Barátságok köttetnek, barátságok léteznek. Barátságom jelekénk fogadd el a karkötőmet.
Társas kapcsolatok ápolása
Nagycsoportosok vagyunk, így már kialakultak a baráti viszonyok. Amikor hárman vannak baráti kapcsoltban, mindig valaki ” nem a barátom” , ezért nagyon jó pozitív alkalmakat sikerült teremteni a téma feldolgozása során. Sok olyan játékot játszottunk, mely a társas kapcsolataikat, társaik elfogadását erősíti. A kacsintós és a keverem- kavarom játékok ezt szolgálták.
Folyamatosan látom (figyelem), ahogy változnak a csoporton belüli kapcsolatok. Látom, ahogy a többiek hogyan fogadják be új osztálytársukat, látom, ahogy új barátságok alakulnak, régebbiek kopnak el. Látom, ahogy a gyerekek a tanáraikhoz viszonyulnak.
A társas kapcsolatok ápolása az egyik legfontosabb dolog életünkben, hiszen mivé lenne az ember társak, barátok, ismerősök nélkül.
Arra törekszem, hogy az osztályon belüli társas kapcsolatok jól működjenek a konfliktusok ellenére is. A Borzok6 egy nagyon jó kis csapat, öröm velük együtt dolgozni, és úgy érzem, ők is szívesen mondják egymásról: „ő az osztálytársam!”.
A Baráti segítség című mese segítségével ráhangolódtunk a társas kapcsolatok témára. Beszélgettünk a barátságról, mit is jelenthet. Arról, hogy miért jó, ha van barátunk miket tehetnek egymásért a barátok. A beszélgetés során szóba került a segítőkészség fontossága, amely nagyon szép, pozitív érzelmeket keltett a gyermekekben egymás iránt. Ezután társas kapcsolatokat fejlesztő játékokat játszottunk ( sziámi ikrek, hagyd el a barátod, pókháló című játékokat).
A tevékenységet vizuális tevékenységgel zártam le. Minden gyermek 3 virágot színezhetett, vághatott ki, melyet a hozzá közel álló gyermeknek ajándékozott. A tevékenységek során a gyermekek nagyon lelkesek voltak.
Boldogságóráinkat ráhangoló relaxációval kezdtük.
Beszélgettünk arról, hogy mik is azok a társas kapcsolatok, miért van szükségünk társas kapcsolatokra. Annak érdekében, hogy összegyűjtsük, hogy milyen tulajdonságokra is van szükségünk annak érdekében, hogy társas kapcsolataink jól működjenek, ismét segítségül hívtuk az állatokat (állati erősségek).
Boldogság-medált/nyakláncot készítettünk és átadtuk egymásnak, miközben elsoroltuk egymás jó tulajdonságait.
Táncoltunk a hónap dalára.
Bázisintézményi bemutató Boldogságórát tartottunk.
Boldogságóráinkat ráhangoló relaxációval kezdtük.
Beszélgettünk arról, hogy mik is azok a társas kapcsolatok, miért van szükségünk társas kapcsolatokra. Annak érdekében, hogy összegyűjtsük, hogy milyen tulajdonságokra is van szükségünk annak érdekében, hogy társas kapcsolataink jól működjenek, ismét segítségül hívtuk az állatokat (állati erősségek).
Boldogság-medált/nyakláncot készítettünk és átadtuk egymásnak, miközben elsoroltuk egymás jó tulajdonságait.
Táncoltunk a hónap dalára.
Bázisintézményi bemutató Boldogságórát tartottunk.
Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A második osztály társas kapcsolatai az iskolában és azon kívül.
Relaxációs gyakorlat és a szokásos Boldogságóra kedvelt zenéje után a gyerekek dramatizálták el a Süni irigy lesz bábjátékot.
Majd beszéltünk a baráti kapcsolatainkról s megosztottuk egymással, hogy az miért fontos nekünk.
Találd meg a barátod dramatikus játékot játszottuk zenére.
A foglalkozás végén a barátok megajándékozták egymást egy-egy rajzzal.