„Madarat tolláról, embert barátjáról…” (Magyar közmondás)
Társas kapcsolatok ápolása
Boldogságóráinkat ráhangoló relaxációval kezdtük.
Beszélgettünk arról, hogy mik is azok a társas kapcsolatok, miért van szükségünk társas kapcsolatokra. Annak érdekében, hogy összegyűjtsük, hogy milyen tulajdonságokra is van szükségünk annak érdekében, hogy társas kapcsolataink jól működjenek, ismét segítségül hívtuk az állatokat (állati erősségek).
Boldogság-medált/nyakláncot készítettünk és átadtuk egymásnak, miközben elsoroltuk egymás jó tulajdonságait.
Táncoltunk a hónap dalára.
Bázisintézményi bemutató Boldogságórát tartottunk.
Boldogságóráinkat ráhangoló relaxációval kezdtük.
Beszélgettünk arról, hogy mik is azok a társas kapcsolatok, miért van szükségünk társas kapcsolatokra. Annak érdekében, hogy összegyűjtsük, hogy milyen tulajdonságokra is van szükségünk annak érdekében, hogy társas kapcsolataink jól működjenek, ismét segítségül hívtuk az állatokat (állati erősségek).
Boldogság-medált/nyakláncot készítettünk és átadtuk egymásnak, miközben elsoroltuk egymás jó tulajdonságait.
Táncoltunk a hónap dalára.
Bázisintézményi bemutató Boldogságórát tartottunk.
Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A második osztály társas kapcsolatai az iskolában és azon kívül.
Relaxációs gyakorlat és a szokásos Boldogságóra kedvelt zenéje után a gyerekek dramatizálták el a Süni irigy lesz bábjátékot.
Majd beszéltünk a baráti kapcsolatainkról s megosztottuk egymással, hogy az miért fontos nekünk.
Találd meg a barátod dramatikus játékot játszottuk zenére.
A foglalkozás végén a barátok megajándékozták egymást egy-egy rajzzal.
A novemberi hónapunk az ovis barátságok elmélyítéséről, a társas kapcsolatok fejlesztéséről, tökéletesítéséről szólt.
Alkalmaztunk sok szép és hasznos tevékenységet, amelyek ezt a témakört foglalták magába. Ezek a következők:
– „Kis barátom, hogy vagy?” (ezt a játékos foglalkozást a reggeli tornapercekbe iktattuk be előszeretetettel, a képen látható a páros-társas torna, s ezidő alatt megbeszélték egymással, ki hogy érzi magát, s aki szomorú volt, igyekezett felvidítani a párja);
– „Barátságvirágokat” is készítettünk, amelyeket a faliújságra helyeztünk el (a gyermekek saját maguk nyírták a szirmokat, amelyekre az általam leírt neveik betűit láthatták; a feladatuk az volt, hogy megkeressék a színes betűkavalkádban a neveik betűit és sorban ráragasszák a papírszirmokra; a kisebbeknek és a lassúb gyerkőcöknek segítettek az fürgébb társaik, barátaik kirakni a nevüket);
– „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek…” (erre a dalra is nagyon szép programmal készültek ovisaink, hogy meglepjék nagyszüleiket a tiszteletükre készült műsor keretében, sikerült is örömet szerezni a nagyszülőknek és „elültettük a barátság, a társas kapcsolat, a szeretet és tisztelet magját”, amely reményeink szerint „szépen növekedik” és nagyon sokáig fog „virágozni”;)
Győri Váci Mihály Általános Iskola
Az órát relaxációval kezdtük. Utána beszélgettünk a társas kapcsolatok szépségeiről, esetleges nehézségeiről. Felfedeztük, milyen kapcsolat húzódik az emberek boldogsága, és a kiegyensúlyozott társas kapcsolataik között. Ötleteket gyűjtöttünk, hogyan működhetnek jól kapcsolataink az osztályon belül. Az órát meditációval zártuk.
Miskolci II.Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Egész hónapban az emberi kapcsolatokra irányítottuk a figyelmet. Ezekből is kiemelten foglalkoztunk a barátsággal. Nagyon élveztük a Barátsághőmérő mozgásait. Hónap végére örömmel alkottuk meg a Naftalinról szóló mesét.
MESE A MAGÁNYOS TÖRPÉRŐL
Naftalin, a törpe ma is magányosan sétálta körbe birtokát, hiszen valamiért egy ideje senki feléje sem nézett.
Azért, mert az utóbbi időben kicsúfolta az összes törpöt. Naftalin elment világot látni, hátha máshol befogadják. Rátalált Bánatfalvára, ahol bekopogott egy házba és Törpördög nyitotta ki az ajtót. Naftalin megkérdezte, hogy hol van.
Bánatfalván!- felelte Törpördög.
Bánatfalván?!- kiáltotta Naftalin megdöbbenve.
Ijedtében elszaladt Törpördögtől.
Ment, mendegélt, találkozott Szomorkával, a törpleánnyal. Ő már régóta ott lakott.
Naftalin érdeklődött, hogy miért szomorúak az emberek itt.
Ez itt Bánatfalva- válaszolta Szomorka.- Itt mindenki szomorkodik, azért lakik itt.
Szomorúság? Szomorúság?- gondolkodik magában Naftalin.- Hisz én is szomorú vagyok! De nem akarok az maradni!
Elkezdtek beszélgetni arról, hogy miért bánatos mindenki a faluban. Rájöttek, hogy az itt lakók nem tudtak egymással békében élni. Csak vitatkoztak, veszekedtek, civakodtak egymással. Senkinek nem volt szeretet a szívében.
Naftalin és Szomorka együtt elhatározták, hogy majd ők felvidítják az embereket és összebarátkoztatják őket.
Barátokat kerestek egymásnak. Így hamarosan Bánatfalvát átnevezték hivatalosan is Vidám falvának. Így, hogy minden jóra fordult, boldogan éltek, míg meg nem haltak.
Miskolci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
4.b
A társas kapcsolatok ápolása témát november hónapban a 7-8. osztályos gyerekekkel dolgoztuk fel. Nagyon szerették ezt a témát a gyerekek. A feldolgozást azzal kezdtük, hogy gyűjtöttünk társas kapcsolatokat. Megbeszéltük, miért fontosak számunkra a társas kapcsolatok, miért van rá szükségünk. A jobb veled a világ című dal a kedvencükké vált. Rengeteg bizalom játékot játszottunk. Majd egy nagy piros szívre összegyűjtöttük, hogy mi az a tíz dolog, ami közös az osztályban.
Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskola
Nagyon lelkesen, és együttműködően dolgoztak ebben a hónapban is:)