Nagy öröm és határtalan boldogság volt újra együtt lenni az immár nagycsoportos Fülemülés gyermekekkel! Immár harmadik nevelési évünket kezdtük közösen, a boldogságórák integrálásával mindennapjainkban.
A hangulat megalapozását a Bagdi Bella: Szép nap ölelj most át engem című közkedvelt dalával indítottam.
Aztán Nasu mackó szerencséje című mesét báboztam el a gyerekeknek. Nagyon tetszett a gyerekeknek a mese, többször is újra kérték a mesét napok elteltével is.
Mesehallgatás után a hálavonat alakításával mozgattuk meg magunkat, végül pedig közös kézműves tevékenységgel, gyönyörű hálafát készítettünk közösen, az ősz színeivel.
Hálás vagyok a gyerekeknek a sikeres foglalkozásért.
A hála gyakorlása
Az idén első osztályosokkal kezdem a Boldogságórákat. Nagy örömmel hallgatták a Tölgyfáról szóló mesét, majd közösen gyűjtöttünk dolgokat, amiért hálásak lehetnek. Ezután készítették el a hálafát-amire mindenki annyi szivecskét helyezett, amennyi dologért hálás lehet.
Újra elkezdődtek a boldogság foglalkozások a süni csoportban. A sünis gyerekek örömmel jöttek mikor hívtuk őket boldogságórázni. Az új gyerekek pedig érdeklődve, csodálkozva érkeztek közénk.
A szeptember az első hónap, a hála hónapja. A relaxációnkban medvévé váltunk és utánoztuk a medvét, cammogva, brummogva jártunk.
A hónap dalára, „A szép nap” ra örömmel, felszabadultan táncoltunk.
Majd bemutattuk az új gyerekeknek a boldogságmacinkat, mely elkísér bennünket a boldogságprogram 10 hónapjában. Megismertük a boldogság kék madarát, és hagytuk, hogy egy kicsit mindenkire rászálljon.
A hála jelentéséről beszélgettünk arról, hogy a hála csökkenti a fájdalmat, a hála boldoggá tesz bennünket. A hála lehet egy kedves szó-amit kapunk vagy adunk-. Segít akkor is, ha stresszesek vagyunk. A hála megváltoztatja az egésztestünket, viselkedésünket. A negatív érzésből a hálával pozitív érzést idézhetünk elő.
Felidéztük az előző nap hallott Nasu mackó meséjét, azt, hogy kik voltak hálásak a mackónak, és hogy hogyan hálálták meg.
Majd egy nagyszerű játék következett, melyben Hálapók eljött közénk, és a szeretetével, hálájával behálózta a süni csoportos gyermekeket. Sok-sok pozitív érzést, örömet éreztünk közben.
A Hálavonat játékba is örömmel, hálával szálltak be a gyerekek és egy jót zakatoltunk addig míg be nem szállt minden kisgyermek.
A mai boldogságfoglalkozásunkat egy bújós körjátékkal zártuk, amiben bátran énekeltük hogy: „Bújj, bújj medve, gyere ki a gyepre…”
A játékba való visszavezetésként hála virágot színezhettek a gyerekek.
Újra elkezdődtek a boldogság foglalkozások a pillangó csoportban. A nagycsoportos gyerekek örömmel jöttek, mikor hívtuk őket boldogságórázni. A kicsik pedig érdeklődve, csodálkozva érkeztek közénk.
A szeptember az első hónap, a hála hónapja. A relaxációnkban medvévé váltunk és utánoztuk a medvét, cammogva, brummogva jártunk.
A hónap dalára, „A szép nap” ra örömmel, felszabadultan táncoltunk.
Majd bemutattuk a kicsiknek a boldogságminyonunkat, mely elkísér bennünket a boldogságprogram 10 hónapjában. Megismertük a boldogság kék madarát, és hagytuk, hogy egy kicsit mindenkire rászálljon.
