Társas kapcsolatok előmozdítása. A társas kapcsolatok és a boldogság közötti egyértelmű kapcsolat feltárása.

Pusztaszabolcsi Városi Óvoda és Bölcsőde Zsiráf óvoda székhely
Társas kapcsolatok előmozdítása. A társas kapcsolatok és a boldogság közötti egyértelmű kapcsolat feltárása.
Miskolci Nyitnikék Óvoda Szivárvány Tagóvoda
A foglalkozást a „boldogságmondóka” elmondásával indítottuk, melynél mindig körbeállunk, és a mondóka végén egy hatalmasat ugrunk, hogy elkapjuk a boldogságot. Ezután leültünk, és a ‘boldog-szomorú’ fejecskékkel megbeszéltük ki miért jött boldogan aznap óvodába, és ki miért jött szomorkásan.
Ezután újból felálltunk, és egy kis mozgással lazítottunk. A „Totyog a liba, nagy a galiba..” mondókával kicsit átmozgattuk magunkat.
Ezután újra mindenki visszaült a helyére, és a „tavaszi ébresztő” című mesét dolgoztuk fel. Csukott szemmel hallgatták végig a mesét, majd beszélgettünk a mese tartalmáról, lényegéről, majd a barátsággal kapcsolatos dolgokról.
A gyerekek a mese feldolgozása után lehetőséget kaptak arra, hogy rajzoljanak valami szépet a barátjuknak, és hogy a barátjukkal egyforma karkötőt kapjanak, viseljenek. Így megkezdődött a „barátság-karkötők” csuklóra való felhelyezése. Így még inkább láthatóvá váltak a barátságok.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
Ebben a hónapban kipróbáltuk az új társasjátékot is, nagyon tetszett a gyerekeknek!
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– Kis barátom hogy vagy? – körben ültünk, majd a tőlem jobbra lévőnek tettem fel a kérdést, és mindenki megkérdezte a jobbra ülő társától ugyanezt.
– barátságháló készítése,
– ujjlenyomat készítése – minél több barátunktól szerezzük be az ujjlenyomatát,
– meditáció
Novemberi témánk a barátság fogalmát járta körül. Kinek ki a barátja? Ki kivel játszik szívesen? A hónap pakoló zenéje Bagdi Bella- Ha boldog vagy… című dala volt.A téma bevezetését Kis barátom hogy vagy? játékkal kezdtük. Elkészítettük a barátságláncot és a időjárásóra mintájára hangulatórát. Kösösen ” bunkit” építettek. Süni irigy bábjátékot a kolléganőmmel közösen adtuk elő.
Százhalombattai Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola
Minden nap el kellett játszani velük ezt a játékot!! :)))
Egysoros oszlopban sorakoztunk fel, és megadott utasításra, egymás hátát „birizgálva” megsütöttük a pizzát. Először összegyúrtuk a tésztát, majd kinyújtottuk, megkentük a szósszal, rátettük a feltétet, megszórtuk sajttal, végül betoltuk a sütőbe. Nem, nem harapunk bele! :)))
Kialakítottunk egy „MI IDŐNK”-et az osztállyal, ami szent és sérthetetlen. Akkor csak egymással, az osztállyal foglalkozunk, meghallgatjuk, bátorítjuk egymást. Megnéztünk egy videofilmet az ölelésről.
Megállapítottuk hogy az ölelés enyhíti a feszültséget, enyhíti a fájdalmat, közelebb hoz bennünket egymáshoz…
A boldogságóra foglalkozást Bagdi Bella: “Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek …” kezdetű dal meghallgatásával kezdtük, amit közösen el is játszottunk. Örömmel fogadták Boldog Dóra: Tavaszi ébresztő című meséjét. Az általam készített síkbábok segítségével el is dramatizáltuk, majd beszélgetni kezdtünk a barátságról. Közös tánc következett a “Szervusz kedves barátom” című dalra, amit többszöri barát cserével eltáncoltunk egy általam kitalált koreográfia alapján. Végül barátságszíveket készítettünk a gyerekekkel, amibe belerajzolták magukat és barátaikat. Ezeket összeragasztva nagyon szép és hosszú barátságláncunk lett, amit kiraktunk a gyermekek öltözőjébe. A szülők is megcsodálhatták a “csupaszív” alkotásunkat.
Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
Elsőként felelevenítettük, az Optimizmusról beszélt dolgokat, érzelemkitalálósat játszottunk az arcunkkal
A társas kapcsolatok c. foglalkozást az általános kapcsolatok megbeszélésével kezdtük . (Születés- és előtte- való családi kapcsolatok, körülmények során kialakult kapcsolatok, és baráti kapcsolatok.)
Szeretem? Nem szeretem? a következő téma. Itt megfejtettük, hogy nem biztos, hogy minden kapcsolat egyformán „szoros” lehetnem pozitív és negatív vonásai egy kapcsolatnak. Megpróbáltuk „kielemezni” a kevésbé rokonszenves de kapcsolatban lévő osztálytárssal való konfliktushelyzetet, megbeszéltük, ötleteket adtunk rá, hogyhogy lehetne segíteni, jobbá, pozitívabbá tenni a kapcsolatot.
Beszélgettünk arról, hogy a kapcsolatok kialakításában, ápolásában nagy szükség van a támasznyújtásra, önzetlenségre, adok-kapok egyensúly fenntartására.
Játszottunk Sziámi játékot, illetve „Kapj el, ha eldőlök” játékot.
A foglalkozás végére tettem a Barátság fogalmát. Miért fontos? Mit ad Neked? Milyen egy jó barát? Ezekre a kérdésekre kaptunk szebbnél szebb válaszokat, és megegyeztünk abban, hogy a kevésbé jó barátságokat is megpróbáljuk felvirágoztatni 🙂