A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– Kis barátom hogy vagy? – körben ültünk, majd a tőlem jobbra lévőnek tettem fel a kérdést, és mindenki megkérdezte a jobbra ülő társától ugyanezt.
– Szomorú Szilárd és Boldog Blanka – szituációs játék; az egyik sír, a másik vigasztalni próbálja,
– barátságháló készítése,
– ujjlenyomat készítése – minél több barátunktól szerezzük be az ujjlenyomatát,
– meditáció
Társas kapcsolatok ápolása
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– Kis barátom hogy vagy? – körben ültünk, majd a tőlem jobbra lévőnek tettem fel a kérdést, és mindenki megkérdezte a jobbra ülő társától ugyanezt.
– Szomorú Szilárd és Boldog Blanka – szituációs játék; az egyik sír, a másik vigasztalni próbálja,
– barátságháló készítése,
– ujjlenyomat készítése – minél több barátunktól szerezzük be az ujjlenyomatát,
– meditáció
Dr. Szántó Imre Általános Iskola
Az óvodai csoport többnyire kis-és középső csoportosokból àll. A kèp önmagukat àbràzolja.
SARMASAGI 1 SZAMU SZAKKEPZO LICEUM
Kozosen elkeszitettuk az elso osztalyfat,ami az osszetartozas jelkepe szamunkra
Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola
Az idén is szántuk időt a társas kapcsolataink „ápolására”. Már negyedik osztályosok vagyunk. A barátságok alakulnak, változnak. Fontos, hogy a gyerekek tudják: egy csapat vagyunk.
Ezt próbáltam csoportmunkában erősíteni bennük.
A feladat az volt, hogy a csoportok válasszanak egy járművet, ami az osztályunkat jelképezi. Rajzolják bele az osztály tagjait: ki, milyen szerepet tölt be a közösségben. Ki húzóerő, ki az akit „húzni kell” (de nem baj), ki segít rögtön másokon…stb. A lényeg, hogy megértették: mindenkire szükség van, hogy a járművünk működjön és előre haladjon.
Nagyon klassz rajzok születtek.
A szív szava, a barátság, a család. Mottó: „A barát az, akire a szükségben is számíthatunk!”
Színező, „öleléskép”, közös éneklés.
– Barátságkarkötő készítése
– Emberi(külső – belső) tulajdonságok megbeszélése
– Barkochba/ Vedd fel a telefont! játékok játszása
– Plakátkészítés – Összetartozunk
– Történet a kívülről hibátlan, de belülről rothadó almáról
Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
Elsőként felelevenítettük, az Optimizmusról beszélt dolgokat, érzelemkitalálósat játszottunk az arcunkkal
A társas kapcsolatok c. foglalkozást az általános kapcsolatok megbeszélésével kezdtük . (Születés- és előtte- való családi kapcsolatok, körülmények során kialakult kapcsolatok, és baráti kapcsolatok.)
Szeretem? Nem szeretem? a következő téma. Itt megfejtettük, hogy nem biztos, hogy minden kapcsolat egyformán “szoros” lehetnem pozitív és negatív vonásai egy kapcsolatnak. Megpróbáltuk “kielemezni” a kevésbé rokonszenves de kapcsolatban lévő osztálytárssal való konfliktushelyzetet, megbeszéltük, ötleteket adtunk rá, hogyhogy lehetne segíteni, jobbá, pozitívabbá tenni a kapcsolatot.
Beszélgettünk arról, hogy a kapcsolatok kialakításában, ápolásában nagy szükség van a támasznyújtásra, önzetlenségre, adok-kapok egyensúly fenntartására.
Játszottunk Sziámi játékot, illetve “Kapj el, ha eldőlök” játékot.
A foglalkozás végére tettem a Barátság fogalmát. Miért fontos? Mit ad Neked? Milyen egy jó barát? Ezekre a kérdésekre kaptunk szebbnél szebb válaszokat, és megegyeztünk abban, hogy a kevésbé jó barátságokat is megpróbáljuk felvirágoztatni 🙂
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
Az életben az egyik legnagyobb ajándék, amikor jó társakat, barátokat találsz, akikre, ha csak rágondolsz, már boldog vagy. – fogalmaztuk meg közösen a gyerekekkel.
Pozitív gondolatok szülőknek a boldogság és a társas kapcsolatok kölcsönhatásáról…
„Társas kapcsolataink tudatos ápolása nagyon fontos az egészség, a lelki jólét szempontjából…”
„…jobban meg tudunk birkózni az élet kihívásaival, ha van kihez fordulni!”
Gyerekeknek – emlékeztető képek az együttjátszás öröméről,- relaxáció/Napimádás/, zene ajánlása
„Süni irigy lesz bábjáték felelevenítése, amit az oviban ősszel elbáboztunk…
Kértük, hogy készítsenek „Barátságvirágot, – küldjenek üzenetet barátaiknak…
Vers az örök barátságról /Kovács Barbara: örök barátság