A hála jelentéséről beszélgettünk arról, hogy a hála csökkenti a fájdalmat, a hála boldoggá tesz bennünket. A hála lehet egy kedves szó-amit kapunk vagy adunk-. Segít akkor is, ha stresszesek vagyunk. A hála megváltoztatja az egész testünket, viselkedésünket. A negatív érzésből a hálával pozitív érzést idézhetünk elő.
Felidéztük az előző nap hallott Nasu mackó meséjét, azt, hogy kik voltak hálásak a mackónak, és hogy hogyan hálálták meg.
Majd egy nagyszerű játék következett, melyben Hálapók eljött közénk, és a szeretetével, hálájával behálózta a pillangós gyermekeket. Sok-sok pozitív érzést, örömet éreztünk közben.
A Hálavonat játékba is örömmel, hálával szálltak be a gyerekek és egy jót zakatoltunk addig, míg be nem szállt minden kisgyermek.
A mai boldogságfoglalkozásunkat egy bújós körjátékkal zártuk, amiben a kicsik, mint bocsok szerepeltek.
A játékba való visszavezetésként hála virágot színezhettek a gyerekek.
A HÁLA GYAKORLÁSA
„ Ha az egyedüli ima, amit elmondasz egész életedben, így hangzana: Köszönöm, az is elegendő lenne”
(Meister Eckhart)
Ha egy nap folyamán többször is kimondjuk a köszönöm szót máris jó a kedvünk , hálásak vagyunk valakinek vagy valaminek
A hála érzése egy folyamat, éppen ezért gyakorolható is. Megtanuljuk, hogy észrevegyük, ha valami pozitív dolog történik a környezetünkben, így hálát érezhetünk általa. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a hála egy híd , amin keresztül eljuthatsz a negatív érzésektől a szeretet, az öröm, a megelégedettség zónájába.
A mai órán mi is megpróbálunk átjutni ezen a hídon, tehát kezdjünk ráhangolódni a témára egy érdekes játék segítségével.
KELLÉKEK: színes papírok, díszitőelemek, piros papírszívek, színes ceruza, karióka, ragasztó, nasi
RÁHANGOLÓDÁS:
Játék: Hálaszív keresése: Sok szép papírszívet rejtünk el az osztályterembe , méghozzá olyan helyekre, ahol valamiért hálásak lehetünk. Együtt induljatok utnak és találjátok meg őket! Azt is mondjátok el, hogy szerintetek , miért lehetünk hálásak ott annak a helynek, dolognak, ahol a szívet találtátok. Ezeket a szíveket magunknál tartjuk.
RELAXÁCIÓ:
Tedd a kezed arra a testrészedre ahol érzed a hálát.
Gondolj a reggeli ébredésre amiért hálát adhatsz.
Tekints ki az ablakon és fedezd fel a csodálatos napsütésben a hálát.
Keress szemkontaktust egy társaddal és fejezd ki a háládad egy mosollyal ,egy öleléssel, egy kézfogással.
ZENE:
Halász Judit-Boldog születésnapot!
TÉMA FELDOLGOZÁSA:
Megkérlek benneteket, hogy idézzük fel , milyen jelképek szükségesek egy ünnep megtartásához. Két lányt köszöntünk ma fel,mivel szeptemberi hónapban van a szülinapjuk. Megkérjük őket meséljék el nekünk, hogy melyik szülinapjuk volt a legemlékezetesebb ,kinek és miért tartoznak hálával e csodás emlékért!
Pantonim- Szülinapom emlékei
Játszuk el , hogy a lányok , miként fejezték ki hálájukat az ünneppel kapcsolatosan.
ALKOTÁS: hálaplakát készítése az osztálynak és hálaképeslap az ünnepelteknek
REFLEXIÓ:
Szerintetek, miért érdemes gyakorolni a hálát?
Hála? Mi jut erről a szóról az eszedbe?
Ezzel kezdtük a téma feldolgozását.
Arra jutottak a gyerekek mindenért hálásak lehetünk, a levegőért is és a fényért, színért.
