radíromat, elhozta az ott felejtett pulóveromat, kedvenc szalámimat csomagolta…)
A hála gyakorlása
8.OSZTÁLYOS TANULÓINK A DAL MEGHALLGATÁSA UTÁN,BESZÉLGETŐKÖR KERETÉBEN A HÁLA DEFINÍCIÓJÁT KERESTÉK MEG KÖZÖSEN.A NYÁRI ÉLMÉNYEK FELIDÉZÉSÉN TÚL,KOMPLEX MÓDON KÖZÖS PLAKÁTON ÖRÖKÍTETTÉK MEG A MONDANIVALÓJUKAT.
Az óra során beszélgettünk a gyerekekkel, hogy miért lehetünk hálásak életünkben. Komolyabb és kevésbé komoly témák is szóba kerültek, amit a gyerekek egyénileg jelenítettek meg.
A gyermekek fokozatosan ismerhetik meg a boldogság különböző összetevőit. A programot óvodánk Gólyahír csoportjában tervezem megtartani játékosan, kreatívan, változatos művészeti tevékenységekkel. Az első téma a hála gyakorlása volt, melyet heti tervnek megfelelően valósítottam meg.
– Boldogság vár készítése közösen- 10 lépcsővel, a hála jele – Találd meg a boldogság várát (fantázia játék)
– Hálaszív átadása társnak!- Kinek, miért vagyok hálás?
– Boldogság mondókával társ, tárgyak keresése
– Hálakéz, a mi hálafánk
– Hálakő festése-ajándék a szülőknek
– Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem, Boldog vagyok (zene)
– Bezzeg Andrea: A hálafa története (mese)- mesekötény a mese szereplőivel
– Boldogságóra munkafüzet, készség fejlesztő, kifestő, és színező- hálafa
A gyerekekkel tenyérlenyomattal és ujjfestéssel hálanapraforgót készítettünk, hiszen mi napraforgó csoportosok végre együtt, közösen játszhatunk, egy közösség lettünk, amiért hálásak vagyunk.
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
Új csoportként megismerkedtek a boldogságóra céljával, rendszerével. Elmondták, kinek mit jelent a boldogság. A hála jótékony hatásait megismerték, és át is ültettük a gyakorlatba a hála kifejezését: hálacetlit készítettünk.
Előrerajzolt fa kontúrjait átrajzolták a gyerekek és saját kedvükre díszítették. Levelekre írtak 1-1 szót, amiért hálásak, majd ezeket egyesével felragsztották a fára.
A hála szóról most szeptemberben mindannyiunknak először az jutott eszébe, hogy de jó, hogy újra itt és együtt vagyunk!
Minden közös pillanat élmény, s ezt nem szeretnénk elengedni.
Irka-firkával indult a napjuk, egy jó kis feszültség oldó relaxációs gyakorlattal. Beszélgettünk arról, hogy számukra mit is jelent az a szó hogy hála! Hálásnak lenni valamiért. Többen azt válaszolták a kérdésre, hogy ” szeretet és kedvesség”. Meg hallgattuk a szép nap.. című Bella dalt. Elmeséltem nekik a Hála fa történetét. Megértették a mesén keresztül hogy mi is az igazi hála, mit jelent. Az óvoda különböző helyiségeiben rejtettem el Hála szíveket, majd közösen meg kerestük őket. Megbeszéltük kinek miért és kiért lehetnek igazán hálásak. Kiszínezték a hála virágokat, és mindenki belerajzolta a saját kis négyzetébe annak a jelét akit nagyon szeret és jó barátja. 🥰❤
A HÁLA
Egy átlagember számára a hála alighanem csak annyit jelent, hogy köszönetet mond valamiért. Pedig ennél több. Mi a Kisvakond nagycsoportban történeteken keresztül érzékeltetjük a gyermekekben a Hála érzését. Ügyesen, átgondoltan megfogalmazták nekik mit jelent az, hogy HÁLA. Színes virágokból „Hála- kertet” készítettünk. Beleírtuk a virágok közepébe, hogy „Ki-, Miért? érez hálát. Pozitív érzelmeket ébresztett a gyermekekben gondolataik megfogalmazása. Boldogságot éltek át azáltal, hogy kifejezték hálájukat.