Mozgás alapú relaxációs gyakorlatokkal indítunk. Beszélgetés az egészséges életmódról. Mi az óra célkitűzése, ezt megbeszéljük.
Különböző képeket mutatok a gyerekeknek (barátok, rokonok, osztálytársak..)-milyen kapcsolatokat ábrázolnak a képek.
Kik vesznek minket körül, és miért fontosak? beszélgetés az óra témájáról.
Feladatlap kitöltése-írjátok be magatokat a kör közepébe, és el kell dönteni, hogy a következő körben ki szerepel, ki áll a legkülső körben.
Beszélgetés: Milyen emberi tulajdonságok a legfontosabbak? Milyen pozitív hatással vannak ránk a társaink? Hogyan és miben tudnak segíteni a családjaink, barátaink?
Szókirakó: pozitív gondolatok megjelenítése
Társas kapcsolatok ápolása
Novemberben megbeszéltük az osztályban mik azok a dolgok, amelyek közösek bennünk és összetartanak. Kezeket készítettünk színes papírokból, melyekre mindenki fölírhatta, számára mi jelenti az összetartozást. Ezek a kezek és a közös szív fölkerült az iskolai közös paravánra.
A foglalkozás elején figyelemfelkeltés képpen kialakítottunk egy kört és elénekeltük, eljátszottuk a már előzőleg megtanult dalt: HA BOLDOG VAGY, MUTASD MEG MINDENKINEK. Következő lépésként a gyermekek párokat alkottak, vagyis a legjobb barátjukat választva egymás mellé körben ültek. Minden gyermek kapott egy fejpántot,- mosolygós és szomorú arc. A gyermekek beszélgetést folytattak egymás között- Kis barátom hogy vagy?, mely a szomorú kisfiú megvigasztalásával fejeződött be. A gyermekek vigasztalás képpen : Barátság- ujjlenyomatokat készítettek és fejezték ki a társaik iránti szeretetüket. Végezetül újra elénekeltük a barátság dalunkat: Ha boldog vagy…
Újpesti Bajza József Általános Iskola
A gyerekek elkészítették a saját kapcsolataikat rajzban. Ezenkívül csoport munkában meséket írtak, amiket el is játszottak. A magányos törpe és a Kibékülés címmel.
Mese a magányos csigáról című történet feldolgozása. A kis csiga elkészítése ruhából. Kedves kis ajándék lett belőle, amit a gyerekek elajándékoztak.
Arra koncentrátunk, hogy megértsük az osztályban a 24 „én” , és az 1 „mi” gondolatát.
A társak segítségét egy csapatmunkával jelenítettük meg: hogy lehet felemelni egy labdát négy gyereknek ugrálókötelekkel.Fontos volt a csapatban az összetartás és az együttműködés.Itt mutattuk be az „egy mindenkiért, mindenki egyért” elvet.
Plusz videó: https://www.youtube.com/watch?v=7Xi7gYe4wbw&feature=youtu.be
Mórahalmi Napköziotthonos Óvoda
Az első játékunk a témában a Varázs dió – avagy mit szeretsz a másikban nevet kapta. Egy gyermeket kiválasztottam, neki adtam a varázs diót (kapcsolódva az őszi témához is kicsit a dióval), és megkértem, hogy válassza ki egy társát, akinek elmondja, hogy mit szeret benne. Utána átadja ezzel a kedves gondolattal együtt a varázs diót is, s az a gyermek is választ valakit. Lehetett ugyanazt a kispajtást választani, akit már más is választott, de akkor utána olyan gyermekkel folytattuk, aki még nem volt. A gyermekek körben ültek, a két „főszereplő” pedig mindig a kör közepén állt. Miután minden kisgyermek elmondhatta egy társának, hogy mit szeret benne, visszakértem a varázs diót, és körbe mentem, magam is elmondtam minden kisgyermeknek, hogy én kiben mit szeretek.
A következő játék a bizalomra épült. Mindenki választhatott egy társat magának, és egymás kezét fogva sétálhattak a csoportszobában, de az egyik kisgyermeknek be kellett csuknia a szemét, s a másiknak kellett vezetnie, majd fordítva.
Az első játéknál kicsit bátortalanul kezdek hozzá a mondandójukhoz, akadt olyanra is példa, hogy valaki elpirult, és kissé zavarban érezte magát. A második játékot nagyon élvezték, és figyeltek egymásra, óvatosan vezették egymást, nagyon jó bizalom játék.
Balmazújvárosi Általános Iskola Bocskai Tagintézmény
számunkra egyik legfontosabb kapcsolat a barátság!