Először a nyári élmények közül választották ki a gyerekek azokat a pillanatokat, amelyekért a leghálásabbak és mesélték el egymásnak . Majd arra kértem őket, hogy társaiknak is mondják el, ha valamiért hálásak. Nagyon tetszett nekik a feladat, megbeszéltük, hogy gyakrabban fogjuk egymásnak mondani, ha hálásak vagyunk valamiért, mert ez nagyon jó érzés. Kimondani és hallani egyaránt. Az egész hetünk a Hàla témàt ölelte fel, minden tanítási órába is “ belecsempésztük”!
Sokszor mondtunk köszönetet egymásnak, és sokszor megöleltük a másikat, arra célozva, hogy milyen jó, hogy van!
„A hála, nem más, mint azon belső indíttatás, hogy olyat tegyünk másnak – valami jóért cserébe –, ami nekünk is jól esne, ha mások lennénk.” (Shayat Cout Pho)
Mindannyian tudjuk, kik azok az emberek, akiknek örök hálával tartozunk. Vagy azért, mert segítettek, és tettek irányunkba valamit, hogy ebben a világban magunkra találjunk, avagy azért, mert nem hátráltattak e munkában.
A köszönetmondás olyan érték, amelyet tanulnunk kell. Vajon észrevesszük-e és hálát tudunk-e adni mindazért, amit elértünk, vagy amink van.
Olyan erős-e bennünk a vágy, hogy köszönetet mondjunk, mint amilyen erősen vágytunk valaminek az elérésére vagy megtörténésére.
Nagyon szeretem ezt a témát, mert szerintem nagyon közel áll a gyerekekhez, könnyen beilleszthető a mindennapi pedagógiai munkába. Lelkes, vidám csapat, akik tényleg tudnak hálásak lenni. Igyekeztem a hónap során én is többször felívni a figyelmüket azokra a dolgokra, amik boldogabbá teszik a mindennapjainkat. Törekedtünk arra, hogy örömöket szerezzünk egymásnak, megbeszéltük, hogy milyen jó érzés nekünk is, ha a másik örül. Tisztában vannak a hála fogalmàval. Elkészítették a kis videójukat, melyben egymásnak szántak hàla üzeneteket. Rajzokat készítettek a témában. Mely leginkább tükrözi, hogy első helyen az édesanyjuknak, a családjuknak hálásak!
A hálára képes gyerekek optimistábbak, elégedettebbek iskolájukkal, jobb tanulmányi eredményekkel rendelkeznek, sokkal jobb kapcsolatokat építenek ki a környezetükkel, kevésbé irigyek és rosszkedvűek.
Rohanó mindennapjainkban sajnos gyakori, hogy azon kapjuk magunkat: elfelejtünk megköszönni dolgokat, elmarad a hála, vagy ha érezzük is, nem fejezzük ki eléggé. Megvan a módja annak, hogy a gyermekeket már kicsi korban a hála gyakorlására szoktassuk.
A gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy mi is valójában a hála szó jelentése, miért vagyunk hálásak- a gyerekek válasza: család, barátok, játékok, étel, azért hogy van hol lakniuk, hogy iskolába járhatnak, stb.
Ez után olvastam nekik. Móra Ferenc – Történet a másik csalóról című novelláját olvastuk, amelyben a kisfiú még télen is mezítláb jár, mert nem futja a családnak cipőre. Önzetlen szomszédok adnak neki ruhàt, de azt a testvérének adja, elvileg azért, mert neki nagyobb lába van, jobban fázik. A történetben végül mindenkinek jut legalább használt cipő karácsonyra.
Az óra végére rájöttünk, hogy milyen jó nekünk, hogy ilyen körülmények között élhetünk.
A következő órában a történet, a Hàla téma megbeszèlése után, arra kértem a gyerekeket írják le miért is hálásak. Megdöbbentő volt a szàmomra, hogy ilyen fiatalon is mennyire “ felnőttként gondolkodnak “- hálásak az életért, a családjukért, hogy van mit enniük, hogy szeretetben vannak, stb.
