A 2-5-6. összevont osztályban dolgoztuk fel a témakört. A hangsúlyt az értésinkre helyzetük, hogy mit érzünk akkor ha a társainkat, barátainkkal, családunkkal vagyunk. Ezt 3 órában dolgoztuk fel.
1. órában megbeszéltük mik is a társas kapcsolatok, kik a társaink, miért szeretünk velük lenni. Második órában a segédletek alapján játszottunk, elmondtuk egymásban mit szeretünk, és meghallhattuk a hónap dalát. A harmadik órában pedig elkészítettük a fotóalbumot, ahová olyan képeket kerestünk, ahol a szeretteinkkel vagyunk.
Társas kapcsolatok ápolása
Göndöcs Benedek Középiskola és Kollégiumai
A társas kapcsolatok téma lezárásaként a Pozitivity társasjátékunkkal játszottunk egy jót. Mindannyian úgy véljük, hogy az egymásra fordított idő, figyelem a legfontosabb amit egy másik emberért, barátainkért, szeretteinkért megtehetünk.
A társasjáték hatását tapasztaltuk, hogyan is tudunk megnyílni; blokkjaink, gátjaink fokozatosan szabadulnak fel; ismerjük meg önmagunkat, társainkat; kerülünk közelebb egymáshoz; vesszük észre mennyi mindenben hasonlítunk; sokszor ugyanazokkal a problémákkal küzdünk; nyújtunk segítséget, biztatást és pozitivitást egymásnak.
Vaskút-Bátmonostor Német Nemzetiségi óvoda
Az emberi kapcsolatok boldoggá tesznek. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, milyen fontosak a társas kapcsolatok az egészségünk és a lelki jóllétünk szempontjából ezért november hónapunkban egészségheteket szerveztünk, egészséggel kapcsolatos programokat szerveztünk.
Mivel az ember vágyik közösségbe, társai közé és szüksége van barátokra, fontosnak tartottam, több időt töltsünk együtt, mint egy óra. Játékdélutánt szerveztünk, ahol rengeteg bizalmi játékon és beszélgetésen keresztül ismertük meg egymást, tudtunk összemelegedni, egymást tisztelve szeretni és becsülni a barátságot. Fő célunk, hogy minden hónapban egy másik osztály kapcsolódjón be a programba.Így sikerült a negyedik osztályt is bevonni.
Időutazás
Kutatásaim során azt tapasztaltam, hogy 50 évvel ezelőtt, 1969-ben a kommunikációs csatornák száma kevesebb és az információáramlás sebessége lassabb volt. A személyes és a telefonos beszélgetéseken kívül nem volt más lehetőség azonnali információcserére. Ez a közvetlen személyes kapcsolatok jobb minőségű ápolására késztette az embereket, de egyben meg is nehezítette a kapcsolattartást és azok kialakítását. Az élmények másokkal való megosztása hosszú beszélgetésekben, levelekben történt, nem volt mód képi kifejezésre, vagy nagyon lassan, például képeslappal. Összességében azt tapasztaltam, hogy a 60-as évek végének kommunikációs lehetőségei a mai korral összevetve jó és rossz oldalra is bonthatók. Kevesebb lehetőség adódott, de azok bensőségesebb és értékesebb kapcsolattartást tettek lehetővé.
November hónap témája a társas kapcsolatok.
Egy csoportba járunk, barátok vagyunk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A Társas kapcsolatok ápolása című téma feldolgozása során a barátságokról, a baráti kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk. A gyermekek kívánsága, elképzelése alapján ajtódíszt készítettünk, mellyel a közösséghez tartozást, az osztály egységét szimbolizáltuk. A munka közben a hónap dalát többször is meghallgattuk.
November hónap témája a társas kapcsolatok.
Egy csoportba járunk, barátok vagyunk.
Ebben a hónapban a baráti kapcsolatokról,a legjobb barátokról,a barátság fontosságáról beszélgettünk,illetve arról,hogy miért kellenek a barátok a boldogsághoz.Készítettünk egy barátság-tablót,majd megbeszéltük,hogy miről tudjuk felismerni a barátainkat,milyen tulajdonságokkal rendelkeznek.Ezeket egy-egy jelenetben el is játszottuk.A téma végén meghallgattuk a hónap dalát és lerajzolták a gyerekek magukat kedvenc tevékenységeik közben a barátaikkal.
A IV. C. osztály tanulói rajzokat készítettek, ki hogyan képzelte el a társas kapcsolatokat.