Boldogságóra Taliándörögdön

30051895_1627132757324578_1916007334040266171_o

A taliándörögdi Művészetek Völgye Általános Iskola igazgatónőjének – Szalainé Török Ildikónak – a meghívására érkeztem az apró falucska általános iskolájába 2018. 04. 04-én délelőtt, hogy boldogságórákat tartsak az itt tanuló gyerekeknek.

Egy édesanya volt az, aki felhívta az intézményvezető figyelmét a Boldog Iskola „mozgalomra”, így kíváncsian várták az órát, szeretettel vártak minket.

Ismerkedés az iskolával

A falu szélén álló gyönyörű iskolát könnyen megtaláltuk az engem elkísérő tanítványaimmal. Az iskola nemcsak kívülről, de belülről is rendkívül tetszetős, az épületbe belépve az aulában a falakat és a galériát is az itt tanuló gyerekek rajzai és alkotásai díszítik, a régi „vén” diákok tablóképei mellett. Sajnos az idő szele itt is érezteti a hatását, és ma már csak 1–4. osztályosok tanulnak itt, a felső tagozat a környező nagyobb településekre – Nagyvázsony, Tapolca, esetleg Veszprém – jár, mert a városokban dolgozó szülőknek így könnyebben megoldható a mindennapi élet. Így az itt tanuló 26 kisdiák bőségesen elfér a korszerű épületben, ahol négy osztályteremben töltik el a napot a nagyon kedves és lelkes tanító nénikkel. Ezek a termek nagyon otthonosak, világosak, igényesek és interaktív táblákkal felszereltek.

Az iskola tágas udvara mellett sportpálya is van, sőt az udvaron kemence is áll, ahol a gyerekek a maguk által gondozott és learatott gabonából kenyeret is süthetnek.

A tanulás mellett egész évben rendkívül sok program áll a gyerekek rendelkezésére, sportszakkörök, nyelvórák, korrepetálás, közösségi rendezvények közül választhatnak. Rendszeresen szerveznek vetélkedőket, versenyeket, és megemlékeznek a különböző világnapokról is izgalmas programokkal, például a Víz világnapján nyúlgátat építettek, rendőrségi napot is tartottak a közelmúltban. Ebbe a sorba illeszkedett az általam tartott boldogságóra-foglalkozás is

A bemutatóóra

Két csoportban, az 1–2., és a 3–4. osztályosoknak tartottam az órát, amit nemcsak a gyerekek, de én is nagy kíváncsisággal és izgalommal vártam, hiszen most találkoztunk első alkalommal. Minden kisgyerek rendkívül aktívan, lelkesen vett részt a foglalkozásokon, versenyzett a játékos feladatokban, ötleteivel gyakran színesítette az órát.

29749823_1627132873991233_9133797224601947857_o

Az óra alapjául – mintegy, ízelítőként – a boldogságórák tíz témáját a fűztem fel egy összekötő ívre, a barátság témakörére: ezt feldolgozva kaptak egy kis bemutatót a pedagógus kollégák és a gyerekek arról, hogy milyen is lehet egy boldogságóra.

29695478_1627132713991249_4151944126107391560_n

Az óra keretéül Bagdi Bella két népszerű dala – a Ma rám talál a boldogság és a nagy kedvenc, a Pozitív gyerek vagyok – adta. A két dal videójának megnézése között igyekeztem a gyerekeket minden feladatba aktívan bevonni, sokat játszottunk, nemcsak gondolkodtató, hanem mozgásos feladatokat is megoldottunk.

30221520_1627132373991283_2151553327630102140_n

Egy kis testmozgással sorversenyt rendeztünk, az interaktív tábla segítségével mesehősök bőrébe bújtunk, rejtvényeket fejtettünk meg a boldogságról. Hamar oldott hangulatban, jól együttműködve és sokat nevetve tudtunk együtt dolgozni. Ehhez nagyon jó bevezetésként szolgáltak a gyerekek által előre elkészített rajzok, amelyeket a bemutatkozásukhoz használtunk fel.

29793416_1966079016766778_5552416721064689664_n

Remek, valóban jellegzetes, jól felismerhető rajzok születtek. Origami kék madarakat is hajtogattunk, közmondásokat gyűjtöttünk, de a lényeg, hogy a nagyon nyitott gyerekekkel kiválóan beszélgettünk minden felmerült témáról. A boldogságkártyák segítségével kiváló önismeretről tettek tanúbizonyságot a tanító nénik nagy örömére.

30127435_1966079056766774_8790612643938304000_n

Az órák után a tanító nénikkel és az igazgató asszonnyal is beszélgettünk a jövőről, megismerkedhettek a boldogságóra honlapjával és a tankönyvekkel, kiegészítő anyagokkal.

Így remélhetőleg hamarosan gyarapodni fog a Boldog Iskolák száma.