Zsadányi Tündérkert Óvoda
Csoport: Méhecske
Pedagógusok: Balázsné Barta Anikó Judit, Sallai Anikó pedagógiai asszisztens
Időszak: 2022-09-19 -2022-09-25
Módszer:
Bemutatás, Értékelés, Magyarázat, Szemléltetés, Beszélgetés, Segítségnyújtás, Dicséret, Bátorítás, Játékos tevékenykedtetés
Foglalkoztatási forma: Csoportos , Egyéni, Mikrocsoportos, Együttes
Heti terv címe: „Alma, alma, piros alma!” Őszi gyümölcseink; A HÁLA gyakorlása
Bevezetés: A gyerekekkel megkóstoltuk az előző héten az almát, mert pénteken az volt az uzsonna. Több gyermek mondta, hogy nekünk is van almafa, ezért kértem, hogy hozzanak majd az óvodába az almafáról, hogy az óvodában is megkóstolhassuk, milyen finom. Édes, vagy savanyú, piros, vagy sárga, vagy zöld színű?
HÉTFŐ
Mindennapi mozgás
Cél: A gyerekek egészségének megerősítése., Egészséges életmód alakítása, mozgásigény kielégítése.,
Feladat: Akarati tulajdonságok fejlesztése az aktív részvételre való ösztönzéssel., Baleset elkerülésére való odafigyelés fejlesztése., Egészség megőrzése, megszilárdítása., Egészséges életmód kialakítása.,
Tevékenységek:
Almaszüret
Táncoló pillangók
Hüvelyk ujjam almafa
A busz kereke csak körbe forog
Jancsi bohóc a nevem
Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött mozgásos játékok (Mozdulj Rá!)
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Cél: Zene iránti érdeklődés felkeltése., Örömmel vegyenek részt a tevékenységeken, Fejlődjön a közösségben való együttmozgásuk,
Feladat: Egymásra való odafigyelés fejlesztése a körbejárás, együtt mozgás segítségével., Esztétikai érzék fejlesztése a körbejárás megfelelő kivitelezésével., Megfelelő dalanyag megválasztásával az ének, énekes játékok, gyermektánc -érdeklődés felkeltése., Mozgásigény kielégítése a tevékenység során tervezett mozgással.,
Táncos , guggolós énekek segítségével a mozgáskultúra fejlesztése., Zenei élmény nyújtása, zenehallgatás segítségével esztétikai érzék fejlesztése., Örömteli tevékenység biztosítása motiválással. Nagymozgások, a mozgáskoordináció ügyesítése.,
Tevékenységek:
ÉNÓ 12. Cini, cini (Játékismétlés)
ÉNÓ 32. Gyerekek (Játékismétlés)
ÉNÓ 63. Csiga-biga (Játékismétlés)
ÉNÓ 85. Egy üveg (Játékismétlés)
ÉNÓ 109. Tekeredik (Játékismétlés)
ÉNÓ 115. Kis kacsa (Játékismétlés)
ÉNÓ 166. Kis kacsa (Játékismétlés)
Süss fel nap
Hüvelykujjam almafa A ritmusérzék fejlesztése – Az egyenletes lüktetés megéreztetése ölbeli játékokkal.
A ritmusérzék fejlesztése – Énekes játékok éneklése közösen mozgással kísérve
Gryllus: Alma, alma piros alma odafenn a fán
De jó a dió
A Boldogságóra programból Bagdi Bella zenéjének hallgatása: Szép nap ölelj most át engem.
Külső világ tevékeny megismerése
Cél: Szerezzenek sokoldalú, több érzékszerven keresztül történő tapasztalatot, Ismerjék meg az őszi
gyümölcsöket. Fejlődjön megfigyelőképességük (szín, forma, íz, illat, méretek, azonosságok, különbségek),
Feladat: Nyugodt, biztonságot nyújtó légkör megteremtése a tevékenységek szervezése által., Az őszi gyümölcsök, zöldségek tulajdonságainak megismerése. Tapintás, kóstolás, szaglás, során az érzékszervi tapasztalatok bővítése.,
Tevékenységek:
Őszi gyümölcsök megismerése, tapasztalati úton történő megismerés.
