A hetedik osztályosok A társas kapcsolatok ápolása témakörön belül közösen, egy vidám, jóízű beszélgetés mellett varázsoltak téli hangulatot osztálytermükbe.

A hetedik osztályosok A társas kapcsolatok ápolása témakörön belül közösen, egy vidám, jóízű beszélgetés mellett varázsoltak téli hangulatot osztálytermükbe.
A gyerekek, legjobb barátjuk értékes tulajdonságait tüntették fel, színes papírból kivágott kezük lenyomatára. Az ujj részére a tulajdonságok kerültek, a tenyérre pedig rajzoltak az együtt töltött idejükből egy számukra kedves részletet.
1. Játék: Kis barátom, hogy vagy? Mindenki párt választ magának, majd külső és belső kört alakítunk ki. A külső körben álló gyermekek a kérdezők, a belső körben lévő gyermekek válaszolnak, és fordítva. Jelre (csengettyűszó) minden gyermek egy lépéssel továbbhalad a következő társukhoz. .
2. Mese: Bálint Ágnes: Mazsola c. könyvéből ( Manófalvi Manó a madárijesztők barátja egy szép napon födél nélkül maradt. Beköltözött hát egy jókora sütőtökbe amelyet kívülről egy induri pinduri kismalac, aki nem volt más mint Mazsola rágcsálni kezdett. És Manócska mesélni kezdte, hogyan kezdődött Mazsolával való barátsága.
3. Bagdi Bella cd-ről: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek Párkeresés : Táncolunk zenére, ha azonban megállítom, mindenki keres egy párt magának, és ha újraindítom a zenét, vele táncol tovább. Majd ahányszor megállítom a zenét, újabb párt keresnek, és vele táncolnak tovább. Újra és újra párkeresés, tánc.
Kis Katicáimmal a kis barátom, hogy vagy? című játékot játszottuk bevezetésként. Aki esetleg szomorkás volt, kérdeztük mivel vidíthatnánk fel (ölelés, simogatás….). Ezután minden kisgyerek kiszínezett egy-egy emberfigurát, és elmondhatta, hogy hogy érzi magát. Ezeket a figurákat felragasztottuk egy kartonra, ahol ők választathatták meg, hogy ki legyen mellettük. Konfliktus nem volt. Az egyik kisgyerek megjegyezte, hogy a hiányzó gyerekeknek is készítsünk figurát, hogy ők is köztünk legyenek. Ez számomra nagy öröm volt, hisz ez a cél, hogy minél jobban szeressék egymást, érezzék, hogy egy csapat vagyunk, összetartozunk.
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
November utolsó hetében sikerült a témával részletesebben is foglalkoznunk, egész héten a gyerekek mindennapjaiba csempésztük játékosan a „barátság” témát. A gyerekek nagy örömére a múlt hónapban már a csoportba költözött egy kis figura, akit az egyik nagycsoportos kisfiúnk „Csupaszívnek” nevezett el, azóta Ő a mindennapokban velünk van. Mint mondtam a hét minden napján foglalkoztunk kicsit a „barátsággal”. Beszélgetőkörünkbe érkezett Csupaszív, akit körbeadva megkérdezték a gyerekek egymástól, hogy van a másik, illetve hogy telt a hétvégéje, majd elkészítettük a barátságszívet, melyhez a gyerekek kivágták, majd szabadon választott technikával megrajzolták,kiszínezték magukat, volt aki hajat, ruhát ragasztott magának. MIkor mindenki elkészült a sajátjával kitettük egy paravánra, ezzel is jelképezve a barátságot, az összetartozást, a társas kapcsolatokat. Csupaszív segítségével a Tavaszi ébresztő c. mesével örvendeztettük a gyerekeket, majd erről beszélgettünk, megkeresték a mesével kapcsolatos képeken a különbségeket. Az ebéd előtti időben szabadon énekelhetik és mozoghatják a Ha boldog vagy , mutasd meg mindenkinek… kezdetű dalt. Illetve számos játékötletet hozott maga a téma, és a figura is a hét folyamán…..
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Kollégistáink megfelelő szellemi fejlődése érdekében szükségük van a megszokott közösségükön kívül, más közösségekkel való szociális kapcsolatokra. Az egyik ilyen példa a gyakorlatban úgy valósult meg, hogy egy másik kollégium diákjait hívtuk meg egy érdekes előadás meghallgatására.
Az előadás szervezésében a diákönkormányzatunk is szerepet vállalt pl. előkészületek, vendégvárás, vendégfogadás stb. Egy másik kollégium diákjaival való találkozás, kellemes élményként megerősítette a diákokat közösségi szerepük és a másokhoz való pozitív viszonyuk megélésében.
Radó Tibor Általános Isk. és EGYMI
Az osztály nagyon jó kis közösség, gyakran nevetünk. Fontos, hogy egymással jó viszonyban legyünk, észrevegyük a jót is, amit a másiktól kapunk. Mikuláskor köszönetet mondtunk egymásnak azokért a jó szavakért, a segítségért, jó cselekedetekért, amiben részesítettük egymást. Szeretetteljes ölelés, mosoly, és a meghatódás fonta át az órát. Mindnyájan jól éreztük magunkat!
Radó T.Általános Iskola és EGYMI
A kamasz korban megváltozik a kapcsolatok rendje. Már inkább a barátainkkal vagyunk szívesebben, ők mondják meg, hogy mit csináljunk, mit gondoljunk. Nagyon szeretünk együtt lenni. Nem mindenkinek vannak barátai, van, aki egyedül jobban érzi magát. Az osztály nagyon összetartozó, szeretünk együtt lenni. Elkészítettük a kapcsolataink körét, amiből látszik, kit engedünk magunkhoz, ki pedig messzebb van a szívünktől. Érdekes volt!