Egy éve kapcsolódtunk be együtt a Boldogságóra programjába, és sok emlékezetes pillanatot éltünk át a gyerekekkel.
A hagyományos keretek között félbehagyott tanév alkalmat teremtett, hogy az otthon eltöltött hetek, hónapok alatt átértékeljék az iskolához fűződő kapcsolataikat is.
Szeptember elején nagy örömmel jöttek újra iskolába, ahol az első napokat, heteket csak az ismét-együtt-érzés öröme szőtte át. Osztályfőnöki óra keretetében dolgoztuk fel az első hónap témáját, a hálát.
Végül a Nyári pillanatok című feladatot választottuk ki, és dolgoztuk fel fényképek és rajzok segítségével. Így nemcsak újraélhették a gyerekek a vakáció élményeit, de azokat meg is oszthatták társaikkal is. (A fényképek előhívás után a rajzokkal együtt felkerültek a tanterem egyik falára.)
A hála gyakorlása
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Az idén ősztől ismét új csapattal birtokoljuk a „7próbások” nevet, egy lelkes-cserfes 5. osztállyal.
Szeptemberben, 1-2 osztályfőnöki órán – sajnos csak röviden, – de igyekeztünk körbejárni a hála témát, a gondtalan nyári pillanatok felidézésével.
A gyerekek egy-egy – az általuk hozott -. fotó bemutatásával mesélték el, hogy a hosszan tartó karantén után, kinek milyen szép élményt ajándékozott az elköszönő nyár.
Az ezekből összeállított „hálatablóra” hozott képek mellett volt, aki rövid képes beszámoló vagy videó segítségével osztotta meg velünk, hogy ő miért hálás.
A közös munkánk és a két fiú egyéni produktumait mutatja az első föltöltött anyagunk.
Hálásan köszönöm az új gyerekeimnek! : )
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Ismét elkezdődött az iskola. Idén sajnos nem hagyományos évnyitónk volt, a gyerekeken is érezhető a bizonytalanság. Beszélgettünk a jelenlegi, nem könnyű időszakról, de megegyeztünk abban,hogy igenis vannak dolgok,amiért nagyon hálásnak kell lennünk.Fontos a család a szeretet. Szükségünk van sok-sok mosolyra(igaz,most gyakran a szemünkkel tudunk csak mosolyogni,de kell!). A barátok éreztetik velünk,hogy fontosak vagyunk egymásnak,és számíthatunk egymásra. A gyerekek a pedagógusokkal együtt nagyon hálásak az iskola nyitott kapujáért.
Ahhoz,hogy ezekért a dolgokért hálásak lehessünk, nagy szükség van az EGÉSZSÉGÜNKRE!
Állatbarátok csoportja
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalapart EGYMI és Kollégium
Készségfejlesztő Iskola- Szivárvány-pillangó csoportja
Az új tanévében újabb csoportokkal és segítőkkel indult a Boldogságprogram intézményünkben. A kollégák saját ötleteikkel, technikáikkal és stílusokkal teszik színesebbé a hónap-témákat.
A boldogságóra szeptemberi hála témáját Bagdi Bella 6-10 és 10-14 éveseknek írt munkafüzete segítségével dolgoztuk fel. Dr. Howard Kelly Hogyan fejezhetjük ki a hálánkat mások felé c. írását dolgoztuk fel először. Szintén a Boldogságóra munkafüzetből oldottuk meg közösen a feladatokat, melyeket nagyon szerettünk.
A hónap második felében Boldizsár Ildikó meseterápiás jellegű, Elveszett madártoll c. könyvéből a Katicabogárkórház a pitypangos réten c. mesét dolgoztuk fel, ami szintén kapcsolódik a hála témaköréhez. Elbáboztuk a mesét. Zelk Zoltán Este jó c. versét és Weöres Sándor Tündér c. versét énekeltük el.
Élményeink alapján születtek rajzaink a hála kifejezésére. Megtanultuk, hogy: minden jótett, hálát érdemel azok részéről, akikkel jót tettek.
Iskolánk ebben a tanévben lépett be a Boldogságóra programba.
2. osztályos tanulóknak tartjuk a havi foglalkozásokat.
A gyerekek kíváncsian várták az első játékos alkalmat ebben a hónapban.
Örömmel és lelkesedve készítették el a közös munkát is.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Helyszín, időpont: M. 19., 316-os tanulószoba, 2020. 09. 30.
Téma: Egy boldogságforrás: a hála
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert
Módszer: előadás, irányított megbeszélés, tanulói módszer: feladatlap önálló megoldása
Eszközök: laptop, projektor, feladatlap, toll
Cél: Kollégistáink ismerjék fel a hálának jótékony szerepét életükben! Legyenek képesek rá, hogy mindennapjaik során a boldogságuk fokozásának és a stressz oldásának eszközévé tegyék azt!
Célhoz rendelt feladatok:
Hangulati előkészítésként határozzák meg, mit jelent a hála!
Miért fokozza a boldogságot a hála?
Írjanak 3 mondatot, amiért hálásak az életükben!
Hogyan fejezzük ki a hálát? Hogy csináljuk jól?
A negatív érzések megjelenését miért gátolhatja a hálás gondolkodás?
Van összefüggés a hit, a szeretet és a hála érzése között?
A foglalkozáson résztvevők érdekesnek, a későbbi életükre vonatkozóan tanulságosnak ítélték a közös tevékenységet. Könnyen, őszintén megnyíltak, partnerek voltak a háláról való beszélgetésben.
A tanulók által elkészített „Hálás vagyok…” kezdetű mondatokból egy kollázst készítettünk, melyet a tanulószobába belépve minden alkalommal megtekinthetnek. Fontos, hogy lássák, miért érdemes minden nap hálásnak lenniük.
Sikeres, tartalmas foglalkozás van mögöttünk.
Készítette: Lőrincz Norbert
Tiszalúci Önálló Napközi Otthonos Óvoda
Ebben a hónapban témánk a hála gyakorlása volt.
A feldolgozást a Hálafa története c.mesével kezdtük.A történet a gyermekekből pozitív érzelmeket együttérzést,segítőkészséget váltott ki.Megbeszéltük,hogy nem csak a kézzelfogható dolgokért,hanem a szeretetért,kedvességért,figyelmességért is hálásak lehetünk egymásnak.Megtanultuk a fa mondókát,amit játékos szövegmutatással kísértünk.A mondókázás főként a kisebb,3-4 éves gyermekeknek tetszett nagyon.
Eljátszottuk hogyan lesz egy egyszerű falevélből hála levél.Számomra is meglepő volt,hogy a nagycsoportosaim milyen szépen,választékosan fejezték ki magukat és fogalmazták meg azt,miért hálásak egymásnak.
Bella dalai közül a Boldog vagyok és a Szép nap ölelj át most engem c.dalokat tanultuk meg,melyre a gyerekek önfeledten táncoltak,ugráltak,mozogtak.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Új osztályommal ez volt az első Boldogságóra, s meglepetésemre volt olyan kisgyerek, aki sokat tudott mesélni arról, hogy miért lehet hálás. Így a többiek is próbáltak sok olyan dolgot mondani, amiért köszönetet mondhatunk.