Társas kapcsolatok tabló,barátsàg ötös,Naftalin törtènete
Társas kapcsolatok ápolása
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
A GYERMEKEK RAJZOKAT KÉSZÍTETTEK A MEGADOTT TÉMA ALAPJÁN.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerekek rajzokat készítettek a megadott téma alapján.
A társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok fontossága a mindennapi boldogságunkban. Osztályunkban megbeszéltük a gyerekekkel a család,a barátok,osztálytársaik, ismerőseik jelentőségét. Több órán dolgoztuk fel ezt a témát,sőt folyamatosan tovább visszük mindennapjainkba .Készítettünk barátságfát, amelyekhez a levelekre ráírtuk azokat az embereket,akiket a legfontosabbaknak tartunk az életünkbe. Ingyen ölelésmozgalom,most csak az osztályunkban.
Pókháló,kapcsolat elemekből ház, mesék alapján szerepjátékok és sok-sok zene és tánc.
Tápióbicskei Gyermeklánc Óvoda
A gyermek és az állat kapcsolata igazán tiszta és őszinte, jó társak és barátok…
Tápióbicskei Gyermeklánc Óvoda
A gyermek és az állat kapcsolata igazán tiszta és őszinte, jó társak és barátok…
A 3. osztály Horváthné Szabó Szilvia tanítónő irányításával feldolgozta a társas kapcsolatok ápolása témakört.
A gyerekek önmagukat megrajzolták. Megbeszélték, hogy miért fontos a körösség tagjának lenni, miért fontos a barátság és miért van szükségük egymásra.
Novemberben a társas kapcsolatok hónapjában sok csapatépítő feladatot terveztem csoportom számára. Megbeszéltük, hogy társas kapcsolatainkhoz családunk és barátaink, valamint osztályközösségünk is hozzátartozik. Egész hónapban kiemelten foglalkoztunk a csoportban való helyünkkel, szerepünkkel és azzal, hogyan tudunk aktívan részt venni közösségünk építésében.
A hónap záróóráját azzal kezdtük, hogy mindenki korongok és képek segítségével kiválasztotta milyen érzelmi állapotba érkezett meg.
Ezután meditációval hangolódtunk, majd körben ülve egymás hátára rajzoltunk.
Következő feladatunk a plakát elkészítése volt.
Ezt követően egy izgalmas feladat várt a fiatalokra, ahol csapatként kellett együttműködniük a cél érdekében.
Egy nagy mérőedény aljába kindertojás sárga műanyag dobozába üzenetet raktam. Ezt azonban csak akkor vehették ki, ha egy másik mérőedényből addig öntik a vizet a nagyba, míg meg nem telik. Ehhez azonban a kicsi mérőedénynek kézről kézre kellett járni egy akadálypályán, a csapatból mindig egy fiatal csak egy lufival a lábai között mozoghatott.
Az üzenetet végül megszerezték amely tovább irányította őket egy dobozhoz amiben kulcs volt és egy üzenet, hogy mit nyit a kulcs. Végül a zárt fiókot sikerült kinyitniuk és megszerezniük a jutalmat, amit testvériesen elosztottak egymás között, sőt, még a felnőttek is kaptak belőle, mert igazi jószívű, figyelmes gyerekekből áll ez az osztály. 🙂
Az órán a társaskapcsolatok fontosságáról beszéltünk. Ezek után a tanulók lerajzolták, azokat a társakat, akik fontosak számukra, és fotóalbumot készítettünk.