A 9. g osztály tanulóival a háláról beszéltünk.
Miért lehet hálás az ember?
Hangtálak segítségével meditáltunk,
közben hálánkat küldtük el, azok részére, akikre hálával gondolunk.
A hála gyakorlása
A 9. g osztály tanulóival a háláról beszéltünk.
Miért lehet hálás az ember?
Hangtálak segítségével meditáltunk,
közben hálánkat küldtük el, azok részére, akikre hálával gondolunk.
A 9. g osztály tanulóival a háláról beszéltünk.
Miért lehet hálás az ember?
Hangtálak segítségével meditáltunk,
közben hálánkat küldtük el, azok részére, akikre hálával gondolunk.
A 9. g osztály tanulóival a háláról beszéltünk.
Miért lehet hálás az ember?
Hangtálak segítségével meditáltunk,
közben hálánkat küldtük el, azok részére, akikre hálával gondolunk.
A 9. g osztály tanulóival a háláról beszéltünk.
Miért lehet hálás az ember?
Hangtálak segítségével meditáltunk,
közben hálánkat küldtük el, azok részére, akikre hálával gondolunk.
A csoport beszámolt a nyári élményekről. Mindenki kiemelte a legfontosabb részt, kinek miért hálás.
Indoklás után egy játékot játszottunk. Körbeültünk és egy tárgyat adogattunk egymásnak. Mindenki egy-egy mondatot fűzött hozzá, miért hálás annak a tárgynak. A végén már annyira jót nevettünk, hogy az egyik gyermek a háláját a jó hangulathoz kötötte, hálás volt a játék minden percéért.
Ezután elkészítettük a rajzokat.
Idő
perc Az óra/foglalkozás menete Módszerek és munkaformák Eszközök
5’ relaxációs feladat:
„lusta nyolcas” az iskola udvarán, körben állva, tanári vezetéssel
10’ elméleti áttekintés körben ülve az iskola udvarán:
hála szó fogalmának tisztázása, diákok gondolatai a hála szó kapcsán tanári magyarázat
megbeszélés
5’ gyakorlati feladat:
a diák írjon egy mondatot az adott napra, a következő kezdéssel:
Hálás vagyok azért, mert…. egyéni munka színes öntapadós papír,
kiragasztják a diákok az előre megrajzolt hálafára
20’ Reklám készítése a hála népszerűsítésére, előadás a többieknek projektmunka telefon a reklám felvételéhez
5’ a foglalkozás lezárása: a diákok mondanak egy személyt, akinek hálásak megbeszélés
Ebben a hónapban a boldogságfokozó hála témakört dolgoztuk fel a mind az öt csoportban. A csoportokban más és más módszereket alkalmaztak a kolléganőim, de minden csoportban a gyerekek meghallgatták „Bagdi Bella Hálás vagyok” cimű dalát, majd az aktuális mesét „A Hálafa történetét”. A gyerekek nagy érdeklődéssel hallgatták meg a dalt és a mesét is, nagyon tetszett a gyerekeknek a fa története, a gyerekek elkezdtek mesélni, hogy nekünk is hálásnak kell lennünk a fáknak, mert megvédenek minket az eső elől, sok port elnyelnek helyettünk stb..A nagyobb gyerekek lerajzolták, hogy miért hálásak, a kisebb gyerekek pedig készítettek hála – fát, illetve hálakezet.
Relaxációs gyakorlat: „Napimádás”, A téma bevezetése: Hálaleltár készítése, A téma feldolgozása: A csodakantár című mese segítségével, spontán beszélgetéssel, hálaszívek elkészítésével, Az óra lezárása: Hálás vagyok neked című feladattal.
Egy kis ráhangoló beszélgetés után a nyár leghálásabb pillanatait örökítették meg rajzaikkal a gyerekek. Csoportmunkában készültek a plakátok, melyeket az osztály többi tagjának is bemutattak. A munkák az osztály falára is kikerültek.