Elsőseimmel a hála témakörben arról beszélgettünk, hogy a nyárban milyen események, történések voltak, melyekért hálásak lehetünk. Sokféle óvodádól érkeztek a gyerekek. Voltak, akik már ismerkedtek az óvodai foglalkozások alkalmával a boldogság témaköreivel.
Kedves kis rajzokat készítettek, ezekből válogattam.
A hála gyakorlása
Konyári Óvoda
Katica csoport
A szeptember a beszoktatás hónapja. 8 új gyermek érkezett a csoportunkba, akik közül 4 gyermeknek már a testvére a Katica csoport tagja volt. A hála ebben a hónapban az új szokások és szabályok bevezetésében jelent meg. A nagyobbak szerint a hála a köszönetet jelenti. Minden gyermek kiszínezte a saját jelét és hálapárnát készítettünk.
Összegyűjtöttük, hogy mi az amiért hálásak otthon, az iskolában, a családnak, barátoknak. Volt aki rajzolt, volt, aki írt.
Összegyűjtöttük, hogy mi az amiért hálásak otthon, az iskolában, a családnak, barátoknak. Volt aki rajzolt, volt, aki írt.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Csoportmunkában dolgoztak a tervezők és megvalósítók a Hála-díj feladat kidolgozása során. A kiválasztott ötletek megfeleltek annak a kritériumnak, hogy ezt a díjat évente egyszer egy ember kaphatja meg valamilyen az egész emberiség számára fontos tevékenységért.
„Univerzális béke, hála és szeretet díj” járhat annak, aki olyan dolgot tesz, amiért az egész emberi faj hálás lehet ( pl.: egy kihaló faj megmentése; egy globális probléma megoldása).
„A világ orvosa” oklevelet a Nemzetközi Orvoskongresszus ítéli oda minden évben annak az orvosnak, aki valamilyen betegség gyógyításában úttörő munkát végzett.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Téma: A boldogságfokozó hála gyakorlása – valamint megemlékezés a „Hála világnapjá”-ról (szept. 21.)
Cél: A „Boldog Iskola” programsorozat folytatása a 2020/21-es tanévben.
Tartalom: Az új diákokkal a pályázat és a program megismertetése, előzmények (kutatások, boldogságpszichológia eredményei napjainkban)
A kompetencia fejlesztés főbb területei: A hála gyógyító erejének tudatosítása, érzelmi nevelés és fejlesztés
Módszerek: tanári ismertető, kiselőadás, beszélgetés, kisfilm, rajzos tabló készítése (csoportmunka)
Eszközök: projektor, laptop, témavázlat, színes filctollak és poszter
Foglalkozásvázlat:
1. A csoport köszöntése, előző évi munkánk és eredményeink áttekintése
2. Indító beszélgetés, motiváció a témához
3. PPT és kapcsolódó tanári kiselőadás
4. A látott és hallott dolgok megvitatása közösen, tapasztalatok megosztása egymással
5. A hála világnapjáról való megemlékezés egy youtube -bejátszással (dr. Buda László: A hála gyógyító ereje)
6. Hálafa – készítés (rajzos tabló)
Hálásak vagyunk, hogy újra együtt lehetünk.Ezt jelkèpezik a szívecskék, melyből az kitettük azt, hogy 3.b.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Miért lehetünk hálásak?A gyermekek rajzokban örökítették meg azokat az élményeiket, amelyekért hálásak.
Úgy érzem, hogy minden szempontból egy fantasztikus szeptemberi hónapon vagyunk túl. Szerencsés vagyok, mert szinte ugyanazzal a csapattal folytatom a napközis és boldogságórás foglalkozásaimat, mint egy éve. A gyerekekkel együtt vártuk a közös találkozást és igen, értelmet nyert a hála szó ebben a hónapban is. Az elmúlt hónapok hatásai miatt is és azt gondolom, hogy az egy év intenzív boldogságórás foglalkozásai miatt is fantasztikus közös perceket éltem meg a gyerekekkel. Picit a járványhelyzetre reagálva és élve a magyar nyelv szépségével, megalkottunk egy plakátot, melyen összeszedtük azokat a dolgokat, amiket mindannyian megteszünk azért, hogy ez a lélekmelengető csoport továbbra is hatékonyan működjön. Kezet ugyan nem foghatunk, de kéznyomattal fogadtuk meg a leírtakat és picit viccesen a Kezemet adom rá címet adtuk a mi kis szabályzatunknak, mely a tavalyival együtt a termünk falán lesz az egész tanévben. Használtuk a program boldogító erősségek kártyáját, aztán hálalevelekre felírták a gyerekek azt, hogy ők valójában mi mindenért hálásak. Ebben az évben hálakövet nem adtunk egymásnak, ugyanis el sem akartam hinni, hogy néhány gyerek még mindig a tolltartójában őrzi a hálakövét, melyet egy éve kapott. A hónap zárásaként barátságkarkötőket készítettünk és a hála hónap megkoronázásaként mindenki odaadhatta egy társának az általa készített karkötőt.
Második osztályosaimmal tartottunk boldogságórát a hála témakörében. A kezdeti megszeppenés után hamar feloldódtak és lelkesen beszéltek arról, hogy számukra mit jelent a hála. Beszéltünk a „meghálálás” és a valami miatt érzett hála közti különbségről is. Türelmesen, szeretettel hallgatták végig egymást, majd örömmel rajzolták le a saját kis hála-szívecskéjükbe mindazt, ami az ő szívüknek fontos, amiért hálásak. A jelenlegi helyzetben énekelni sajnos nem tudtunk, így alkotás közben Bella dalait hallgattuk. A záró meditáció után elmondták, hogy nagyon tetszett nekik az óra, és hogy milyen nyugodtnak érzik magukat. Mindenki örömmel rakta hála-szívecskéjét a táskájába, és már alig várták, hogy otthon is megmutathassák.