A Boldogságóra programból az első téma: a HÁLA gyakorlása
KEDD
Mindennapi mozgás
Cél: A gyerekek egészségének megerősítése., Egészséges életmód alakítása, mozgásigény kielégítése.,
Feladat: Akarati tulajdonságok fejlesztése az aktív részvételre való ösztönzéssel., Baleset elkerülésére való odafigyelés fejlesztése., Egészség megőrzése, megszilárdítása., Egészséges életmód kialakítása.,
Tevékenységek:
Almaszüret
Táncoló pillangók
Hüvelyk ujjam almafa
A busz kereke csak körbe forog
Jancsi bohóc a nevem
Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött mozgásos játékok (Mozdulj Rá!)
Verselés, mesélés
Cél: Beszédkedv felkeltése., Mese- és versélmény komplexitásának kibontása., Mondóka, vers, mese megszerettetése., Türelmesen hallgassák végig a mesét,
Megfelelő hely és idő biztosításával önként kapcsolódjanak be a vers és mesehallgatás mozzanatába.,
Feladat: Közösség alakítása egymásra való odafigyeléssel, alkalmazkodással, együttes cselekvéssel., Mesehallgatáshoz kapcsolódó szokások erősítése.,
Mondókák és versek mondásakor a tiszta hangképzésre, a helyes artikulációra való ösztönzés., A vers mozdulatokkal való kísérése,
Tevékenységek:
Hüvelykujjam almafa…
Nemes Nagy Ágnes: Gesztenyefalevél
Piros alma, de kerek
Almát eszem
Csóri Sándor: Dióbél bácsi
László Gyula: Szálló levelek
Sutov: Az alma
J. Bischof: Erdei cserebere
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Cél: A gyermeki személyiség fejlesztése: a gyermek tér, forma, szín képzeteinek gazdagítása., Az eszközök használatával a vizuális megismerő, befogadóképességek fejlesztése., Fejlődjön finommotorikus készségük.
Feladat: A gyerekek érdeklődését felkeltő vizuális élmények biztosítása, A tevékenység iránti pozitív érzelmi viszony kialakítása., Az alkotói tevékenységekhez nyugodt, oldott légkör biztosítása., Az anyagokkal, eszközökkel, technikákkal való ismerkedés által ismeretek bővítése., Esztétikai élmények nyújtása és a gyermeki örömérzés felkeltése és fenntartása.,
Tevékenységek:
Gyurmázás- kígyó készítése sodrással (összehasonlítások végzése, hosszabb, rövidebb, leghosszabb, legrövidebb). A kígyóból csigabiga formázása. Gyümölcsös kifestő
Őszi gyümölcsök formálása színes gyurmából
SZERDA
Mindennapi mozgás
Cél: A gyerekek egészségének megerősítése., Egészséges életmód alakítása, mozgásigény kielégítése.,
Feladat: Akarati tulajdonságok fejlesztése az aktív részvételre való ösztönzéssel., Baleset elkerülésére való odafigyelés fejlesztése., Egészség megőrzése, megszilárdítása., Egészséges életmód kialakítása.,
Tevékenységek: Almaszüret, Táncoló pillangók, Hüvelykujjam almafa, A busz kereke csak körbe forog, Jancsi bohóc a nevem, Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött mozgásos játékok. (Mozdulj Rá!)
