Most kezdtünk el bekapcsolódni a programba a 9.b (egészségügyi) osztályos tanulóimmal . Örömmel fogadták, hogy lesz ilyen óra, szívesen beszélgettek a témáról. Az Asszociációs kört valósítottuk meg közösen, melyben a diákok nagyon ügyesek és aktívak voltak. Készítettek egy rajzot arról, hogy a hála szóról mi jut eszükbe. A tanulók többsége a családot helyezte a középpontba. Jól sikerült ez a mozgásos asszociációs feladat.
A hála gyakorlása
A szeptemberi hónapban kezdtünk el megismerkedni a Boldogságórával. Megismerkedtünk a hónap témájával, a hálával, a mese, játékok, beszélgetés és a közös hálafa elkészítése során.
Boldogságfokozó Hála
A gyerekekkel az óra elején megbeszéltük a hála jelentését és a hónap dalát meghallgattuk majd a Boldogságóra munkafüzetből elkészítettük a rejtvény feladatot is. A csodakantár mesét ppt-n megtekintették a gyerekek és megbeszéltük ki kinek lehetett hálás a szereplők közül. Kérdésemre, hogy ők kinek hálásak rengeteg válasz érkezett és szívesen készítettek hálakuponokat is kis szivecskékből, melyet titokban át is adtak annak a személynek, akiknek köszönetet mondtak: anyukájunak, apukájuknak, tanítóknak, zenetanároknak, barátoknak, testvéreknek. Hála befőttet is készíthettek a lelkesebb gyerekek. Nyári élményeiket rajzolhatták le, miért voltak hálásak. Üvegbe elzártuk, hogy emlékezhessünk a szép pillanatokra a télen a hidegebb napokon.
Óvodánk ebben a nevelési évben csatlakozott a Programhoz. Megtartottuk első foglalkozásunkat Hála témakörében, melynek során a gyerekekkel meghallgattuk Bagdi Bella Szép nap ölelj most át engem c dalát, aminek dallama és szövege is nagyon tetszett a gyerekeknek, együtt énekeltük és táncoltunk rá. A foglalkozás során elmeséltem a gyerekeknek A hálafa történetét, majd beszélgettünk róla, hogy mit jelent hálásnak lenni, kinek és miért vagyunk hálásak. Befejezésként elkészítettük az asztalnál saját közös hálafánkat színes tenyérlenyomatokkal.
A foglalkozáson a gyerekek nagyon lelkesen vettek részt, örömmel táncoltak, csillogó szemekkel hallgatták a mesét, majd vidám hangulatban nyomdáztak festett tenyerükkel.
A feladat neve: a hála hűtőmágnese
Az osztályban megterveztünk és megrajzoltunk egy szívet, kiszíneztük, mágnest ragasztottunk a hátuljára és két dolgot írtunk rá: kinek adnánk hálából. Így kapcsolódott a kreativitás, az esztétikum, a praktikum és a boldogság. A legtöbb fiatal a családtagjait nevezte meg címzettnek, és amiért sokan hálát éreztek: szeretet, gondoskodás, törődés, ruha, étel, tudás.
Mazsola középső csoportban a gyermekek a tavalyi nevelési évben megismerkedtek a Boldogságóra programmal. Felelevenítettük a hála fogalmát, hála-fa meséjét majd közösen megfogalmaztuk miért lehetünk hálásak. Megkerestük az óvoda területén elrejtett Hála-szíveket. A gyermekek megosztották egymással pozitív érzelmeiket. Hálásak vagyunk, hogy így együtt folytathatjuk ezt a programot.
Ez volt az első Boldogságóra foglalkozásunk a 4.d osztállyal.
A kezdeti programmal való ismerkedést követően élvezettel vágtunk bele.
Az óra elején mozgásos relaxációs feladatokat végeztünk (Napköszöntés, Rágógumi gyakorlat), meghallgattuk a hónap dalát,lapozgattuk a könyvet, ismerkedtünk a hónap témájával, majd a körsablon kézzel készült verziójának segítségével 4 területen néztük meg, hogy miért is lehetünk hálásak.
Ezután a 3 ok a háláért módszerrel gyűjthették papírra a gyerekek gondolataikat.
Az óra befejezéséül a Zárókör játékkal mondtunk egymásnak hálát.
Az órát követő napközis foglalkozáson pedig készítettünk egy Boldogságóra falat az osztálytermünkbe, melyen minden hónapban követhetjük a programot.
Izgalmas, érdekes első óránk volt.
A hála gyakorlása.
A relaxációs gyakorlat elvégzése után a gyerekekkel meghallgattuk Bagdi Bella: „Szép nap ölelj át,most….”hónap dalát.
Ezután Bezzeg Andrea:Hálafa című meséjét hallgatták meg,utána beszélgettünk a meséről,a tanulságokról.
A Boldogságmondóka elmondása után Hálafát készítettünk szívekkel,melyre ráírtuk ki miért hálás.
Másnap ismét beszélgettünk a háláról,mondókáztunk és papírszíveket rejtettünk el,ahol valamiért hálásak lehetünk,
miért lehetünk hálásak ott annak a helynek,dolognak,ahol a szívet találtuk.
A 9. g osztály tanulóival a háláról beszéltünk.
Miért lehet hálás az ember?
Hangtálak segítségével meditáltunk,
közben hálánkat küldtük el, azok részére, akikre hálával gondolunk.
A 9. g osztály tanulóival a háláról beszéltünk.
Miért lehet hálás az ember?
Hangtálak segítségével meditáltunk,
közben hálánkat küldtük el, azok részére, akikre hálával gondolunk.