Pillangó csoport
A társas kapcsolatok jelentősége igencsak felértékelődött a koronavírus járvány miatt az utóbbi időben. A tavasszal történt óvodabezárást követően, a gyerekek is alig várták, hogy újra találkozzanak egymással. A téma feldolgozását a Tavaszi ébresztő című mesével kezdtük. Utána arról beszélgettünk, hogy milyen jó, hogy vannak barátaink. Elmondtuk, hogy ki-kinek a barátja, és hogy miért szeret vele barátkozni. Papírból vágtunk ki gyerek figurákat, amiket kiszíneztek az ovisok a választott barátjuk ruhaszínének megfelelően, majd felragasztottuk egy kartonra. A „tablót” nézegetve a gyerekek arról számoltak be, hogy miért szeretik a társukat. Tehát minden boldog kapcsolat alapja a szeretet.
Társas kapcsolatok ápolása
Szeptember óta, a reggeli sorakozó után a párunknak elmondjuk, hogy mit szeretünk benne, mit tanácsolunk a napra…
Novemberben egy jó hírt osztottunk meg nap mint nap barátainkkal, osztálytársainkkal. A legnépszerűbb feladat a pár által elmondott élmény rajzba öntése volt. Ennél a feladatnál nagy szükség volt a kommunikációra, a társas érintkezésre. Köszönjük a lehetőséget!
Jurisics Utcai Általános Iskola
A társas kapcsolatok ápolása témakörben beszéltünk a barátságról, annak fontosságáról az életünkben. Kis csoportokban megbeszélték „Mi a közös bennünk”, a különbségeket is elmondhatták a diákok. A kisfilm ötlete felkeltette az érdeklődésüket és mivel összetartó kis közösségről van szó, létrehozták közös alkotásukat a barátság fontosságáról. Nagyon élvezték az alkotás folyamatát, örömmel és lelkesedéssel dolgoztak együtt.
Kedvenc időtöltésem a legjobb barátommal. A gyerekek párban alkottak. Az elkészült munkákat szív alakba formáltuk, és egy láncra fűztük, mert együtt a legjobb!
Ebben a hónapban a barátságról, a barátokról beszélgettünk.Mindenki készített, színezett egy szívecskét, amit átadott a barátjának, és elmondta, hogy miért őt választotta barátnak.
Elmeséltem nekik Bezzeg Andrea: Tavaszi ébresztő című meséjét, tetszett nekik, szépen megértették, beszélgetni is tudtunk róla.
A szőnyegen kis szálláshelyet építettek az állatoknak, vigyázva arra, hogy olyanok kerüljenek egymás mellé, akik nem bántják egymást, békésen megférnek egymás mellett.
Természetesen a tánc sem maradhatott el, nagyon szeretnek a gyerekek táncolni, mozogni Bagdi Bella dalaira. A hónap dalát, a ” Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek…” című dalt választottam.
Elismerő levél
Igen érdekes volt ez a téma. A gyerekek elmélyülten fogtak a levelek megírásához. Voltak, akik két embernek is címeztek levelet. A legtöbben a családtagjaik közül választottak, de néhányan az osztálytársaik számára írták meg, hogy mi mindent értékelnek nagyra a másikban, vagy miért tartják őt jó barátnak. A levelek átadása nagyon bensőségesre sikerült, az írók arcán az izgatottság, a címzettek arcán az öröm érzése nagyon kellemes hangulatot teremtett az osztályban.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
Az ehavi boldogságórák témája a társas kapcsolatok volt.Beszélgetőkört alkottunk,és a gyerekek felidézték azokat a pillanatokat az életükből,amikor valami örömteli dolog történt velük,vagy jó hírt kaptak valakitől.Játszottunk Pozitivity játékot,majd elkészítettük közösen az osztály „Jó hír ládikóját”.Mindenki készített a témával kapcsolatban egy rajzot,és beletettük a ládikóba az elkészült munkákat.Jó hangulatban teltek el a boldogságórák.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
Az ehavi boldogságórák témája a társas kapcsolatok volt.Beszélgetőkört alkottunk,és a gyerekek felidézték azokat a pillanatokat az életükből,amikor valami örömteli dolog történt velük,vagy jó hírt kaptak valakitől.Játszottunk Pozitivity játékot,majd elkészítettük közösen az osztály „Jó hír ládikóját”.Mindenki készített a témával kapcsolatban egy rajzot,és beletettük a ládikóba az elkészült munkákat.Jó hangulatban teltek el a boldogságórák.