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Cél: Zene iránti érdeklődés felkeltése., Örömmel vagyenek részt a tevékenysége., Fejlődjön a közösségben való együtt mozgásuk,
Feladat: Egymásra való odafigyelés fejlesztése a körbejárás, együtt mozgás segítségével., Esztétikai érzék fejlesztése a körbejárás megfelelő kivitelezésével., Megfelelő dalanyag megválasztásával az ének, énekes játékok, gyermektánc – érdeklődés felkeltése., Mozgásigény kielégítése a tevékenység során tervezett mozgással., Táncos, guggoló énekek segítségével a mozgáskultúra fejlesztése., Zenei élmény nyújtása, zenehallgatás segítségével esztétikai érzék fejlesztése., Örömteli tevékenység biztosítása motiválással. Nagymozgások, a mozgáskoordináció ügyesítése.,
Tevékenységek:
ÉNÓ 32. Gyerekek (Játékismétlés)
ÉNÓ 71. Zsipp, zsupp (Játékismétlés)
ÉNÓ 85. Egy üveg (Játékismétlés)
ÉNÓ 109. Tekeredik (Játékismétlés)
Dalok éneklése
A ritmusérzék fejlesztése – Az egyenletes lüktetés megéreztetése a mondóka mozdulatai segítségével A ritmusérzék fejlesztése – Az egyenletes lüktetés
megéreztetése ölbeli játékokkal. A ritmusérzék fejlesztése – Az egyenletes lüktetés megéreztetése kitalált mozdulatokkal (kenyérdagasztás, tésztanyújtás, almaszedés, rugózás, lovacskázás
Gryllus: Alma, alma piros alma odafenn a fán
A Boldogságóra programból Bagdi Bella zenéjének meghallgatása: Szép nap, ölelj most át engem.
Külső világ tevékeny megismerése
Cél: Szerezzenek sokoldalú, több érzékszerven keresztül történő tapasztalatot, Ismerjék meg az őszi gyümölcsöket. Fejlődjön megfigyelőképességük (szín, forma, íz, illat, méretek, azonosságok, különbségek),
Feladat: Nyugodt, biztonságot nyújtó légkör megteremtése a tevékenységek szervezése által., Az őszi gyümölcsök, zöldségek tulajdonságainak megismerése. Tapintás, kóstolás, szaglás, során az érzékszervi tapasztalatok bővítése.,
Tevékenységek:
Gyümölcsök megismerése, megkóstoltatása, Gyümölcssaláta készítés, Őszi gyümölcsök megismerése tapasztalati úton történő megismerés.
A Boldogságóra programból az első téma: a HÁLA gyakorlása
CSÜTÖRTÖK
Mindennapi mozgás
Cél: A gyerekek egészségének megerősítése., Egészséges életmód alakítása, mozgásigény kielégítése.,
Feladat: Akarati tulajdonságok fejlesztése az aktív részvételre való ösztönzéssel., Baleset elkerülésére való odafigyelés fejlesztése., Egészség megőrzése, megszilárdítása., Egészséges életmód kialakítása.,
Tevékenységek:
Almaszüret, Táncoló pillangók, Hüvelyk ujjam almafa, A busz kereke csak körbe forog, Jancsi bohóc a nevem, Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött mozgásos játékok
Verselés, mesélés
Cél: Beszédkedv felkeltése., Mese- és versélmény komplexitásának kibontása., Mondóka, vers, mese megszerettetése., Türelmesen hallgassák végig a mesét,
Megfelelő hely és idő biztosításával önként kapcsolódjanak be a vers és mesehallgatás mozzanatába.,
Feladat: Közösség alakítása egymásra való odafigyeléssel, alkalmazkodással, együttes cselekvéssel., Mesehallgatáshoz kapcsolódó szokások erősítése.,
Mondókák és versek mondásakor a tiszta hangképzésre, a helyes artikulációra való ösztönzés., A vers mozdulatokkal való kísérése,
Tevékenységek: Hüvelykujjam almafa., Nemes Nagy Ágnes: Gesztenyefalevél, Piros alma, de kerek, Almát eszem, Csóri Sándor: Dióbél bácsi
László Gyula: Szálló levelek
Sutov: Az alma
J. Bischof: Erdei cserebere
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Cél: A gyermeki személyiség fejlesztése: a gyermek tér, forma, szín képzeteinek gazdagítása., Az eszközök használatával a vizuális megismerő, befogadóképességek fejlesztése., Fejlődjön finommotorikus készségük.
