Százlábú csoport optimista,boldog gyerekei!!!!
Társas kapcsolatok ápolása
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mit is jelent a társas kapcsolatok. Közösen megállapítottuk, hogy szerencsésnek mondhatják magukat, hiszen egy nagyon jól összeszokott csapat, osztályközösség, ahol fiú-lány, mindenki mindenkinek a barátja. A videót teljesen önállóan dolgozták fel, hogy milyenek nem szeretnének lenni, mert számukra a legfontosabb a barátság, a szeretet egymás segítése. Bemutatja azt, hogy milyen az, amikor egymás ellenségévé válhatunk egy pillanat alatt, rossz döntés, egymás háta mögött való kibeszélés, nem adunk segítséget a másiknak. Miközben telik az idő, és rádöbbenünk egyedül maradtunk, hiányzik a barát, egy olyan ember, aki olyannak szeret, amilyen vagyok!
Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A 3.a osztály mai etikaórájának tanmenet szerinti témaköréhez (Ilyen vagyok) remekül illett a hónap témája. Az előzetes irányított beszélgetés során szépen csokorba gyűjtöttük milyen csoportoknak tagjaként gondolunk magunkra, hogyan is határozhatjuk meg önmagunkat azáltal, hogy a másokhoz való tartozásunkat vesszük alapul. Egyetértettünk abban, hogy a lelki egészségünkhöz, a jóllétünkhöz elengedhetetlen, hogy minél több irányból szeretetet, elfogadást kapjunk, legyen ez családi, iskolai vagy egyéb kortársi csoport. Vidám rajzos „fotóikon” megörökítették önmagukat barátaik, testvérük vagy szüleik társaságában, készültek csoportképek sportcsapatokról is. Színes fotóalbumunk kikerült a tantermünkbe, hogy a gyerekek állandóan erőt meríthessenek a hétköznapokhoz szeretteiket és szerteágazó társas kapcsolataikat látva.
Csömöri Mátyás Király Általános Iskola
Közös játék, egymásnak szurkolni, barátságban segíteni a másiknak…
Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A társas kapcsolatok témakört egy olyan játékra építettem, ahol a csapatoknak közösen kellett megoldani egy problémát. Csak akkor végeztek ha az 5 fős csoporton belül mindenkinek sikerült a feladat. A csapatok 5 db feldarabolt négyzet elemeit kapták meg összekeverve. Ezekből kellett minden csapattagnak egy négyzetet kirakni. Egymásra voltak utalva, csak akkor lehettek sikeresek ha egymásnak segítenek és cserélgetik a darabokat.
Szigetszentmiklósi Csicsergő Óvoda
Az elmúlt hetekben a látható és láthatatlan nyomokkal foglalkozunk. Beszélgetünk lábnyomokról – ennek felfedezéséért végigjártuk városunk Duna-parti Tanösvényét -, megvizsgált a különböző járművek vagy tárgyak nyomatát és természetesen arról is szó esett, hogy mi emberek milyen látható és láthatatlan nyomokat hagyhatunk „magunk mögött” különböző tevékenységeinkkel, barátságosságunkkal, figyelmességünkkel, kedvességünkkel, segítőkészségünkkel stb. Megemlítettük azt is, hogy a nem barátságos, nem kedves, undok, pletykálkodó viselkedésünk is fájó nyomot tud hagyni, és ez igen kellemetlen mindenki számára, ráadásul ha az tartósan megmarad, nehezítheti az életünket.
Amikor ezeket jól kibeszélgettük magunkból, az ökolábnyommal foglalkoztunk. Készítettünk mosogatószert, súrolószer és öblítőt.
Ami még eszembe jutott: legközelebb egy rejtélyes bűnügyi esetet is feltárunk, ahol nagyító alá kerülhetnek az ujjlenyomat is …
Nyírmártonfalvi Általános Művelődéi Központ
Boldogságóra témája: optimizmus gyakorlása
Tódi törpe varázs szemüvege- mese felolvasása ( varászmondóka gyakorlása)
Varászszemüveg használata
Mitől vagyok boldog- mitől vagyok szomorú (rajban kifejezve)
Pozitív gyerek vagyok- tánc