Ebben a témakörben a gyerekek társas kapcsolatait próbáltuk alakítani, különböző kapcsolatteremtő játékokkal. Pl: Barátság pókhálót szőttünk közösen.

Ebben a témakörben a gyerekek társas kapcsolatait próbáltuk alakítani, különböző kapcsolatteremtő játékokkal. Pl: Barátság pókhálót szőttünk közösen.
November hónapban a gyermekek társas kapcsolatait ápoltuk, nemcsak a gyermekekét, hanem a felnőttekét is. Egy-egy kedves szóval, mosollyal, odafigyeléssel, beszélgetéssel. Ezzel is hangsúlyozni akartuk, hogy mennyire fontos minden embernek a társas kapcsolatok, hiszen egészségünkre és lelkiállapotunkra is kihat. Legtöbb emberi kapcsolatainkban érezzük
át a szeretet érzését és ez az egyik legfontosabb boldogságforrásunk!
A gyermekekkel énekeltünk, eltáncoltunk a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dalt. Nagyon hamar megszerették a fülbemászó dallamot, szívesen énekelgették, táncoltak rá. A „kis barátom, hogy vagy? ” játékot többször is eljátszottuk, nagyon aranyos válaszok születtek alatta, jókat nevetgéltünk közben.
Elkészítettük közösen csoportunk barátságláncát is, ami a folyosónkat díszíti, mutatva ezzel is az összetartozást, hogy mi egy kis csapat „család” vagyunk!
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. c osztályában is fontos a társas-baráti kapcsolat.
A hónap dala nagy tetszést aratott a gyerekek körében. Először meghallgattuk, majd táncoltunk rá, együtt énekelve a dalt.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. a osztályos tanulóinak fontos a baráti társas kapcsolat és az egymásra figyelés és vigyázás.
Az ehavi téma az autista csoportban mindig aktuális. Most mégis nagyobb hangsúlyt fektettünk rá a Boldogság-program miatt. A reggeli rutinunk része pl. hogy mindenki megjelöli egy képes táblázatban, hogy hogyan érzi magát, milyen a kedve. Ebben a hónapban ezt kibővítettük azzal, hogy a gyerekek egymásnak, és nekünk, felnőtteknek is feltették ezt a kérdést. Relaxáció (Ellazulni…) után mozdulat-átadó játékot játszottunk. A soron lévő figyelmét egy finom váll érintéssel, majd egy arcra pillantó mosollyal kellett felhívni. Egy körben egy mozdulatot adtunk át, ezt kellett mindenkinek megismételni. Utána párokban tükörjátékot játszottunk, minél pontosabban kellett együtt mozogni a szemben álló társsal. A foglalkozást a Jól érzem magam dallal zártuk, mozgással kísérve a szöveget, melynek ritmusa, vidám hangulata mindenkit aktívvá, jó kedvűvé varázsolt. Egy újabb „Hogy érzed magad?” során már mindenki a „nagyon jó kedvem van” kép alá tette a saját fényképét.
Győrújbaráti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A novemberi hónapban nagyon gyakori témánk volt a társas kapcsolatok fontossága, az egymásra figyelés, elfogadás és kapcsolatápolás.
Nem csupán az alsósok és SNI-ek, de a felső tagozatosok is nagy odaadással fogadták a beszélgetéseket. Sok idő telt el egy-egy órán a téma kifejtésével, egyéni megszólalásokkal, reflektálásokkal. (Ezért is ilyenek az elkészült produktumok, mert idő hiányával küzdöttünk.)
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
írta: Kedvesek4a
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert, Bocskai u. 2.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A társas kapcsolatok téma jó lehetőséget teremtett a csoportnak arra, hogy mindenki át tudja gondolni, kik veszik körül és milyen minőségűek ezek a viszonyok, mit lehetne esetleg változtatni, mire kellene jobban odafigyelni. Érveket gyűjtöttünk, hogy miért fontosak az emberi kapcsolatok boldogságunk kialakítása érdekében és zárásként el is készítettük a saját „Vigyázzunk egymásra” plakátunkat.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A társas kapcsolatok téma feldolgozása során közösen elkészítettük a csoporttal plakátunkat. Ezt választottuk mottónknak!
„Használd mindenre,
hogy legyen jobb, ahol élsz,
a négy varázsigét…
Ezek a sajnálom, a bocsáss meg,
a köszönöm és a szeretlek.”