Feladat: A gyerekek érdeklődését felkeltő vizuális élmények biztosítása, A tevékenység iránti pozitív érzelmi viszony kialakítása., Az alkotói tevékenységekhez nyugodt, oldott légkör biztosítása., Az anyagokkal, eszközökkel, technikákkal való ismerkedés által ismeretek bővítése., Esztétikai élmények nyújtása és a gyermeki örömérzés felkeltése és fenntartása.,
Tevékenységek:
Gyurmázás- kígyó készítése sodrással (összehasonlítások végzése, hosszabb, rövidebb, leghosszabb, legrövidebb). A kígyóból csigabiga formázása. Gyümölcsös kifestő
Őszi gyümölcsök formálása színes gyurmából
PÉNTEK
Mindennapi mozgás
Cél: A gyerekek egészségének megerősítése., Egészséges életmód alakítása, mozgásigény kielégítése.,
Feladat: Akarati tulajdonságok fejlesztése az aktív részvételre való ösztönzéssel., Baleset elkerülésére való odafigyelés fejlesztése., Egészség megőrzése, megszilárdítása., Egészséges életmód kialakítása.,
Tevékenységek: Almaszüret, Táncoló pillangók, Hüvelyk ujjam almafa, A busz kereke csak körbe forog, Jancsi bohóc a nevem, Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött mozgásos játékok (Mozdulj Rá!)
Mozgás
Cél: A gyerekek egészségének megerősítése., Egészséges életmód alakítása, mozgásigény kielégítése.,
Feladat: Akarati tulajdonságok fejlesztése az aktív részvételre való ösztönzéssel. Baleset elkerülésére való odafigyelés fejlesztése., Egészség megőrzése, megszilárdítása., Egészséges életmód kialakítása., A foglalkoztatási formához kapcsolódó szokások gyakorlásával az együtt mozgásra nevelés., A mozgásos játékokon keresztül a mozgás megszerettetése., Az udvaron tartott tevékenységhez kapcsolódó szokások alakítása., Baleset elkerülésére való odafigyelés fejlesztése., Együtt mozgás során az aktív részvételre ösztönzés.,
Tevékenységek:
Gyümölcsszedés (játék)
Ülésben csúszás, kúszás gyakorlása Mozgásos mondókák (a héten tartott mindennapos testnevelés anyaga)
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Cél: A gyermeki személyiség fejlesztése: a gyermek tér, forma, szín képzeteinek gazdagítása., Az eszközök használatával a vizuális megismerő, befogadó képességek fejlesztése., Fejlődjön finommotorikus készségük,
Feladat: A gyerekek érdeklődését felkeltő vizuális élmények biztosítása, A tevékenység iránti pozitív érzelmi viszony kialakítása., Az alkotói tevékenységekhez nyugodt, oldott légkör biztosítása., Az anyagokkal, eszközökkel, technikákkal való ismerkedés által ismeretek bővítése., Esztétikai élmények nyújtása és a gyermeki örömérzés felkeltése és fenntartása.,
Tevékenységek:
A Boldogságóra programból a HÁLA jelének a kiszínezése (1.)
Nagy kartonra közös kép készítése: őszi fa tenyérlenyomatból és a gyerekek által színezett hálavirágokból felragasztunk egyet-egyet a tenyérlenyomataikhoz.
A szülőknek és testvéreknek hazavisznek a gyerekek egy HÁLA virágot!
REFLEXIÓ:
A kiscsoportosoknak megtartott Boldogságóra egészen más volt, mint a nagycsoportosoknak az előző nevelési évben. Sokkal nagyobb kihívás volt számomra, hiszen ők még nagyon kicsik. Beszoktatási időszak van, ezért jól ki tudtam használni ezt a témát, a HÁLA gyakorlását. Minden reggel úgy érkeznek a gyerekek, hogy megöleljük egymást. Elmondom nekik, hogy hálás vagyok azért, mert ilyen ügyesek, nem sírnak és hogy ebbe a szép csoportszobába járhatnak. Hálás vagyok azért, hogy az óvónénijük lehetek. A téma dalát türelmesen hallgatták végig és mindenki megölelte a mellette ülő társát. Nagyon aranyosak voltak.
Óvodapedagógus: Balázsné Barta Anikó