Ebben a hónapban a társas kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk! Nagyon fontos témakör, hiszen az osztályközösség is olyan, mint egy nagy család! Őszinték vagyunk egymáshoz, közösen tevékenykedünk, tiszteletben tartjuk a másik véleményét , megbízunk a másikban, szép szóval próbáljuk ösztönözni egymást, és ami a legfontosabb, hogy szeretetben élünk.
Hétfőnként mindig beszélgetőkörrel kezdünk, ahol a legjobb élményeket elevenítik fel a gyerekek. A reggeli relaxálást sem szoktuk kihagyni. A „Jó hírem van” feladatot örömmel készítették el a tanulók. Színesebbnél színesebb rajzok készültek, és egymást lelkesítve végeztük el a feladatot! Bagdi Bella dalait hallgatva, pozitív élményekkel folytatódott a napunk, majd a POTIVITY társasjátékkal játszottunk. Öröm volt hallgatni a gyerekek történeteit saját életükből, és csak hálás lehetek, hogy ilyen őszintén megosztották az osztálytársaikkal. Remek kis csapat a 2. osztály.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok ápolása témában a gyerekek maguk választották ki, hogy családtagjaikkal, rokonaikkal vagy barátaikkal kapcsolatban készítik el munkáikat.
A gyerekek egy nagy piros körbe virágfejeket ragasztottak kicsi szívecskékből. A virág kis kerek közepe magukat a gyerekeket jelképezi, a szívecske alakú virágszirmok pedig a hozzájuk közel álló személyeket jelentik.
A társas kapcsolatok ápolása témában a gyerekek maguk választották ki, hogy családtagjaikkal, rokonaikkal vagy barátaikkal kapcsolatban készítik el munkáikat.
A gyerekek egy nagy piros körbe virágfejeket ragasztottak kicsi szívecskékből. A virág kis kerek közepe magukat a gyerekeket jelképezi, a szívecske alakú virágszirmok pedig a hozzájuk közel álló személyeket jelentik.
A Maci csoportos gyerekek szeptember óta járnak óvodába. Az eltelt három hónapban nagy hangsúlyt kapott a társas kapcsolatok alakítása a napirendi tevékenységek minden területén. A gyerekek szívesen vannak egymás társaságában, örömmel vesznek részt a közös tevékenységekben. Az együtt játszások, a közösen átélt élmények, a problémák együttes leküzdése mind a közösség formálódását, erősödését segíti. Egy újabb közös élmény a mai napon. Elkészült az állatkert.
Először találkoztak elsőseink a jó hír kifejezéssel.Ahogy megértették mit is jelent,rengeteg pozitív élmény, „jó hír” került elő.
Egymást inspirálva mondták el,majd rajzolták le ,örömüket lelve ,közösen mosolyogva.
A Napocska csoportnak ebben a hónapban a feldolgozandó téma a „Társas kapcsolatok ápolása” volt. A gyerekek papír figurára lerajzolták önmagukat majd barátaikat megnevezve Barátság láncot alkottunk belőlük. Szociális-szenzitív játékokkal éreztettük meg a gyerekekkel az empátiás törődés, a barátság fontosságát. Izgalmas délelőttöt töltöttünk el, ahol a gyerekek sok új, izgalmas élménnyel információval gazdagodhattak.
Az óra elején tisztáztuk a fogalmakat.
Mindenki mesélt egy – egy példát, hogy neki mit jelent a társas kapcsolat, és miért is olyan fontos.
A kapcsolatokat elemeztük, miért kell egymásra vigyáznunk annyira.
Sokan a maszkok használatában látták a legfontosabb védelmet.
Játszottunk szituációs gyakorlatokat, ez nagy sikert aratott, sokat nevettünk.
Ezután elkészítettük a tablót.
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy naponta találkozunk tanítványainkkal, így a boldogságórák megtartása sem ütközik akadályba.
Igyekszünk több alkalommal is boldogságórát tartani, így a választható feladatok közül többet is megoldottunk.
1. Jó hírem van:
egy héten keresztül úgy kezdtük a napot, hogy mindenki mondott magával kapcsolatban egy jó hírt. Voltak alkalmak, amikor sajnos nem hallottunk jó híreket, ott kisegítettük a tanulót egy-egy pozitív megfogalmazással: pl,: Az a jó hírem, hogy nem aludtam el reggel, időben ideértem.
2. Barátomnak tekintelek, mert…
A gyerekek sok időt töltöttek a szívek elkészítésével, amik igényesek és szépek lettek. A körben ülve átadták egymásnak a szíveket, majd elmondták az indoklást is. Több szívet is készítettünk, mert nem akartuk körbeadogatni, hiszen most erre is figyelnünk kellett.
3. Megismersz?
Ezt a feladatot átalakítottam, hiszen nem tapogathatták egymás arcát a gyerekek. A kitalálónak a társa elváltoztatott hangja alapján kellett felismerni. Így mindkét játékosnak nehéz feladata volt, sokat nevettünk az elváltoztatott hangokon.
4. Zárókör
Arról beszélgettünk, hogy ki mit tanult a barátjától, vagy milyen pozitív dolgot vett át tőle.
A gyerekeknek nagyon tetszett a „Megismersz?” c. játék, kérték, hogy gyakran vegyük elő a továbbiakban!
Ösztönösen tudjuk,hogy azok az emberek, akiknek legalább egy vagy több közeli barátjuk van,sokkal boldogabbak. Az emberek másokkal való együttműködési készsége a boldogságszint előrejelzője.