Ebben a hónapban a társas kapcsolataink kerültek reflektorfénybe. Társas kapcsolatok nélkül szomorú, egyhangú, lehangoló lenne az élet. A társas kapcsolatok erősség, egészségesebbé teszik az embert, a mindennapokat megszínesíti, örömet, élményt ad.
Társas kapcsolatok ápolása
Társas kapcsolatok-Fotóalbum
A Boldogság órán egy hajókirándulást játszottunk el. A vidám kirándulás során elhangzottak az ismert dalok, különösen a pozitív gyerek vagyok. Senki nem számított arra, hogy rossz dolog is történhet. A hajó azonban váratlanul viharba keveredett, és egy mentőcsónakba kellett ülni. A csónakban azonban kevés a hely.
Kik azok, akik elférnek veled a csónakban? Ki az, akinek mentőövet dobnál?
A gyerekek különböző társas kapcsolatokat jelenítettek meg a rajzokon. Elsősorban a család jelent meg a csónakban, de a vízben fuldokló osztálytárs is gyakori volt. Érdekes volt látni, ahogy kötelet és mentőövet rajzoltak a vízben rekedt társaknak. A legtöbben arra törekedtek, hogy minél több embert magukkal tudjanak vinni, de volt olyan gyerek, aki csak magát rajzolta a mentőcsónakba. Miután látta a többiek igyekezetét, ő is elgondolkozott, és rajzolt maga mellé családtagot.
Eljátszottuk a mentőakciót, az óra végét ölelős játékkal zártuk.
Tanítói szempontból azért volt érdekes volt a feladat, mert képet kaptam a tanulók szociális érzékenységéről és érzelmi intelligenciájukról. Voltak olyan megoldások, amik engem is megleptek.
Nem szeretnének a gyerekek soha magányosak lenni. Teljes mértékben átélték szegény magányos törpe helyzetét!
Nagy izgalommal ötletelgették, hogyan lehetne rajta segíteni! Örültek, hogy a meséjük vidáman fejeződött be! A társas kapcsolatok lényegét elsajátították, megértették a boldogságórán.
Közös munka, mesealkotás- csapatépítés. Beleképzelem magam a mese főszereplőjének helyébe. Pozitív megoldások. együtt történő meseszövés élménye. Végeredmény? belátjuk milyen fontos a szeretet, a kedvesség, az empátia, és természetesen a barátság!
A tanulók közös mesét alkottak a magányos törpéről, mait szerepjátékkal el is játszottak.
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
Bevezető után szókártyák segítségével elhelyeztük magunk köré azokat a személyeket, akikkel kapcsolatban vagyunk. Összegyűjtöttük a jó barát jellemzőit. Elolvastuk a történetet a hármas szűrőről, és megbeszéltük, hogyan ápolhatjuk a kapcsolatainkat.
Meditációval zártunk.